  • Data: 2011-03-14 07:06:40
    Temat: Re: Aparat taki kombo, na kablu plus słuchawka przen
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:

    > To trzecie: mikrofon. W tak zwanych telefonach na korbkę lokalne ogniwa,
    > takie wielkości cegłówki, służyły do zasilania mikrofonu węglowego,
    > który sam prądu nie wytwarzał, tylko działał jak opornik o zmieniającym
    > się oporze.

    Rozumiem. A jak ładowało się baterię? Była na lifetime?

    > Dzwonek zasilał induktor (prądnica) napędzany tą właśnie
    > korbką.

    Że niby jak - korbką? Przecież dzwonek dzwoni przy połączeniach
    przychodzących, to skąd korbka?

    > Chodzi mi o ogólny trend. Wszystko wymaga odrębnego zasilania, więc
    > jak elektrownia wyłączy prąd, to nic nie działa, łącznie z telefonem.

    Taki urok naszych czasów ;-).

    > Postulowane (przeze mnie) rozwiązanie, to przejście na technologię
    > VoIP wykorzystującą ADSL na istniejących liniach i użycie składowej
    > stałej wytwarzanej u operatora specjalnie w tym celu do zasilania
    > routera/terminala VoIP.

    Aha, czyli trzeba by podłączyć tę składową stalą do całej sieci a
    "drogich abonamentów" zmusić do podłączenia (na ich koszt bo niby czyj?)
    routerów. W sumie można, ale operacja jest poważna, coś jak
    wyłączenie TV analogowej...

    Przemek