  • 261. Data: 2012-03-31 09:15:57
    Temat: Re: Automat [bedzie flejmik?:)]
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 31 Mar 2012 07:57:59 +0200, cef napisał(a):
    > To chyba jakaś skrzynia z lat trzydziestych.
    > U mnie trwa to do 0,2 sek od momentu naciśnięcia
    > gazu do chwili kiedy przyspieszenie wbija mnie w fotel.

    A jaka masz skrzynie ? Bo sie tych wynalazkow namnozylo, np DSG ponoc
    faktycznie szybkie.
    Tylko kto tym juz przejechal ze 150kkm ?

    > Zanim Ty sięgniesz do dźwigni
    > (bo wcześniej musisz nacisnąć sprzegło)
    > , to samochód z ASB już przyspiesza.

    Jest ta roznica ze siegnac to ja moge sporo wczesniej.

    > Jeżdżenie "manualem" pozostanie taką
    > samą przyjemnością jak robienie zdjęć
    > "manualem". Z wygodą i szybkością
    > ma to już niewiele wspólnego.

    Oj, zebys ty widzial ile mi zdjec te automaty sp* .. teraz mam "kompakta",
    panasonic, ale widac za tani, zdjecia to trzeba robic podwojne, bo moze
    pierwsze nie wyjdzie. Mozna by rzec - nie problem, zrobic dwa, skasuje sie,
    albo po prawdzie - ze w zasadzie to sie do zjec nie nadaje.
    Nomen omen - za wolny. Naciskasz przycisk, a on mysli, mysli, mysli, i w
    koncu robi zdjecie. Tylko ze w miedzyczasie kadr sie zmienia.

    > Pozostaje przyjemność i panowanie nad parametrami :-)

    A zebys wiedzial. Ten to nawet przyslony nie ma.

    J.

  • 262. Data: 2012-03-31 11:14:56
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    J.F. wrote:

    > A jaka masz skrzynie ? Bo sie tych wynalazkow namnozylo, np DSG ponoc
    > faktycznie szybkie.
    > Tylko kto tym juz przejechal ze 150kkm ?

    No właśnie jeżdżę ostatnio taką z dwoma sprzęgłami.
    Silnik jest 140KM i na dynamikę nie narzekam.

    > Jest ta roznica ze siegnac to ja moge sporo wczesniej.

    A potrafisz powiedzieć ile potrzebujesz czasu na zmianę np trzech biegów?
    Nie wiem czy tylko DSG jest tak szybkie
    (nie jeździłem nigdy innym automatem),
    ale sądzę, że w czasie, który Ty potrzebujesz na wachlowanie,
    to ja już muszę hamować. Być może skrzynia z jednym sprzęgłem
    potrzebuje więcej czasu i jest wolniejsza.

    > Oj, zebys ty widzial ile mi zdjec te automaty sp* .. teraz mam
    > "kompakta", panasonic, ale widac za tani, zdjecia to trzeba robic
    > podwojne, bo moze pierwsze nie wyjdzie.

    Ja od dawna robiłem tylko slajdy, więc zanim nacisnę spust, to się muszę
    trochę zastanowić i dla mnie cały urok w tym chodzeniu wokół motywu,
    poszukiwaniu kadru, ustawianiu itp

  • 263. Data: 2012-03-31 11:25:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 22 Mar 2012 09:06:59 +0100, Krzysiek Kielczewski napisał(a):

    > Ty weź się kiedyś przejedź automatem.

    No bede musial, ale jak to zrobic, jesli generalnie mnie odstrasza ?
    Zamowic sobie jazde probna salonie w Bielsku, wyszukac ogloszenie o
    sprzedazy w Karpaczu ?

    > I całość jedziesz na luzie?

    Raczej tak. Gorki jest nawet wiecej, ale to wyczytane z logu GPS - po tych
    km predkosc wzrasta, czyli chyba wrzucielem bieg i dodalem gazu.

    J.

  • 264. Data: 2012-03-31 12:00:33
    Od: DoQ <p...@g...com>

    > Wiem. I to powód, dla którego nie lubie nowych aut, które powodują, że
    > przestaję być kierowcą, a staję się dupą.

    Tu się zgodzę, wynalazki typu zmotoryzowana przepustnica służą tylko
    ekonologii.

    --
    Pozdr. Grzymosław

  • 265. Data: 2012-03-31 19:44:15
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Adam Płaszczyca wrote:

    > masz >> 70 na liczniku.

    > Na 3. Licz biegi uczciwie, 1 w automacie to dwa pierwsze biegi
    > manuala.

    A po cóż mam je liczyć?
    Na tym polega automat - naciskasz gaz i masz w dupie czy powinieneś
    miec dwójkę, trójkę czy jedynkę.

    A manualu natomiast musisz te biegi zmieniać - i na tych zmianach masz
    opóźnienia.

    > Nie musze liczyć.

    > I gorzej.

    > Tak, i już po sekundzie mu coś wyjdzie.

    Wiesz, to taka rozmowa, ja mówię:
    - liczy błyskawicznie, na codzień jeżdżę więc wiem.
    Ty odpowiadasz:
    - Liczy wolno i myśli, mysli, wiem bo raz na jeździe próbnej jechałem,
    a poza tym czytałem i słyszałem że tak jest.

    Jak zwykle największymi hejterami są ludzie którzy z ASB mieli zerową
    albo tylko przelotną styczność.

    "nigdy nie miałem samochodu z ASB, ale wiem że to syf dla frajerów...".

    --
    Pozdro
    Massai

  • 266. Data: 2012-04-01 00:37:43
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 31 Mar 2012 17:44:15 +0000 (UTC), Massai napisał(a):

    > A po cóż mam je liczyć?
    > Na tym polega automat - naciskasz gaz i masz w dupie czy powinieneś
    > miec dwójkę, trójkę czy jedynkę.

    No tak. Naciskasz gaz i czekasz.

    > A manualu natomiast musisz te biegi zmieniać - i na tych zmianach masz
    > opóźnienia.

    Oczywiście. Tylko widzisz, moge nie mieć, bo w czasie zmiany biegów moge
    nie puszczać gazu, przez co magazynuje energię w bezwładności elementów
    silnika, która po zmianie biegu i puszczeniu sprzęgła idzie na koła.

    > Wiesz, to taka rozmowa, ja mówię:
    > - liczy błyskawicznie, na codzień jeżdżę więc wiem.

    Ja też jeżdżę i widzę, że to błyskawicznie zajmuje sekundę.

    > Ty odpowiadasz:
    > - Liczy wolno i myśli, mysli, wiem bo raz na jeździe próbnej jechałem,
    > a poza tym czytałem i słyszałem że tak jest.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Zacytuj, kłamczuszku.

    --
    ___________ (R)

  • 267. Data: 2012-04-01 00:38:22
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 31 Mar 2012 07:31:30 +0200, MadMan napisał(a):

    > Ciekawa sprawa, moja na 2 biegu jedzie do 100.

    To odpowiednik mojego III biegu. Kończy się przy 130km/h.

    --
    ___________ (R)

  • 268. Data: 2012-04-01 00:40:13
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 31 Mar 2012 07:57:59 +0200, cef napisał(a):

    > To chyba jakaś skrzynia z lat trzydziestych.
    Nie, te starsze hydromechaniczne sa duzo szybsze.

    > U mnie trwa to do 0,2 sek od momentu naciśnięcia
    > gazu do chwili kiedy przyspieszenie wbija mnie w fotel.

    Jak to zmierzyłeś?

    > Zanim Ty sięgniesz do dźwigni

    Nie, ja w tym czasie ja mam:
    - właściwy bieg
    - rozpędzony do wysokich obrotów silnik]
    - puszczam już sprzęgło.

    Dlaczego? Bo ja się mogę wcześniej do manewru przygotować.
    --
    ___________ (R)

  • 269. Data: 2012-04-01 00:40:50
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 31 Mar 2012 11:14:56 +0200, cef napisał(a):

    > Ja od dawna robiłem tylko slajdy, więc zanim nacisnę spust, to się muszę
    > trochę zastanowić i dla mnie cały urok w tym chodzeniu wokół motywu,
    > poszukiwaniu kadru, ustawianiu itp

    Mhm. I robisz na automacie?

    --
    ___________ (R)

  • 270. Data: 2012-04-01 08:27:15
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Adam Płaszczyca wrote:

    > Jak to zmierzyłeś?

    Tak samo jak Ty.

    > Nie, ja w tym czasie ja mam:
    > - właściwy bieg
    > - rozpędzony do wysokich obrotów silnik]
    > - puszczam już sprzęgło.
    >
    > Dlaczego? Bo ja się mogę wcześniej do manewru przygotować.

    Tak. A inni to nie mogą się wcześniej przygotować.
    Licytacja jest bez sensu. Jeśli ktoś potrzebuje na decyzję
    siedem sekund, to myśli, że inni też tyle potrzebują.
    Więc musisz się liczyć z tym, że są zarówno tacy kierowcy,
    którzy "w tym czasie gdy Ty masz:
    - właściwy bieg
    - rozpędzony do wysokich obrotów silnik
    - puszczone już sprzęgło"
    dopiero dodają gazu i są też tacy, co zdążą
    już wyprzedzić i zaparkować ;-)