  • Data: 2013-09-15 21:49:44
    Temat: Re: Aparat zamiast kamery?
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Janko Muzykant <j...@w...pl> writes:

    > Z ciekawostek: wszystkie zoomy, olympusy, tascamy, soniacze i inne
    > rejestratory mają na pokładzie takie same (w sensie budowy) wkładki,
    > lekko tylko zmienione do pracy kierunkowej (o niewielkim
    > uprzywilejowaniu kierunku). Nikt na to nie mówi ''elektretowy'' tylko
    > kondensatorowy'', bo te pierwsze kojarzyły się z chińskimi jamnikami
    > mającymi takie przetworniki podłej jakości.
    > A jakość ich jest bardzo różna, oczywiście te w rejestratorach są
    > przyzwoite.

    Względnie przyzwoite może. Ale wkładka to tylko część mikrofonu, tak jak
    napisałem. Zrobienie z tego dobrego mikrofonu jest na tyle nieproste, że
    łatwiej (i, przynajmniej jak dla mnie, znacznie taniej) kupić odpowiedni
    w sklepie.

    BTW mikrofon elektretowy po prostu jest mikrofonem pojemnościowym,
    a z dobrym preampem może nie być gorszym od nie-elektreta.
    --
    Krzysztof Hałasa