  • Data: 2016-03-12 01:37:28
    Temat: Re: Audiofilski hit !!
    Od: JaNus <bez@adresu> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-03-12 o 01:12, A.L. pisze:

    > Obrovka cyfrowa to jest gowno z punktu widzenia jakosci dzwieku .

    Ja nie elektronik, ani audiofil, i słuchu absolutnego też chyba nie mam,
    czy przygotowania muzycznego, tedy może błądzę, ale (A.L.e ;) podchodzę
    do tematu (ja mi się wydaje) dość logicznie. Mianowicie widzę kwestię
    przetwarzania cyfrowego w aspekcie pewnego kompromisu pomiędzy jakością,
    ceną, i kręgiem odbiorców. No bo jaki jest "target" obdarzony słuchem
    absolutnym? Pewnie coś kilka... promili! Czy dla nich opłaca się
    _masowo_ produkować sprzęt Hyper-Fidelity? (czyli jeszcze ponad "zwykłe"
    Hi-Fi). Podkreślam: masowo! Wszak już szczególnie jest to wyraźne w
    przypadku elektroniki: cena wyrobu zależy (może nawet wykładniczo?) od
    spodziewanej ilości sprzedanych sztuk. Kto zaryzykuje wyłożenie kasy na
    wdrożenie produkcji wyśrubowanych cacek, które mogą liczyć na sprzedanie
    kilkudziesięciu sztuk na całą... Polskę (czy kraj tej wielkości)?

    Dlatego ogólnie dostępny sprzęt cyfrowy ma _zaniżone_ (zdaniem
    koneserów) parametry. Bo częstotliwość próbkowania jest rzędu (nie
    pamiętam dokładnie) 44 kHz, no może drugie tyle. A przecież nic
    technologicznie nie stoi na przeszkodzie, aby był 128, albo więcej. I
    wtedy nawet Paganini by nie rozpoznał, czy słucha "żywych" skrzypiec,
    czy odtwarzanych cyfrowo.

    > Juz kttos na to wpadl, dosyc dawno temu A.L.

    Trochę mnie śmieszą takie konstrukcje, z lampami wystającymi ponad
    obudowę. No ale nie powinno się liczyć _cudzych_ pieniędzy, i krytykować
    innych, że je wydają źle. To ich forsa, i mogą nią nawet napalić w piecu!

    Dobre rady nic nie kosztują

    i przeważnie warte są
    swojej... ceny!