  • Data: 2016-03-14 01:23:00
    Temat: Re: Audiofilski hit !!
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "A.L." <a...@a...com> napisał w wiadomości
    news:5ps6ebdo3fgp8197ivc2vq5uvpdlvook17@4ax.com...
    > Dla wiekszosci ludzi wszystko jedno. Dla mnie CD brzmi blaszanie, i
    > nie da sie porownac do starego, trzeszczacego winyla

    Ale to też i od urządzenia zależy, od połaczenia ze wzmacniaczem, od
    przetwornika, od samego wzmacniacza, od głośników/słuchawek, od masteringu,
    czy jak mu tam wołają; trzeszczący winyl - póki nie trzeszczy za mocno, czy,
    co gorsze, trzaski nie zostały źle wytłumione, bo to jeszcze gorszy efekt,
    niż nie tłumić ich w ogóle.
    Za czasów jeszcze socjalistycznych, zapuścili w radio (Warszawa) jakieś
    AAD/ADD, ale raz ze zwykłej płytki 16-bitowej, a potem z jakiejś ponoć
    złotej, 24-nitowej. Brzmiały tak różnie, inaczej, że kto nie wiedziałby,
    uległ by fałszywej magii, że zmiana koloru i próbkowania płyty, może tak
    zmienić dźwięk. Tymczasem ja daję 99 i cztery dziewiątki, że tu po prostu
    zmieniono mastering, zastosowano dodatkowa obróbkę (przypominam, AAD/ADD)
    sygnału i dopiero efekt końcowy zgrano i było fałszywe porównanie, że to tak
    diametralnie różnie gra (a różnica naprawdę, nie była nikła).
    Co do moich wrażeń z CD, uważam, że przy próbkowaniu jakie jest, to dźwięk
    ma sens do jakichś 8-10 kHz, a powyżej rzeczywiście zaczyna się niekiedy coś
    blaszanego.

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.