  • 41. Data: 2014-03-23 16:20:46
    Temat: Re: Aparat na komunię.
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <532ea7b0$0$2375$65785112@news.neostrada.pl>, atm <...@v...pl>
    wrote:

    > Przyjrzales sie temu "idealnemu stanowi"? Bo wyglada na typowe
    > zaklinanie rzeczywistosci w stylu aukcji Allegro.
    > Wg mnie: idalany to +- stan fabryczny. Tytaj zas:
    [...]
    Faktycznie, nie zajrzalem. Mea culpa.
    Co nie zmienia faktu, ze na allegro zdarzaja sie sprzety w idealnym
    stanie w dobrej cenie. Jak wspomnialem, mam kolege, ktory uznaje tylko
    zakupy sprzetu 'w idealnym stanie' i jakos daje sobie rade.
    Choc wymaga to cierpliwosci.

    Natomiast watek poszedl tutaj w calkiem inna strone, bo Iksigrek z tym
    drugim (zdaje sie, ze jest to ten troll-onanista, ktory kiedys nazywal
    sie woohoo) zaczeli wyglaszac autorytatywne i iracjonalnie acz
    drobnomieszczanskie poglady na temat - co dajemy albo czego nie dajemy
    na komunie.
    Swoja droga ciekawy temat dla socjologa albo etnografa.

    > Watkotworca pytal o w miare wytrzymaly aparat dla osmioletniej
    > dziewczynki.... Nie spodziewalbym sie, ze lustrzanka w tym wieku spelni
    > jej oczekiwania. Raczej wygeneruje sporo nowych problemow lacznie z waga
    > aparatu i jego gabarytami.

    Byc moze sie myle, ale taka prosta lutrzanka z jednym zoomem duza nie
    jest i warunki spelnia.
    Daje przyzwoite zdjecia prosto z pudelka, uczy kadrowania, a to w
    fotografii najwazniejsze.
    Bo chyba nie o to chodzi zeby prztykac zdjecia raz za razem, a zeby
    troche przy tym pomyslec.
    Skoro watkotworca pisze ze dziewczynka ma pasje do fotografowania, to
    znaczy ze jakis aparat juz chyba miala.
    --
    TA

  • 42. Data: 2014-03-23 18:23:19
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2014-03-23 01:28, T...@s...in.the.world wrote:

    > Ale ja wlasnie mowilem o takim sprzecie.
    > Podalem nawet linka do auckji gdzie byl taki aparat za 500zl w idealnym
    > stanie.

    A jakaz to gwarancje bedzie mial taki uzywany D40, ktory w dodatku
    jest modelem nie produkowanym od kilku lat? Obdarowany nie bylby
    zapewne zachwycony wiedzac ze z byle zacieciem migawki ktore nastapilo
    przypadkiem po kilku dniach, bedzie zdany na naprawe za pol wartosci
    prezentu.

    Wlasnie po to prezent powinien byc nowy zeby w razie pozniejszych
    problemow uniknac niezrecznych sytuacji, czyjegos rozczarowania
    i podejrzenia ze pad urzadzenia wynika z jego wczesniejszego zuzycia,
    za to obdarowany mogl sobie samodzielnie zalatwic przywrocenie sprzetu
    do dzialania na mocy dolaczonej gwarancji.

    --

    memento lorem ipsum

  • 43. Data: 2014-03-23 18:38:09
    Od: atm <...@v...pl>

> [...]
    > za to obdarowany mogl sobie samodzielnie zalatwic przywrocenie sprzetu
    > do dzialania na mocy dolaczonej gwarancji.

    Gwarancja 12 miesięcy.
    Faktura

    Oczywiscie przed zakupem trzeba dopytac o szczegoly bo wiadomo jak to
    czasem z tym bywa.

  • 44. Data: 2014-03-23 18:49:13
    Od: atm <...@v...pl>

> [...]
    > troche przy tym pomyslec.
    > Skoro watkotworca pisze ze dziewczynka ma pasje do fotografowania, to

    To jest wlasnie ciekawa cecha forow, grup dyskusyjnych itd:
    ktos wrzuca temat, w zasadzie nie bierze w dyskusji udzialu
    a podczas rozwiajania sie watku kilka osob ginie walczac do ostatniej
    litery ;]

    Co do lustrzanki i osmiolatka. W dawnych czasach bylbym zachwycony
    posiadaniem Zenita w tym wieku i z pewnoscia mialbym z tego ogrom
    radosci. Teraz....no coz, odnosze wrazenie ze wspolczesne dzieciaki
    w wielu kwestiach sie uproscily. Wszystko ma byc latwe i przyjemne.
    Watkotworca nie doprecyzowal wielu rzeczy:
    -co to znaczy w miare wytrzymala konstrukcja? Olympus Tough, wspomniany
    wczesniej Nikon czy nawet D40?
    -zapal do robienia zdjec? robi fotki komorka mamy czy podbiera ojcu
    lustrzanke?
    Bez tego mozna gdybac i rzucac propozycjami do konca usenetu.

    W kwestii obdarowywania uzywanymi przedmiotami: wlasne poczucie dobrego
    smaku i zasady savoir-vivre powinny udzielic odpowiedzi.

  • 45. Data: 2014-03-23 19:54:52
    Od: trolling tone <a...@a...org>

    W dniu 2014-03-19 19:42, T...@s...in.the.world pisze:

    > http://allegro.pl/lustrzanka-nikon-d40-nikkor-18-55m
    m-4gb-ideal-i40709776
    > 98.html
    > Swego czasu ulubiona lustrzanka Ken Rockwella.

    Pomijając całą dyskusję na temat, czy wypada dać używkę jako prezent,
    to stara lustrzanka miała może sens w czasach analogowych, nawet do
    przedwojennych konstrukcji można było założyć współczesny film.
    D40 ma matrycę przedpotopową, 6 Mpx to dziś za mało na dowolny konkurs
    dla amatorów.

  • 46. Data: 2014-03-23 20:24:01
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2014-03-23 18:38, atm wrote:

    > Gwarancja 12 miesięcy.
    > Faktura

    Na uzywany sprzet i taki ktory wyszedl juz z produkcji? Rzadkosc.
    Do tego taka gwarancja sprzedawcy z allegro, z ktorym moga
    byc wieksze przeprawy niz z autoryzowanym serwisem i standardowa
    karta gwarancyjna, albo to sprzedawca-widmo.

    I nie zmienia to zwyczajnie faktu ze pospolitych rzeczy, w stanie
    uzywanym, z zasady nie daje sie w prezencie. Co innego gdyby
    to byl jakis Hasselblad albo ewentualnie "osobisty" egzemplarz
    jakiegos starszego klamota ze szczegolna historia. Ale to juz
    predzej jakis analog, ktory to wowczas bedzie lepiej trafionym
    prezentem dla kogos starszego. A nie rzecz na komunie i dla dziecka,
    ktore zwyczajnie moze byc rozzalone ze dostalo prezent, ale po kims.

    --

    memento lorem ipsum

  • 47. Data: 2014-03-23 20:31:23
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2014-03-23 20:24, elmer radi radisson pisze:

    > A nie rzecz na komunie i dla dziecka,
    > ktore zwyczajnie moze byc rozzalone ze dostalo prezent, ale po kims.

    Tego niestety Titus nie rozumie.
    On pewnie dałby termos. Stan idealny.

  • 48. Data: 2014-03-24 18:15:28
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 21.03.2014 22:12, Habeck Colibretto pisze:
> [...]
    olpix/style/coolpix-s31

    > Sam kupowałem dziecku aparat do 200zł jak miało jakieś 8 lat. Kupiłem
    > najtańszy. To co jest najważniejsze w tym wieku to nie obsługa funkcji
    > aparatu, ale po prostu kadrowanie. Taki Nikon to fajna propozycja -
    > szczególnie, że jest dziecioodporny w pewnym sensie. :)

    No i chyba ten polęce koledze. Najwazniejsze, żeby w miarę mocny był
    (jak na swoją cenę).

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 49. Data: 2014-03-25 05:38:10
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    XX YY wrote:
    > sprawa jest oczywista
    > uzywanym prezentem mozna komus zrobic przykrosc , kogos dotknac -
    > szczegolnie wrazliwe dziecko , dla ktorego komunia jest wyjatkowym
    > przezyciem.
    > a przeciez sensem prezentu jest zrobienie przyjemnosci.
    > zatem ofiarujac w takiej sytuacji rzecz uzywana najczesciej osiagnie
    > sie efekt przeciwny do zamierzonego.

    tak BTW komuni

    to dla 90% dzieci jedynym wielkim przeżyciem związanym z komunią są wielkie
    nadzieje na absurdalnie drogie prezenty jako rekompensata za godziny i dni
    spędzone na idiotycznych przygoptowaniach do absurdalnego przedstawienia
    organbizowanego przez facetów w sukienkach (pewnei gender sprawdzić).

    no i tak prezent gorszy niż kolegów może być strasznym przeżyciem.

  • 50. Data: 2014-03-25 05:40:05
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Zakonspirowany wrote:

    > Jeśli masz kobietę (ew.: gdyby jakimś cudem zdarzyło Ci się ją kiedyś
    > zdobyć), to na jakąś rocznicę daj jej używaną bieliznę z allegro i
    > jakieś sporadycznie używane, więc w idealnym stanie, wibratory.

    głupoty pierdoty

    > Wyjątek w tej chwili przychodzi mi jeden: samochód na osiemnastkę,
    > dziewiętnastkę czy po prostu z okazji zdobycia prawa jazdy.
    > No i może kucyk czy koń. Taki żywy. Też chyba może być lekko używany?

    no daj spokój na osiemnastke używany samochód? co koledzy powiedzą...

    musi być nowe audi albo BMW w ostateczności coś gorszego...