-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.task.gda.pl!not-for-mail
From: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Automat [bedzie flejmik?:)]
Date: Mon, 19 Mar 2012 12:14:16 +0100
Organization: CI TASK http://www.task.gda.pl/
Lines: 72
Message-ID: <jk74e6$pp4$1@news.task.gda.pl>
References: <jk5b94$d9k$1@news.task.gda.pl> <c1.01.3V9yY3$13C@mike.oldfield.org.pl>
<jk6ntr$3e8$1@inews.gazeta.pl> <jk70kn$9o2$1@inews.gazeta.pl>
<jk73b5$78q$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: lzu117.internetdsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.task.gda.pl 1332155655 26404 95.50.150.117 (19 Mar 2012 11:14:15 GMT)
X-Complaints-To: a...@n...task.gda.pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 19 Mar 2012 11:14:15 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2440034
[ ukryj nagłówki ]Massai wrote:
> Axel wrote:
>
>> "Massai" <t...@w...pl> wrote in message
>> news:jk6ntr$3e8$1@inews.gazeta.pl...
>>
>>>> Jak biały dureń - podjeżdżasz do skrzyżowania, zwalniasz,
>>>> widzisz, że jest pusto, naciskasz gaz...
>>>> A skrzynia moment, moment, niech się zastanowię? Może 2? A może
>>>> 1? A nie wiem, poczekaj jeszcze chwilę!
>>>> I już po sekundzie zaczynasz ruszać.
>>>> Albo ni z gruszki, ni z pietruszki na równej drodze zaczyna
>>>> zmieniac biegi z 3 na 4 i z powrotem.
>>>> Testowane w nowym Volvo XC60.
>>> Zacytuję Ciebie - naprawić albo kupić prawdziwy samochód, ze sprawną
>>> ASB ;-)
>>> Miałem 3 samochody z automatem, właśnie przymierzam się do
>>> czwartego - i żaden takich cudów nie wyczyniał.
>>
>> To widocznie ja mam pecha, bo wszystkie automaty ktorymi jezdzilem
>> (zwykle auta z wypozyczalni) mialy ten sam denerwujacy moment
>> zamyslenia, gdy chcialem gwaltownie przyspieszyc. Ostanio prawie nowa
>> Honda Civic - przy natezeniu ruchu w Manili mozna bylo zapomniec o
>> szybkim "wcisnieciu sie" w luke. Silnik 1.8, ale przez to opoznienie
>> skrzyni zbieral sie jak krowa.
>
> Prawie nowa Civic 1.8 z automatem to pewnie był i-shift, czyli
> zautomatyzowany manual. Nie miał łopatek do "tiptronika"?
>
> Dodatkowo - ten denerwujący "moment zamyślenia" jest fałszywym
> subiektywnym odczuciem. Sam zmieniłbyś bieg WOLNIEJ niż redukuje
> automat.
>
> Skrzynia automatyczna zmienia biegi szybko. Bardzo szybko jak na
> standardy amatorskie.
> Jak się ściga manual z automatem (klasyczny, 4-5 biegowy), to
> zazwyczaj wygląda to tak:
>
> 1. start, manual wyskakuje do przodu (automat przy starcie od zera
> wolno rusza, dopiero przy 5-10km/h ciągnie z pełną mocą)
> 2. jadą na jedynce, manual minimalnie jeszcze odchodzi (ma krótszą
> jedynkę).
> 3. zmiana biegu na 2. Manual jakby wjechał w zaspę, automat jeszcze
> ciągnie na jedynce, zmiana biegu w automacie - praktycznie BEZ straty
> odległości, znowu ciągnie
>
> itd. przy kolejnych biegach.
>
> I tak to wygląda praktycznie zawsze - automat nadrabia właśnie na
> zmianach biegów.
>
> Natomiast jeśli chodzi o samą redukcję wcześniej, np. zbieram się do
> wyprzedzania, to imho jest ona zbędna.
> Ja wyprzedzam tak:
> mam miejsce, myk na lewy, sandał, pół sekundy i automat w razie
> potrzeby schodzi nawet do dwójki, ciągnie do odcięcia, zmiana biegu, i
> znowu...
>
> To co niby tracę na tym "starcie" i tak nadrabiam dzięki temu że
> automat z podałem w podłodze jedzie agresywniej niż manual. Naprawdę -
> mało jest kierowców którzy potrafią tak szybko wrzucić całkowicie
> płynnie trójkę, gdy na dwójce dociągnęli do 6500 rpm.
dokładnie tak. jak kopnę pedał w dechę to silnik do 4500 idzie i dopiero
wtedy zmienia biegi ale wtedy to ja mam koło 100 na liczniku i już dawno
zakończyłem manewr wyprzedzania i wróciłem na swój pas.
W sumie to musze zaobserwować czy Vel Satis jak sie kopnie szybko do dechy
nie redukuje biegu. Jak na razie to sie na inteligencji komputera
sterującego skrzynią w Vel Satisie nie zawiodłem. Pod górki też prawidłowo
kombinuje nawet jak jest ślisko.
Następne wpisy z tego wątku
- 19.03.12 12:41 masti
- 19.03.12 12:41 Massai
- 19.03.12 13:35 Krzysiek Kielczewski
- 19.03.12 13:43 Krzysiek Matyasik
- 19.03.12 14:02 Krzysiek Matyasik
- 19.03.12 14:08 Krzysiek Matyasik
- 19.03.12 14:12 Krzysiek Matyasik
- 19.03.12 14:37 Marek Dyjor
- 19.03.12 14:42 Dysiek
- 19.03.12 17:56 DoQ
- 19.03.12 18:24 Cezary Daniluk
- 19.03.12 18:26 Cezary Daniluk
- 19.03.12 18:30 Adam Płaszczyca
- 19.03.12 18:31 Adam Płaszczyca
- 19.03.12 18:33 Cezary Daniluk
Najnowsze wątki z tej grupy
- KIA nas dyma
- miles per gallon
- Strefa czystego powietrza
- Prawdziwy ekologiczny samochód
- Stało się...
- skodeczka up
- Seba strikes back
- Motoryzacyjni giganci ograniczają produkcję elektryków.
- Home defence :) czyli Remote Guns
- Ubezpieczenie OC
- Podroz elektrykiem w UK 2x drozsza od podrozy dieslem...
- Żenujące. Kupujesz elektryka żeby udawał ci spaliniaka
- Autobus sie pali.
- Pożar pod żyrardowem
- jak zmierzyć średnicę tarczy?
Najnowsze wątki
- 2024-10-07 Sprzedawanie zaszyfrowanych filmów na płytach Blu-Ray bez kluczy deszyfrujących
- 2024-10-07 Sprzedawanie zaszyfrowanych filmów na płytach Blu-Ray bez kluczy deszyfrujących
- 2024-10-07 Kraków => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-10-07 Sprzedawanie zaszyfrowanych filmów na płytach Blu-Ray bez kluczy deszyfrujących
- 2024-10-07 Aparat, zewnętrzny mikrofon, brum
- 2024-10-07 MĂźnchen => Data Scientist <=
- 2024-10-07 Gdańsk => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-10-07 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-10-07 Re: Taniocha!!!
- 2024-10-07 Warszawa => Technical Leader (Java Background) <=
- 2024-10-07 Zielona Góra => Power Electronics R&D Engineer <=
- 2024-10-07 Warszawa => Junior New Business Development Manager <=
- 2024-10-07 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-10-07 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy ERP (Symfonia) <=
- 2024-10-07 policja szuka