-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: "Massai" <t...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Automat [bedzie flejmik?:)]
Date: Wed, 28 Mar 2012 07:10:44 +0000 (UTC)
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 77
Message-ID: <jkudhk$dff$1@inews.gazeta.pl>
References: <jk5b94$d9k$1@news.task.gda.pl> <c1.01.3V9yY3$13C@mike.oldfield.org.pl>
<jk6blr$vvg$1@news.task.gda.pl> <c1.01.3VBPSY$13G@mike.oldfield.org.pl>
<s...@k...sail-ho.pl>
<c1.01.3VBTfd$13T@mike.oldfield.org.pl>
<s...@k...sail-ho.pl>
<c1.01.3VC6T4$13d@mike.oldfield.org.pl>
<s...@k...sail-ho.pl>
<c1.01.3VChrR$13n@mike.oldfield.org.pl>
<s...@k...sail-ho.pl>
<c1.01.3VDKWh$13r@mike.oldfield.org.pl> <jkpfbh$rfh$1@inews.gazeta.pl>
<c1.01.3VHPDq$14G@mike.oldfield.org.pl> <jkt756$45p$1@inews.gazeta.pl>
<9...@4...net>
NNTP-Posting-Host: 212.160.173.137
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1332918644 13807 212.160.173.137 (28 Mar 2012 07:10:44 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 28 Mar 2012 07:10:44 +0000 (UTC)
X-User: jambokoribu
User-Agent: XanaNews/1.18.1.6
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2441646
[ ukryj nagłówki ]J.F. wrote:
> Dnia Tue, 27 Mar 2012 20:15:34 +0000 (UTC), Massai napisał(a):
> > Zabierasz się do wyprzedzania - manualem.
> > Zredukowałeś sobie bieg do trójki, jedziesz 50, wychylasz się, lewy
> > pas, idzie ładnie, tylko debil którego wyprzedzasz - uznał że to
> > "obraza majestatu". Dodaje gazu.
> > Ciągniesz na trójce? Zrzucasz na dwójkę? Hamujesz?
> > W przypadku automatu to wygląda tak:
> > Wyprzedzasz, debil uznaje że przyspieszy, sandał w podłogę i mniej
> > niż pół sekundy później masz dwójkę, ciągniesz do odcięcia, trójka
> > się wbija w 0.3 sekundy, i załatwione.
>
> Ja tam nie wiem czy to dobry przyklad. Predkosc akurat taka ze sie juz
> pewnie nie oplaca na dwojke redukowac.
Zakład?
Na dwójce w większości aut dociągniesz do 85-90 km/h.
Jak jakaś honda wysokoobrotowa to i stówę zamkniesz.
Ta "nieopłacalność" w manualu wynika właśnie z czasu potrzebnego na
zmianę biegów, z 3 na 2 i potem przy odcięciu z 2 na 3.
Automat, gdy się zdecydujesz na kickdown - robi to naprawdę
błyskawicznie.
W moim prościutkim automacie taka reakcja na kickdown wygląda tak:
depnięcie do dechy-około 0.3 sek "przeliczania" czy warto-zmiana biegu
jakieś 0.3.
W sumie między 0.5s a 1s.
>
> Wiec opis jest raczej taki: jedziesz sobie automatem, wciskasz buta, a
> samochod mysli, mysli i w koncu przyspiesza. W manualu wbijasz dwojke
> widzac zblizajaca sie okazje a potem wystarczy depnac.
To "myśli, myśli" to mit. Tak naprawdę tego myślenia jest bardzo mało.
>
> > Idę o zakład że 99% kierowców (także 99% tej grupy) nie potrafi
> > zmienić biegu na wyższy szybciej niż zwykła klasyczna
> > hydrokinetyczna ASB. Nie mówiąc już o redukcji z dobraniem obrotów.
>
> No, biegi 4-3 zmienia sie akurat szybko. 3-2 to troche bardziej
> skomplikowane, ale tu raczej trzeba szybko 2-3 :-)
>
> > Dodatkowo - nie zapominaj o taki drobnym szczególe jak to że przy
> > ASB przez cały czas obie ręce masz na kierownicy.
>
> No jak - a kto przed wyprzedzaniem przelaczy z Econo na Sport ? :-)
Nie mam takich trybów ;-)
>
> > Najedziesz na kamień - utrzymasz.
>
> Tak prawde mowiac to jeszcze mi sie nie zdarzylo zebym nie utrzymal -
> czasem jedna reka i bez wspomagania ..
Byłem pasażerem w takiej sytuacji - płyta chodnikowa (dokładniej taka
płyta betonowa stabilizująca tymczasowe znaki, wkłada się ją w stelaż
znaku) leżąca na drodze.
Ciapa, błoto pośniegowe, noc.
"Jeb". Kumpel z którym jechałem - nie utrzymał, szarpnęło ostro.
>
> > I tak baj di łej - powiedz kierowcom formuły 1 że przerasta ich
> > opanowanie pojazdu. Bo oni mają automaty (no, półautomaty).
>
> A nie recznie sterowane jednak ?
Ala nadal sprzęgła nie ma... jak oni sobie radzą bez tych międzygazów,
bez kontroli płynności wrzucania biegu...
--
Pozdro
Massai
Następne wpisy z tego wątku
- 28.03.12 10:38 J.F
- 28.03.12 13:02 Massai
- 31.03.12 00:39 Adam Płaszczyca
- 31.03.12 00:39 Adam Płaszczyca
- 31.03.12 00:47 Adam Płaszczyca
- 31.03.12 07:31 MadMan
- 31.03.12 07:57 cef
- 31.03.12 09:15 J.F.
- 31.03.12 11:14 cef
- 31.03.12 11:25 J.F.
- 31.03.12 12:00 DoQ
- 31.03.12 19:44 Massai
- 01.04.12 00:40 Adam Płaszczyca
- 01.04.12 00:40 Adam Płaszczyca
- 01.04.12 00:37 Adam Płaszczyca
Najnowsze wątki z tej grupy
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
- Diesel spłonął :-)
- Re: Diesel spłonął :-)
- Dlaczego pratkowcy szukają hoteli na trasie?
- Dzień jak codzień
- Holowanie
- Kopidół
- Pierwsze Twizy :D
- Kolejny pożar
- Walka o prad :D
- jakie klocki do elektryka?
- Czym jeździ Myjk
Najnowsze wątki
- 2024-11-02 piszę list do św Mikołaja
- 2024-11-01 karta SIM nie działa w konkretnym smartfonie.
- 2024-11-01 Mamy WZROST! O 50% wzrosła ilość kredytów gotówkowych
- 2024-11-01 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2024-11-01 Warszawa => Technical Leader (Java Background) <=
- 2024-11-01 Warszawa => Account Manager - Usługi rekrutacyjne <=
- 2024-11-01 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-01 Warszawa => Programista Dynamics 365 CRM <=
- 2024-11-01 Warszawa => Dynamics 365 CRM Developer <=
- 2024-11-01 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2024-11-01 Chrzanów => Specjalista ds. PR Produktowego <=
- 2024-11-01 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-01 Łódź => Frontend Engineer (Three.js) <=
- 2024-11-01 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2024-11-01 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=