eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyAuta elektryczne › Re: Auta elektryczne
  • Data: 2022-05-10 12:55:57
    Temat: Re: Auta elektryczne
    Od: trybun <M...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 01.05.2022 o 06:33, Cavallino pisze:
    > W dniu 30-04-2022 o 13:12, trybun pisze:
    >> W dniu 29.04.2022 o 18:51, Cavallino pisze:
    >>> W dniu 29-04-2022 o 16:32, trybun pisze:
    >>>> W dniu 28.04.2022 o 14:18, Cavallino pisze:
    >>>>> W dniu 28-04-2022 o 13:49, trybun pisze:
    >>>>>> W dniu 28.04.2022 o 11:08, Cavallino pisze:
    >>>>>>> W dniu 28-04-2022 o 10:51, trybun pisze:
    >>>>>>>
    >>>>>>>> A więc 20-40 tys zł więcej i co dostaje w zamian?
    >>>>>>>
    >>>>>>> Świetne auto, wygodę, komfort i super przyspieszenie.
    >>>>>>
    >>>>>>
    >>>>>> Ale chyba poza przyspieszeniem to za bardzo nie góruje nad
    >>>>>> spalinowcem w pozostałych parametrach?
    >>>>>
    >>>>> W każdym w powyższych góruje.
    >>>>> Do tego stopnia że przez zakupem Soula, wolałem jeździć
    >>>>> elektrycznym Smartem niż wypasionym C-HR.
    >>>>>
    >>>>> Różnice są kolosalne, jak ktoś kupuje małego bev do miasta, to rok
    >>>>> później kupuje większego i sprzedaje spaliniaka.
    >>>>
    >>>>
    >>>> Że wybrałeś Smarta to akurat nic dziwnego, autko poręczniejsze od
    >>>> C-HRa
    >>>
    >>> Źle zrozumiałeś.
    >>> Smarta miałem równolegle, bo od razu elektryka brakowało.
    >>>
    >>> No i wyszło, że hybryda się nie nadaje na dłuższą metę, bo za mało
    >>> przypomina bev.
    >>> Zmieniłem więc na drugiego elektryka.
    >>
    >>
    >> Akurat w C-HRze  to faktycznie trochę mało tej elektryczności.
    >> Hybrydzie, bo chyba tego modelu w innej hybryda wersji nie ma. Ale
    >> gdy kogoś nie zrażają te wszystkie zabiegi związane z obsługą
    >> tradycyjnego układu napędowego to  hybrydka ładowana z gniazdka też
    >> ma sens. Np takie Volvo xc40 podobno potrafi na jednym ładowaniu
    >> przejechać i 100km.
    >>
    >
    > Problem jest inny - czy potrafi podać pełną moc TYLKO z elektryka przy
    > pełnym obciążeniu.
    > Czyli jeździć jak bev.
    > Mało która umie.
    > Dopiero plugin Toyoty ma taką możliwość, zachowuje przy tym całkiem
    > niezłe osiągi.


    Tak, chyba nawet większość, a nawet zdecydowana większość plug-inów
    potrafi jechać na maksa na elektryce.


    >
    >>> Auta są dużo cięższe, to i zawiecha często inna.
    >>> Ale nie o to chodzi, tylko o brak zbędnego hałasu i wibracji.
    >>
    >>
    >> No, skoro tak twierdzisz. Mam jednak wątpliwości, elektryki
    >> zewnętrznie jak i przy bliższym przyjrzeniu się wyglądają tak jak ich
    >> odpowiedniki spalinowe, a więc dużej różnicy siłą rzeczy być nie może.
    >
    > Po pierwsze - najlepsze elektryki to takie, które nie mają wersji
    > spalinowych.
    > Po drugie - nawet te które mają, nastawy zawieszeń mają inne.


    Tego akurat nie bylem świadomy, aczkolwiek dość słabo znam elektryki od
    strony technicznej. Zresztą od użytkowej też niewiele więcej.


    >
    >> Oczywiście pomijam w tym równaniu hałas i wibracje bo są to rzeczy
    >> oczywiste.
    >
    > Ale wraz z liniowo rozwijaną mocą, najwyażniejsze.


    No, ale w takiej Dacii Spring to chyba nie może być brane jako atut?


    >
    >>> To bierze Teslę.
    >>> Ich wartość rośnie zamiast spadać.
    >>>
    >>
    >> Jedno że za wysoki próg finansowy, dwa że to koszmarnie kłopotliwy w
    >> utrzymaniu pojazd.
    >
    > Bo?


    Pierwsze wejście do auta, rzut oka na deskę rozdzielczą i już widać że
    trzeba biegłego tłumacza na fotelu pasażera.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: