  • Data: 2013-09-18 22:48:50
    Temat: Re: Aparat zamiast kamery?
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Latet" <l...@l...pl> writes:

    > Przeplot to z jednej strony uciążliwość, ale z drugiej - zaleta. Np.
    > dzięki przeplotowi na nagraniach VHS PAL można z takiego źródła
    > uzyskać film 50 fps, ale ładnie dwukrotnie spowolniony 25 fps.

    Na szczęście nie mam już wątpliwej przyjemności pracować z takimi
    nagraniami :-)
    Teraz jest prosto - jeśli jest szansa, że będziemy potrzebować
    spowolnienia, to robimy 50p i tyle. Można z tego uzyskać wszystko
    ("PAL") bez zauważalnej straty jakości. Alternatywnie 60p, jeśli nie
    musi być "PAL" (cudzysłów, bo to nie jest żaden prawdziwy PAL).

    > Ja się tam w każdym razie ciesze, że mój kompakt nie nagrywa 25p tylko
    > 50i. Większość filmów i tak przerabiam na 25p, ale czasem robię
    > slow-motion dzięki temu, że fizyczna rejestracja jest co 1/50 sek. Z
    > drugiej strony - nie ma mowy o czasach naświetlania dłuższych niż 1/50
    > (a pewnie nawet mniej), co ma swoje konsekwencje, zwłaszcza przy
    > gorszym świetle.

    To jaśniejszy obiektyw i więcej światła, jeśli się da. Tzn. w kompakcie
    oczywiście tylko to drugie.

    Moje doświadczenia są inne, ale ja od dawna często miałem wybór np.
    między 50i, 25p i/lub 50p. 50i tylko w przypadku konieczności.
    --
    Krzysztof Hałasa