  • Data: 2016-03-12 20:21:32
    Temat: Re: Audiofilski hit !!
    Od: JaNus <bez@adresu> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-03-12 o 13:32, AlexY pisze:
    > Nadal upieram się że w temacie ucieczki gazu ze zbiornika pod ciśnieniem
    > powinniśmy rozpatrywać gołe jądra, jakkolwiek dwuznacznie to zabrzmi :)

    Pewnie jakieś źródła da się wyczaić, ale tak z kapelusza to ja bym był
    "kontra". Bo w niskich temperaturach hel niezbyt chętnie rozstaje się ze
    swoimi elektronami, więc mogę podejrzewać, że istotna będzie jego
    średnica "brutto", czyli wraz z nimi. A więc dość spora. Natomiast wodór
    ma unikalną cechę, że w strukturze krystalicznej może się wpisywać w
    miejsca... elektronów! choć niby ma przeciwny ładunek. Ale zajmować
    będzie o wiele mniej miejsca, niż niezjonizowany atom helu.