  • Data: 2013-09-16 18:15:47
    Temat: Re: Aparat zamiast kamery?
    Od: "Tmek" <T...@d...ek> szukaj wiadomości tego autora

    > On Mon, 16 Sep 2013, Latet wrote:

    > Przeczytaj cytat raz jeszcze :D
    > Toć piszę, że typowe kompakty tak *NIE* robią!
    > Z p. widzenia filmowania - ideały ;)
    > Pracują w trybie przerzucania całego obrazu - najpierw naświetlanie,
    > potem przesuwanie "zamrożonej" treści po matrycy.
    > Coś za coś - tracimy wtedy albo część maksymalnego czasu ekspozycji,
    > albo część powierzchni matrycy CCD (na duplikaty pikseli, "ukryte" przed
    > światłem, służące do przesuwania).

    Sory, ale cala ta dyskusja opiera sie na stanie faktycznym sprzed kilku lat
    i wszystko ze wszystkim jest pomieszane w tej radosnej tworczosci.

    Obecnie wszedzie wsadzane sa matryce cmos, szczegolnie tam gdzie nagrywaja
    video.
    Cmos czyta linie po lini, jest podany na rolling shutter, ale robia to coraz
    lepsze i czasy odczytu sa na tyle male ze jest to coraz mniej zauwazalne.
    GoPro tez ma cmos i tam galareta prawie nie wystepuje, wiec sie da.

    Cmos wypluwa sygnal cyfrowy, ma pod pikselami przetworniki, wiec nie ma tu
    zadnych potrzeb przeslaniania matrycy jak w analogwym ccd. W cmos nie masz
    tez wypalonej pionowej lini na jasnym obiekcie, jak sie to zdarzalo przy
    wywalaniu ladunku na sasiednie linie w analogowym ccd.

    Tmek