  • Data: 2013-09-13 19:54:22
    Temat: Re: Aparat zamiast kamery?
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Mr. Misio" <m...@g...pl> writes:

    > Jak idziemy w gore (od rozwiazan budzetowych) to owszem, ale przed nim
    > pre-amp mikrofonowy i dobry mikrofon.

    No ale rejestrator to _jest_ rozwiązanie budżetowe. Dobry mikrofon
    ew. z preampem oczywiście też może pomóc, np. idealnie w wersji
    kilkuścieżkowej, gdzie mamy względnie dookólne mikrofony rejestratora
    oraz np. długie shotguny (na razie nie używałem takiego układu).

    > Sam rejestrator z wlasnymi mikrofonami jest... niewygodny. Jesli
    > chodzi o podpiecie i mobilnosc z lustrzanka, to zamiast rejestratora
    > (ktory komplikuje postprodukcje, trzeba synchronizowac dzwiek) lepiej
    > kupic mikrofon i preamp. Da sie to wszystko przypiac do lustrzanki,
    > zaleta jest, ze postprodukcja nie wymaga synchro dzwieku, bo ten jest
    > juz od razu w dobrej jakosci nagrany.

    Kwestia warunków, przy filmowaniu "reporterskim" na pewno. W moim
    przypadku często źródło dźwięku jest dość daleko, a w miejscu
    kamery jest bardzo dużo zakłóceń. Natomiast wszystko może być
    nieruchome, jedynie kamerą trzeba kręcić.

    Jasne.
    --
    Krzysztof Hałasa