eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaAudiofilski hit !!Re: Audiofilski hit !!
  • Data: 2016-03-13 19:28:19
    Temat: Re: Audiofilski hit !!
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2016-03-13 o 16:49, JaNus pisze:
    > W dniu 2016-03-13 o 12:13, Jarosław Sokołowski pisze:
    >> Tyle że nikt już nie produkuje niecyfrowego dźwięku i niecyfrowych
    >> nagrań, nie obrabia w studio inaczej niż cyfrowo.
    >
    > Może są jeszcze jacyś entuzjaści płyt w 100% analogowych, i wydają takie
    > wyroby, za jakąś kosmiczną cenę, kto wie? A jeśli chodzi o obróbkę
    > cyfrową w studiach, to zważ, że oni mają do dyspozycji sprzęt o kilka
    > lig bardziej wyrafinowany. Za Wikipedią:
    > Częstotliwość próbkowania dźwięku zapisanego na CD to 44,1 kHz, co
    > pozwala na odwzorowanie dźwięku o częstotliwości do 22,05 kHz. - Koniec

    Kiepsko i raczej bez szans. 22,05kHz to połowa próbkowania. Do tego
    trzeba dodać jeszcze filtr (przecież musisz dać całkiem spore tłumienie,
    nie 3db), więc 22,05kHz w ogóle nie wchodzi w rachubę.

    > cytatu. Natomiast taki rejestrator ADAT: umożliwia zapisywanie 2 kanałów
    > w 192 kHz/24 bit Jest też format: SACD (ang. Super Audio Compact Disc),
    > tam: 192 kHz oraz 24-bitowe słowa, Jednak są też w użyciu urządzenia
    > oferujące częstotliwość próbkowania o znaaacznie wyższej częstotliwości
    > (2,8224 MHz)!
    > Nie ma ludzi, którzy by mogli odróżnić dźwięk full-analog, od
    > _porządnie_ zapisanego już przy "skromnym" 192 kHz/24 bit!

    Obawiam się, że jeżeli już, to działa w drugą stronę. Nie kojarzę
    sprzętów analogowych potrafiących zapisywać z dynamiką 90dB i z
    odpowiednio niskimi zniekształceniami i jeszcze z pasmem 20kHz. Może coś
    takiego istnieje. Co można by było do tego wykorzystać to wiem, ale nie
    kojarzę aby takie urządzenia robiono, bo to trochę bez sensu by było.

    > Ale tu w paradę wdają się di-dżejskie ambicje ludków zajmujących się
    > masteringiem. Oni przerabiają cyfrowo materiał startowy tak, że jest nie
    > do poznania, dodając różne efekty specjalne, których mają w swym
    > wyrafinowanym sprzęcie całe multum. Więc powstrzmać się nie mogą od
    > wniesienia "wielkiego udziału" w wynik końcowy. I to często właśnie
    > powoduję, że cyfrowa obróbka jest przez miłośników "analogu" - łatwo
    > rozpoznawalna, i odstręczająca.

    Khem... Ja tam nie wiem czego słuchasz, ale jest całe mnóstwo nagrań bez
    żadnych "efektów specjalnych".
    A co do efektów specjalnych - no cóż, "prawdziwe" nagranie stereo jest
    trochę płaskie, a bez obróbki cyfrowej przesuwanie fazy jest deko trudne
    technicznie, szczególnie jak masz szerokopasmowe instrumenty.

    Pozdrawiam

    DD

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: