eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyAutomat [bedzie flejmik?:)]Re: Automat [bedzie flejmik?:)]
  • Data: 2012-03-19 12:14:16
    Temat: Re: Automat [bedzie flejmik?:)]
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Massai wrote:
    > Axel wrote:
    >
    >> "Massai" <t...@w...pl> wrote in message
    >> news:jk6ntr$3e8$1@inews.gazeta.pl...
    >>
    >>>> Jak biały dureń - podjeżdżasz do skrzyżowania, zwalniasz,
    >>>> widzisz, że jest pusto, naciskasz gaz...
    >>>> A skrzynia moment, moment, niech się zastanowię? Może 2? A może
    >>>> 1? A nie wiem, poczekaj jeszcze chwilę!
    >>>> I już po sekundzie zaczynasz ruszać.
    >>>> Albo ni z gruszki, ni z pietruszki na równej drodze zaczyna
    >>>> zmieniac biegi z 3 na 4 i z powrotem.
    >>>> Testowane w nowym Volvo XC60.
    >>> Zacytuję Ciebie - naprawić albo kupić prawdziwy samochód, ze sprawną
    >>> ASB ;-)
    >>> Miałem 3 samochody z automatem, właśnie przymierzam się do
    >>> czwartego - i żaden takich cudów nie wyczyniał.
    >>
    >> To widocznie ja mam pecha, bo wszystkie automaty ktorymi jezdzilem
    >> (zwykle auta z wypozyczalni) mialy ten sam denerwujacy moment
    >> zamyslenia, gdy chcialem gwaltownie przyspieszyc. Ostanio prawie nowa
    >> Honda Civic - przy natezeniu ruchu w Manili mozna bylo zapomniec o
    >> szybkim "wcisnieciu sie" w luke. Silnik 1.8, ale przez to opoznienie
    >> skrzyni zbieral sie jak krowa.
    >
    > Prawie nowa Civic 1.8 z automatem to pewnie był i-shift, czyli
    > zautomatyzowany manual. Nie miał łopatek do "tiptronika"?
    >
    > Dodatkowo - ten denerwujący "moment zamyślenia" jest fałszywym
    > subiektywnym odczuciem. Sam zmieniłbyś bieg WOLNIEJ niż redukuje
    > automat.
    >
    > Skrzynia automatyczna zmienia biegi szybko. Bardzo szybko jak na
    > standardy amatorskie.
    > Jak się ściga manual z automatem (klasyczny, 4-5 biegowy), to
    > zazwyczaj wygląda to tak:
    >
    > 1. start, manual wyskakuje do przodu (automat przy starcie od zera
    > wolno rusza, dopiero przy 5-10km/h ciągnie z pełną mocą)
    > 2. jadą na jedynce, manual minimalnie jeszcze odchodzi (ma krótszą
    > jedynkę).
    > 3. zmiana biegu na 2. Manual jakby wjechał w zaspę, automat jeszcze
    > ciągnie na jedynce, zmiana biegu w automacie - praktycznie BEZ straty
    > odległości, znowu ciągnie
    >
    > itd. przy kolejnych biegach.
    >
    > I tak to wygląda praktycznie zawsze - automat nadrabia właśnie na
    > zmianach biegów.
    >
    > Natomiast jeśli chodzi o samą redukcję wcześniej, np. zbieram się do
    > wyprzedzania, to imho jest ona zbędna.
    > Ja wyprzedzam tak:
    > mam miejsce, myk na lewy, sandał, pół sekundy i automat w razie
    > potrzeby schodzi nawet do dwójki, ciągnie do odcięcia, zmiana biegu, i
    > znowu...
    >
    > To co niby tracę na tym "starcie" i tak nadrabiam dzięki temu że
    > automat z podałem w podłodze jedzie agresywniej niż manual. Naprawdę -
    > mało jest kierowców którzy potrafią tak szybko wrzucić całkowicie
    > płynnie trójkę, gdy na dwójce dociągnęli do 6500 rpm.

    dokładnie tak. jak kopnę pedał w dechę to silnik do 4500 idzie i dopiero
    wtedy zmienia biegi ale wtedy to ja mam koło 100 na liczniku i już dawno
    zakończyłem manewr wyprzedzania i wróciłem na swój pas.

    W sumie to musze zaobserwować czy Vel Satis jak sie kopnie szybko do dechy
    nie redukuje biegu. Jak na razie to sie na inteligencji komputera
    sterującego skrzynią w Vel Satisie nie zawiodłem. Pod górki też prawidłowo
    kombinuje nawet jak jest ślisko.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: