  • Data: 2011-03-12 23:09:54
    Temat: Re: Aparat taki kombo, na kablu plus słuchawka przen
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Maciej Bebenek (news.onet.pl) napisał:

    > Jakoś nie chce mi się wierzyć w związek przyczynowo-skutkowy między
    > tymi zdarzeniami :-)

    To jest dzisiaj standardowa praktyka operatorów (pewnie nie tylko Netii,
    ale akurat z Netii znam cztery takie przypadki). Klient zgłasza usterkę,
    więc mu się z mety każe resetować router do ustawień fabrycznych i od
    nowa mozolnie konfigurować. W tym czasie technicy usuwają awarię. Jak
    dociekliwy abonent spyta "a co to było", to mu się mówi "router miał
    pan źle skonfigurowany". Więc się żadne odszkodowania nie należą. Tu
    sprzęt był prekonfigurowany przez Netię, klient nawet nie musi wiedzieć
    jak w nim coś zmienić, więc konsultant przeszesdł do punktu 1b instrukcji
    -- "czy poza routerem Netii podłączone są do sieci jakieś inne urządzenia,
    a jeśli tak, to prosze je odłączyć".

    Ja na taką okoliczność mam przygotowany router zapasowy. Gdyby mi jeden
    z drugim kazał coś resetować, to mu powiem, że podłączam drugi router,
    resetuję i ustawiam jak sobie życzy. Pytanie "a co to było" mogę zadać
    dopiero po przywróceniu konfiguracji sieci po mojej stronie do stanu
    z przed zgłoszenia.

    Jarek

    --
    -- Chamstwu w życiu należy się przeciwstawiać siłom i godnościom osobistom.