  • Data: 2022-05-04 22:23:37
    Temat: Re: Auta elektryczne
    Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 4 May 2022 06:53:55 +0200, Cavallino napisał(a):

    > Pojawiły się phevy z elektrycznymi grzałkami.

    Mój Outlander PHEV ma grzałkę elektryczną.
    Moc dobierana płynnie, max bodajże 6 lub 6,5 kW.
    Klima zresztą też elektrycznie napędzana. Już kilkanaście sekund po
    uruchomieniu autka dmucha zimnym.
    Ale zarówno chłodzenie jak i ogrzewanie mogę włączyć zdalnie lub zegarem.

    Nowsze autka już miewają pompę ciepła.
    Zaleta: większa oszczędność (wydajność?). Wada: dłużej startuje. Grzałka to
    sekundy.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam