eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingArtykul o rynku tabletow w Polsce › Re: Artykul o rynku tabletow w Polsce
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!news.glorb.com!npeer02.iad.highwinds-media.
    com!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media.com!nx01.iad01.newshosting
    .com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo
    -a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Wed, 09 Oct 2013 15:25:38 +0200
    From: darekm <d...@e...com>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:17.0) Gecko/20130620 Thunderbird/17.0.7
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Artykul o rynku tabletow w Polsce
    References: <l...@4...com>
    <52533661$0$2196$65785112@news.neostrada.pl>
    In-Reply-To: <52533661$0$2196$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 70
    Message-ID: <5255594f$0$2197$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 79.187.5.190
    X-Trace: 1381325135 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 2197 79.187.5.190:3349
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 3809
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.programming:204586
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2013-10-08 00:31, IDKrzych wrote:
    >> Dosyc ciekawy artykul w ZDNet o rynku tabletow w Polsce
    >>
    >> http://tinyurl.com/owb2qaf
    >>
    >> "In Poland, some of the biggest tablet makers are the ones you've
    >> never heard of"
    >>
    >> "According to IDC, Apple leads the tablet market with a 32.4 percent
    >> share of global sales, but in Poland, the iPad only accounts for 5.5
    >> percent of the slate market and is surpassed by Acer, with a 5.8
    >> percent market share in the country. (Globally, Acer's market share is
    >> one-10th of Apple's at 3.1 percent.)
    >>
    >> As with smartphones, Poles seem to value price over global brand
    >> prestige when buying their tablets..."
    >>
    >> A.L.
    >>
    >
    > Osobiście nie widzę w nim nic ciekawego. Poza stwierdzaniem dość
    > oczywistych faktów, jest pełen sprzeczności, jak to słusznie w
    > komentarzach ktoś zauważył.

    Ciekawe jest zdziwienie że coś istotnego (znaczące liczby) może się
    dziać inaczej niż w USA. Sensowniejszy jest cytowany artykuł o znacznej
    nadreprezentacji Microsoft Phone na rynku polskim. Z resztą czemu się
    dziwić. Polska ma długą tradycję bycia niezależnym rynkiem: znaczna
    część komputerów co C brand, sporo oprogramowania jest własnego, główni
    dystrybutorzy są narodowymi graczami, dobrze że z tabletami jest tak samo.

    > Skoro Apple ma niby tylko 5%, a Android 40% rynku, to co jest u licha
    > zainstalowane na pozostałych? ;)
    >
    > No i chyba autor nie znał specyfiki sprzedaży jaka występuje w Polsce.
    > Mam na myśli promocje marketowe "wciskające" tanie proste tablety na
    > wszelakie komunie, święta i początek roku szkolnego (do tego telekomy z
    > promocjami - taka sytuacja ;) )

    Takie promocje dzieją się na każdym rynku. Teraz każdy chce przejąć na
    własność nowy kawałek tortu - patrz Tesco.

    > IMHO większość ofiar tych akcji, ani nie potrzebowała takich urządzeń,
    > ani ich nie wykorzystuje na co dzień - zalegają jakieś biurka i szuflady
    > (o ile w ogóle jeszcze działają przy jakości "tabletów" za 150zł). Ot
    > taki chwilowo modny gadżet.

    tak działa biznes, co w tym dziwnego. Jednorazowe "śrubokręty" do
    dzisiaj można kupić w hipermarketach widać jest taka potrzeba aby było
    tanio i brak potrzeby aby działało. Z drugiej strony nie każdy kto kupił
    malucha potem sięga po mercedesa.


    >
    > Sam jestem w ogóle nie reprezentatywny dla rynku - bo mam iPada oraz 2
    > tablety z Win8 ... 0 Andków ;) Czyli jakoś zupełnie odwrotnie niż
    > większość rynku. No ale ja naprawdę wykorzystuję i to dość intensywnie
    > wszystkie trzy. Są mi wręcz niezbędne do pracy.
    > Na gadżety dla mody lub szpanu u mnie nie ma miejsca ;)
    >


    Czyli tablety są potrzebne, trzeba tylko ustalić jakie ma mieć
    optymalnie wymiary, funkcjonalność, wydajność itp. Marka jest czymś
    wtórnym, potrzebna tym, którzy nie potrafią/nie chcą sami wybierać.

    --
    Darek


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: