  • Data: 2016-03-13 16:49:03
    Temat: Re: Audiofilski hit !!
    Od: JaNus <bez@adresu> szukaj wiadomości tego autora

    > Tyle że nikt już nie produkuje niecyfrowego dźwięku i niecyfrowych
    > nagrań, nie obrabia w studio inaczej niż cyfrowo.

    Może są jeszcze jacyś entuzjaści płyt w 100% analogowych, i wydają takie
    wyroby, za jakąś kosmiczną cenę, kto wie? A jeśli chodzi o obróbkę
    cyfrową w studiach, to zważ, że oni mają do dyspozycji sprzęt o kilka
    lig bardziej wyrafinowany. Za Wikipedią:
    Częstotliwość próbkowania dźwięku zapisanego na CD to 44,1 kHz, co
    pozwala na odwzorowanie dźwięku o częstotliwości do 22,05 kHz. - Koniec
    cytatu. Natomiast taki rejestrator ADAT: umożliwia zapisywanie 2 kanałów
    w 192 kHz/24 bit Jest też format: SACD (ang. Super Audio Compact Disc),
    tam: 192 kHz oraz 24-bitowe słowa, Jednak są też w użyciu urządzenia
    oferujące częstotliwość próbkowania o znaaacznie wyższej częstotliwości
    (2,8224 MHz)!
    Nie ma ludzi, którzy by mogli odróżnić dźwięk full-analog, od
    _porządnie_ zapisanego już przy "skromnym" 192 kHz/24 bit!
    Ale tu w paradę wdają się di-dżejskie ambicje ludków zajmujących się
    masteringiem. Oni przerabiają cyfrowo materiał startowy tak, że jest nie
    do poznania, dodając różne efekty specjalne, których mają w swym
    wyrafinowanym sprzęcie całe multum. Więc powstrzmać się nie mogą od
    wniesienia "wielkiego udziału" w wynik końcowy. I to często właśnie
    powoduję, że cyfrowa obróbka jest przez miłośników "analogu" - łatwo
    rozpoznawalna, i odstręczająca.

    Dobre rady nic nie kosztują

    i przeważnie warte są
    swojej... ceny!