    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Audiofilski hit !!
    <nbn17u$jkm$1@node1.news.atman.pl> <nbn1af$67e$3@dont-email.me>
    <nbn508$npc$1@node1.news.atman.pl> <nbnpmj$hpq$1@dont-email.me>
    <56dfcf61$0$22824$65785112@news.neostrada.pl>
    <56e1749d$0$22839$65785112@news.neostrada.pl>
    <56e190ae$0$22829$65785112@news.neostrada.pl>
    <56e1b701$0$654$65785112@news.neostrada.pl>
    <nbsjr7$gh9$1@node2.news.atman.pl> <nbt2e7$lcl$1@dont-email.me>
    <56e27261$0$691$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <56e29aae$0$22827$65785112@news.neostrada.pl>
    <nbu60p$l8k$1@dont-email.me> <s...@f...lasek.waw.pl>
    <56e2ca36$0$652$65785112@news.neostrada.pl> <nbun74$obq$1@dont-email.me>
    <56e30571$0$689$65785112@news.neostrada.pl> <nbv2bd$6bb$1@dont-email.me>
    <nbvaua$4vs$1@node1.news.atman.pl> <nbvirp$co1$1@dont-email.me>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <nbvl9e$kcu$1@dont-email.me>
    Date: Sat, 12 Mar 2016 01:07:19 +0100

    Pan AlexY napisał:

    > Wodór ma jeden elektron, jest silnie aktywnym pierwiastkiem łatwo się
    > wiążącym, zakładam (bo nie jestem pewien) że do celów ucieczki z pułapki
    > z łatwością ten elektron przekaże.

    Tutaj taki pewnien nie jestem. Bo weźmy jakiś cięższy pierwiastek, tlen
    chociażby. On wszystkich elektronów nie przekaże, by za przeproszeniem
    gołym jądrem świecić. Takich jonów nie ma. Więc co, mamy założyć, że do
    porównania staje sam proton jeno, jako jądro wodoru, a do tego jon tlenu?
    To różnica dobrych kilka rzędów wielkości w wielkości! Coś mi się wierzyć
    nie chce, by to sens miało.

    > Już ci co trzeba mają swoje metody.

    Cyryl takoż.

    >>> 3. Jakim cudem proton jest większy od 2-ch protonów sklejonych z 2-ma

    > Ja rozpatruję jądra atomowe, elektrony rzecz nabyta. Nie wiem jaki jest
    > mechanizm przejścia wodoru przez inną materię, może oddaje elektron na
    > wejściu i go odbiera przy wyjściu? Taka sobie teoria dziurawa jak nasze
    > drogi.

    79 elektronów złota też rzecz nabyta i łatwo je w lombardzie zastawić?
    Coś mi się nie wydaje, żeby ta teoria do czegoś więcej niż nasze drogi
    pasowała.

    > Gdzie? Bo ja widzę tylko to:
    > Literature sources
    >
    > Beatriz Cordero, Verónica Gómez, Ana E. Platero-Prats, Marc Revés,
    > Jorge Echeverría, Eduard Cremades, Flavia Barragán and Santiago Alvarez,
    > in "Covalent radii revisited", Dalton Trans., 2008, [DOI: 10.1039/b801115j].

    Domenę sprawdziłem. Komu teraz chce się nauką ręce kalać, wiadomo od dawna.

    --
    Jarek