  • Data: 2022-05-04 15:20:28
    Temat: Re: Auta elektryczne
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tue, 3 May 2022 13:06:04 +0200, J.F

    > Powiem tak - mialem kilka gadzetow w samochodzie, ktore sie lekko
    > nadtopily i powichrowały.
    > A to chyba zwykly polistyren, ktory 70C powinien wytrzymac.

    Czyli jak nie wytrzymał to znaczy że było więcej?

    > No i co my tu mamy - "ponad 60 st. C".
    > A powietrze na zewnatrz 30.
    > Wiec sam rozumiesz, ze mozna chlodzic samym wiatrakiem.

    ROTFL Już widzę jak wiatrak nawiewając 30sC do kabiny, gdzie jest ponad
    60sC, wygrywa z zyskami słonecznymi. Weź się fizyki poucz trochę. Wg twojej
    teorii parę wiatraków w domu czy w biurze wystarczy aby go chłodzić a klimę
    to tylko idioci instalują i używają.

    > Po prostu wiem, ze zapale silnik, zaraz zacznie dmuchac zimne
    > powietrze, wiec liczy sie bardziej czy wnetrze ma "ponad 60"
    > czy tylko "ponad 30".

    Po prostu ignorujesz że samochód stojący na słońcu, a nawet stojący w
    cieniu ale przy temperaturze powietrza 30sC będzie mieć w środku nie mniej
    niż 30 i będzie w nim nagrzane WSZSYTKO, dlatego gucio ci da żę silnik
    "zaraz" zacznie dmuchać chłodem, bo jak uwalisz tyłek na siedzeniu to
    chwilę moment i siedzenie będzie mić 35 i nijak się go nie ochłodzi siedząc
    na nim. Komfort cieplny dla człowieka to 20-21sC i jak wspominałem potrzeba
    20-30 minut KLIMATYZOWANIA aby CAŁĄ kabinę skutecznie schłodzić.

    > Moj silniczek jest w srodku umiarkowanie glosny, grzeje dobrze, chodzi
    > ... cos sie zepsulo i juz nie tak dobre, za to nie lubie stawac co
    > godzina na ładowanie :-)

    Tak, to już od dawna wiadomo -- masz bardzo nisko położony poziom komfortu
    i tu, przy komforcie cieplnym w kabinie, jest kolejne tego potwierdzenie.

    --
    Pozdor
    Myjk