    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Date: Mon, 5 May 2014 03:25:50 -0700 (PDT)
    <m...@i...localdomain>
    <8...@g...com>
    <lk5700$s08$1@news.task.gda.pl>
    <a...@g...com>
    <lk5k1c$fpq$1@news.task.gda.pl>
    <7...@g...com>
    <lk5o95$m5d$1@news.task.gda.pl>
    <4...@g...com>
    <lk6abu$l0g$1@news.task.gda.pl>
    Subject: Re: Aparat dla zafascynowanej foto amatorki.
    From: XX YY <f...@g...com>

    Am Sonntag, 4. Mai 2014 23:10:30 UTC+2 schrieb Marek Dyjor:

    > hm... chyba masz coďż˝ z oczami...
    >

    > zar�wno na d70 kt�ry mia� s�aby filtr AA jak i na DCR14c kt�ry nie
    posiadaďż˝

    > filtra AA mo�na by�o wyra�nie zobaczy� czy obiektyw wyrabia
    rozdzielczo�ci�

    > czy nie...

    nikt nie mowi o d70 ani innych egzotycznych dzisiaj wynalazkach.
    od razu mozna rozpoznac, ze z mozliwosciami fotografii cyfrowej nie jestes za pan
    brat.
    nie chce mi sie podlaczac dysku i szukac zdjec.

    zanim trafi do kosza swiezy przyklad.
    w sobote , pogoda nielotna , wiec wybralem sie do miasteczka.
    zeby nie zostawic aparatu w samochodzie i kusic losu wiec zabralem.
    mala puszka , myly obiektywik. calosc pod ramieniem na pasku , nawet nie poczulem ze
    mam. spacer jak spacer - nijaki dla zabicia czasu.skoro aparat pod reka to wypada
    choc raz wyzwolic migawke .

    przyklad extremalny:

    oryginalny zdjecie 15mm fe ( miniatura ):

    http://spherapan.vot.pl/IMG_4160-2.JPG

    takie cos moznyby z tego zrobic ( 15mm rectilinearnie , miniatura) :

    http://spherapan.vot.pl/IMG_4160-3.JPG

    i tyle mogloby pojsc na odbitke papierowa albo do albumu ( pojdzie do kosza ):

    http://spherapan.vot.pl/IMG_4160.JPG

    pokryty zakres 15 - 70 mm , co wiecej potrzeba na takie fotografownie ?
    po co kombinowac z zoomami , m4/3 itd itp ?
    wydaja matryca zalatwia problem wymiennej optyki.
    zero mory , zero mydla , nie wiem o czym piszesz i jakiej wadzie wzroku piszesz.

    a jesli jest cos konkretnego do sfotografowania to sie bierze konkrtny aparat i
    konkretny obiektyw .