  • 1. Data: 2010-01-03 00:24:53
    Temat: Aparat na dluga podroz
    Od: aa <o...@m...net>

    Witam,
    mam zamiar wybrac sie na roczna podroz po Azji, Australii i Ameryce
    Polnocnej.
    Szukam jakiegos aparatu, ktorym moglbym robic ciekawe zdjecia (glownie
    portrety i krajobrazy).
    Na poczatku myslalem o Canonie 300D-500D, ale jest dosc ciezki i w
    zwiazku z tym na dluzsza mete uciazliwy.
    Dosc fajnie wyglada Canon G11 oraz S90. Myslalem nad tym pierwszym,
    przeslone ma OK, pownienem uzyskiwac dobra glebie ostrosci (np. przy
    portretach). Do tego ma obracany wyswietlacz, co tez sie przydaje do
    zdjec "z zaskoczenia".
    Co sadzicie o tym wyborze, moze macie jakies swoje typy?

    pozdrawiam,
    TS.

  • 2. Data: 2010-01-03 00:42:08
    Temat: Re: Aparat na dluga podroz
    Od: "SPTRA_WAW" <o...@b...pl>

    > mam zamiar wybrac sie na roczna podroz po Azji, Australii i Ameryce
    > Polnocnej.

    Pentex K-X
    jk

  • 3. Data: 2010-01-03 01:35:42
    Od: "Rabbit McCroolick" <b...@w...pl>

    Użytkownik "SPTRA_WAW" <o...@b...pl> napisał w wiadomości

    > Pentex K-X

    Rzekłbym, że raczej K-7 - uszczelniany, w sumie kompaktowy, choć dość cieżki
    ze względu na swoją magnezową obudowę. Na trudy tropików i mrozów
    (przetestowane osobiście) w sam raz!

  • 4. Data: 2010-01-03 09:52:06
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Rabbit McCroolick pisze:

    > Rzekłbym, że raczej K-7 - uszczelniany, w sumie kompaktowy, choć dość cieżki
    > ze względu na swoją magnezową obudowę. Na trudy tropików i mrozów
    > (przetestowane osobiście) w sam raz!

    W takim razie Pentax K200D + 18-50WR i 50-200WR. Zasilanie z paluszków,
    ale na alkalicznych można kilkadziesiąt zdjęć zrobić. Jedynie Energizery
    Lithium Ultimate może normalnie pracować, dlatego lepszy od lustrzanki
    będzie kompakt pracujący na AA, bo całkiem dobrze pracują na bateriach
    alkalicznych (miałem do czynienia z Fuji S602Z, Fuji A100, Canon A640).
    Najlepiej to byłoby kupić jakiś uszczelniany kompakt na AA, ale nie
    wiem, czy są takie.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Minister Zdrowia przypomina: zjedzenie cyjanku potasu w młodości
    zmniejsza ryzyko chorób serca w podeszłym wieku.

  • 5. Data: 2010-01-03 10:16:26
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Rabbit McCroolick wrote:
    > Rzekłbym, że raczej K-7 - uszczelniany, w sumie kompaktowy, choć dość
    > cieżki ze względu na swoją magnezową obudowę. Na trudy tropików i mrozów
    > (przetestowane osobiście) w sam raz!

    Ano. K-x jest za to ponaddwukrotnie tanszy i dwukrotnie lepszy w kwestii
    szumow. Jesli autor zamierza robic zdjecia wnetrz (albo chociazby miasta o
    zmroku) "z reki", to warto uwzglednic ten czynnik - zreszta kompakt w
    takiej sytuacji zupelnie odpada. Lustrzanka (kazda) jest tez generalnie
    sprzetem o niebo bardziej wytrzymalym oraz znacznie bardziej
    energooszczednym (500-600 zdjec bez ladowania akumulatorow to minimum).

    --
    KILu

  • 6. Data: 2010-01-03 10:53:14
    Od: Sierp <s...@n...netgrr>

    Paweł W. pisze:
> [...]
    > Lithium Ultimate może normalnie pracować, dlatego lepszy od lustrzanki
    > będzie kompakt pracujący na AA, bo całkiem dobrze pracują na bateriach

    a czemu po prostu nie wziac dwoch kompletow akumulatorow i ladowarke?

    Sierp

  • 7. Data: 2010-01-03 11:25:39
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Sierp wrote:
    > a czemu po prostu nie wziac dwoch kompletow akumulatorow i ladowarke?

    Mozna, ale np. z tego co wiem jednorazowe ogniwa litowe lepiej radza sobie
    w extremalnych warunkach (np. bardzo niskich temperaturach), niz
    akumulatory li-ion. Poza tym taki k-x zrobi na nich ok. 2000 zdjec... w
    przypadku ni-mh wynik bedzie ponaddwukrotnie gorszy. Ciezko powiedziec,
    jak poradzilby sobie dedykowany aku li-ion, ale zapewne lepiej.

    --
    KILu

  • 8. Data: 2010-01-03 11:35:21
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "KILu" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > przypadku ni-mh wynik bedzie ponaddwukrotnie gorszy. Ciezko powiedziec,
    > jak poradzilby sobie dedykowany aku li-ion, ale zapewne lepiej.

    Czy 2000 to nie jestem przekonany, ale 1600 da radę :-)
    Poza tym, baterie litowe są po 4 złote na allegro i po 9 zeta w sklepie,
    wadą jest to, ż enie wszystkie aparaty na nich będa działać (mają 1,7 V w
    stanie fabrycznym). Ale generalnie ot dobry pomysł na długie fotografowanie,
    np. k-x'em.

    --
    Yogi(n)

  • 9. Data: 2010-01-03 11:44:17
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    ja wrote:
    > extremalnych warunkach

    Poprawiam sie - oczywiscie mialo byc *ekstremalnych*. Nie wiem, skad mi
    sie wzielo ww...

    > Ciezko powiedziec, jak poradzilby sobie dedykowany aku li-ion, ale
    zapewne lepiej.

    Uzupelniam wypowiedz - lepiej, niz ogniwa ni-mh, ale nie lepiej od
    jednorazowych ogniw litowych.

    --
    KILu

  • 10. Data: 2010-01-03 13:42:29
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-01-03 01:24:53 +0100, aa <o...@m...net> said:

    > Dosc fajnie wyglada Canon G11 oraz S90. Myslalem nad tym pierwszym,
    > przeslone ma OK, pownienem uzyskiwac dobra glebie ostrosci (np. przy
    > portretach).

    Zapomnij o płytkiej GO w przypadku kompaktów. Trzeba się mocno
    nagimnastykować, aby choć trochę rozmyć tło i jest to upierdliwe. Myśl
    raczej o lustrze i dobrze by było z opcją battery packa.

    de Fresz