  • 1. Data: 2012-05-20 22:14:43
    Temat: Auto nie reaguje poprawnie na pedał gazu
    Od: anacron <a...@a...pl>

    Auto to nowy i30, silnik 1.4 CRDI. Problem polega na tym, że auto nie
    reaguje poprawnie na pedał gazu. Bieg 3, 4 5 lub 6, 1500 obr./min
    wciskam pedał gazu i nic i tak przez 1-3s, aż rozkręci się turbina,
    którą według mnie bardzo słychać. Problem nie występuje w godzinach
    wieczornych i nocą (zakładam, że ma na to wpływ temperatura otoczenia).
    Początkowo myślałem, że to przepływomierz, ale ten chyba bez względu na
    temperaturę by działał źle lub dobrze. Auto ma przebieg już 3kkm (mimo,
    że mam je dopiero tydzień) i problem występuje chyba od początku.
    Spalanie jest o 1,5-2l/100km większe niż podaje producent. Pisze o tym,
    bo choć wiem, ze dane podawane przez producenta to fikcja, nigdy nie
    zdarzyło mi się, aby średnie w moim przypadku przekraczało wartość
    podawaną w specyfikacji więcej niż o 0,5l/100km. Ktoś ma jakieś pomysły?
    Jutro podjadę do serwisu, ale jako, że nie znam się na silnikach w
    stopniu wystarczającym, pytam Was, aby mi ciemnoty nie wciskali.

    --
    anacron

  • 2. Data: 2012-05-20 22:23:53
    Temat: Re: Auto nie reaguje poprawnie na pedał gazu
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości grup
    > Auto to nowy i30, silnik 1.4 CRDI. Problem polega na tym, że auto nie
    > reaguje poprawnie na pedał gazu. Bieg 3, 4 5 lub 6, 1500 obr./min
    > wciskam pedał gazu i nic i tak przez 1-3s, aż rozkręci się turbina,

    A czego się spodziewałeś?
    Pisałem przecież że 1500 to za nisko na mocne wciskanie pedału gazu.
    Żeby jechać turbodieslem dynamicznie, nie możesz go trzymać poniżej 2000,
    przynajmniej niezbyt dużo poniżej.

    > Spalanie jest o 1,5-2l/100km większe niż podaje producent.

    Jak jeździsz 1500 obr/min i ciśniesz w tym momencie gaz do dechy, to nie
    dziwota.
    To nie benzyniak, trzeba się nauczyć jeździć inaczej.

  • 3. Data: 2012-05-20 22:29:02
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-05-20 22:23, Cavallino pisze:

    > Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości grup
    >
    > A czego się spodziewałeś?

    Nie rozumiesz, nie oczekuje, że będzie rakietą z samego dołu, ale jednak
    w nocy/wieczorem jeździ normalnie, to jest reaguje, niezbyt żwawo ale
    reaguje na pedał gazu. W dzień, kiedy jest dużo cieplej nie. I przy
    okazji od 1750 do 2750 albo jakoś tak) ma 100% momentu ten silnik. Poza
    tym problem występuje i przy 1500 i przy 2000 i przy 2500 obr.min w
    dzień, gdy mocno wciśniesz pedał gazu.

  • 4. Data: 2012-05-20 22:29:52
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Cavallino pisze tak:

    > To nie benzyniak, trzeba się nauczyć jeździć inaczej.

    IMHO benzyniak z wtryskiem też nie reaguje od razu
    dopiero benzyniak z gaznikiem jest fajny.

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87

  • 5. Data: 2012-05-20 22:32:01
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-05-20 22:29, PiteR pisze:

    > IMHO benzyniak z wtryskiem też nie reaguje od razu
    > dopiero benzyniak z gaznikiem jest fajny.

    Czy ja pisze nie po polsku? W nocy reaguje wystarczająco dobrze (około
    20-22 stopni powietrza), w dzień jak jest 26-30 już nie. Oczywiście
    sprawdzałem przy wyłączonej klimatyzacji, aby zaraz nikt nie napisał, że
    to wina klimy.

  • 6. Data: 2012-05-20 22:33:16
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "PiteR" <e...@f...pl> napisał w wiadomości grup
    t...

    > IMHO benzyniak z wtryskiem też nie reaguje od razu
    > dopiero benzyniak z gaznikiem jest fajny.

    Nie wiem jak tam z małymi benzyniakami z turbiną, w Lancii turbodziura jest
    olbrzymia (w porównaniu do małego turbodiesla), za to jak się turbo rozkręci
    to jest tylko gwizd i zwijanie asfaltu.

  • 7. Data: 2012-05-20 22:35:08
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości grup

    > Nie rozumiesz, nie oczekuje, że będzie rakietą z samego dołu, ale jednak
    > w nocy/wieczorem jeździ normalnie, to jest reaguje, niezbyt żwawo ale
    > reaguje na pedał gazu. W dzień, kiedy jest dużo cieplej nie.

    Toto ma intercooler?

  • 8. Data: 2012-05-20 22:35:48
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** anacron pisze tak:

> [...]
    > (około 20-22 stopni powietrza), w dzień jak jest 26-30 już nie.
    > Oczywiście sprawdzałem przy wyłączonej klimatyzacji, aby zaraz

    Moja odpowiedz w ogóle nie dotyczy Ciebie. Masz wątkowanie w tym
    Thunderbirdzie? :)

    Jak już chcesz opinii to IMHO masz zepsuty jakiś czujnik temp powietrza
    w dolocie lub zintegrowany w przepływomierzu.

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87

  • 9. Data: 2012-05-20 22:37:54
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości grup

    > Czy ja pisze nie po polsku?

    Napisałeś że próbujesz przy 1500.
    Teraz zmieniasz zdanie że przy 2500 jest tak samo.

    To dość istotna różnica.

    Taki mały turbodiesel jedzie praktycznie tylko dzięki turbinie, więc bez jej
    włączenia to normalne że nie jedzie prawie wcale.

    To, że różnice temperatur wpływają na wydajność silnika, to też w miarę
    normalne.
    Ale nie aż w w takim stopniu, a przy 2500 to już po prostu musi ciągnąć.

  • 10. Data: 2012-05-20 22:41:16
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Sun, 20 May 2012 22:35:08 +0200, "Cavallino"
    <c...@k...pl> wrote:

    >Toto ma intercooler?

    Wg. google ma. Ale niech Motyliński sprawdzi, może mu jakiegoś szrota
    sprzedali :)

    http://jerzu.waw.pl GG:129280