eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingArtykul o rynku tabletow w Polsce › Re: Artykul o rynku tabletow w Polsce
  • Data: 2013-10-09 15:25:38
    Temat: Re: Artykul o rynku tabletow w Polsce
    Od: darekm <d...@e...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 2013-10-08 00:31, IDKrzych wrote:
    >> Dosyc ciekawy artykul w ZDNet o rynku tabletow w Polsce
    >>
    >> http://tinyurl.com/owb2qaf
    >>
    >> "In Poland, some of the biggest tablet makers are the ones you've
    >> never heard of"
    >>
    >> "According to IDC, Apple leads the tablet market with a 32.4 percent
    >> share of global sales, but in Poland, the iPad only accounts for 5.5
    >> percent of the slate market and is surpassed by Acer, with a 5.8
    >> percent market share in the country. (Globally, Acer's market share is
    >> one-10th of Apple's at 3.1 percent.)
    >>
    >> As with smartphones, Poles seem to value price over global brand
    >> prestige when buying their tablets..."
    >>
    >> A.L.
    >>
    >
    > Osobiście nie widzę w nim nic ciekawego. Poza stwierdzaniem dość
    > oczywistych faktów, jest pełen sprzeczności, jak to słusznie w
    > komentarzach ktoś zauważył.

    Ciekawe jest zdziwienie że coś istotnego (znaczące liczby) może się
    dziać inaczej niż w USA. Sensowniejszy jest cytowany artykuł o znacznej
    nadreprezentacji Microsoft Phone na rynku polskim. Z resztą czemu się
    dziwić. Polska ma długą tradycję bycia niezależnym rynkiem: znaczna
    część komputerów co C brand, sporo oprogramowania jest własnego, główni
    dystrybutorzy są narodowymi graczami, dobrze że z tabletami jest tak samo.

    > Skoro Apple ma niby tylko 5%, a Android 40% rynku, to co jest u licha
    > zainstalowane na pozostałych? ;)
    >
    > No i chyba autor nie znał specyfiki sprzedaży jaka występuje w Polsce.
    > Mam na myśli promocje marketowe "wciskające" tanie proste tablety na
    > wszelakie komunie, święta i początek roku szkolnego (do tego telekomy z
    > promocjami - taka sytuacja ;) )

    Takie promocje dzieją się na każdym rynku. Teraz każdy chce przejąć na
    własność nowy kawałek tortu - patrz Tesco.

    > IMHO większość ofiar tych akcji, ani nie potrzebowała takich urządzeń,
    > ani ich nie wykorzystuje na co dzień - zalegają jakieś biurka i szuflady
    > (o ile w ogóle jeszcze działają przy jakości "tabletów" za 150zł). Ot
    > taki chwilowo modny gadżet.

    tak działa biznes, co w tym dziwnego. Jednorazowe "śrubokręty" do
    dzisiaj można kupić w hipermarketach widać jest taka potrzeba aby było
    tanio i brak potrzeby aby działało. Z drugiej strony nie każdy kto kupił
    malucha potem sięga po mercedesa.


    >
    > Sam jestem w ogóle nie reprezentatywny dla rynku - bo mam iPada oraz 2
    > tablety z Win8 ... 0 Andków ;) Czyli jakoś zupełnie odwrotnie niż
    > większość rynku. No ale ja naprawdę wykorzystuję i to dość intensywnie
    > wszystkie trzy. Są mi wręcz niezbędne do pracy.
    > Na gadżety dla mody lub szpanu u mnie nie ma miejsca ;)
    >


    Czyli tablety są potrzebne, trzeba tylko ustalić jakie ma mieć
    optymalnie wymiary, funkcjonalność, wydajność itp. Marka jest czymś
    wtórnym, potrzebna tym, którzy nie potrafią/nie chcą sami wybierać.

    --
    Darek


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: