  • Data: 2013-09-13 20:05:40
    Temat: Re: Aparat zamiast kamery?
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Janko Muzykant <j...@w...pl> writes:

    > W praktyce brzmiały najlepiej z kilkunastu badanych przeze mnie
    > mikrofonów spoza grup pierwszej ligi (czyli wszystkiego, co nie nazywa
    > się Shure, Rode, Neumann czy inne AKG). Może dlatego, że tonsile były
    > na licencji, chyba nawet rzeczonego AKG. Można kupić kilka mikrofonów
    > za kilkadziesiąt złotych/dwie stówy i liczyć, że któryś będzie brzmiał
    > lepiej od ME, ale różnice pomiędzy tymi tanimi są ogromne. Że nie
    > wspomnę o sporym procencie takich, w których był problem z
    > ekranowaniem.

    Ale chyba chodzi o MCO/MCU 30/31 i 52/53 (zmiana O/U osiągana była przez
    wymianę wkładki), a nie o elektrety z kasprzaków (małe blaszane beczki
    IIRC). Może wśród tych ostatnich nawet były jakieś przyzwoite, nie wiem
    (na pewno były też nieprzyzwoite) - ale to dopiero półprodukt,
    przetwornik to tylko niewielka część mikrofonu.

    MCU/MCO - jasne, pamiętam że kosztowały jakieś straszne pieniądze ale
    były super.
    --
    Krzysztof Hałasa