  • 61. Data: 2019-12-30 20:41:32
    Temat: Re: Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Kupilem hulajnoge i mam na wynalazki zwiazane tych co rzadza
    > wyjebane.

    Możesz się pochwalić jaka konkretnie hulajnoga? Jaki zasięg, max
    prędkość, jak tym się jeździ po kostce brukowej?

  • 62. Data: 2019-12-30 20:41:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >Kupilem hulajnoge i mam na wynalazki zwiazane tych co rzadza
    >wyjebane.

    A oni ci wytna numer i zakażą jazdy po ulicach :-P

    J.

  • 63. Data: 2019-12-30 21:08:18
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Xioami m365. Waze 90+ i latem 25 kilometrow maksymalnie zrobilem. Prędkość do 25/h.
    Po równej kostce jezdzi się super.

  • 64. Data: 2019-12-30 21:14:36
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.12.2019 o 20:38, J.F. pisze:

    > A w USA sie dalo.
    > Moze dlatego, ze domy maja z dykty, to sie tanio wyburza :-)

    Albo dlatego, że najstarszy zabytek ma 200 lat. Te "lokalne"
    cztero/sześciopasmówki powstały przed wytyczniem działek.

    > Nie mieszkales we Wroclawiu ?

    Mieszkałem ale razem z tydzień i wiekszość wieczorów spędzałem w knajpach:P

    > Tramwaj tez tam biegnie. Deptak z szynami ? :-)

    A wiesz, że na zachodzie to żaden ewenement?

    > Akurat we Wroclawiu dalo sie zrobic "autostrade" ... bo Rosjanie i
    > Niemcy wyburzyli :-)

    Jeszcze raz - nigdy nie było okazji w czasie, kiedy można było
    przewidzieć rozwój motoryzacji. Dotyczy to w zasadzie całej Europy.

    > Akurat roznie z tym bywa. Centrum zabudowane, peryferia puste.
    > We Wroclawiu polowa byla pusta.

    Problem w tym, że prawie wszyscy chcą w stronę centrum:(

    > Teksas moze i ma 28 ( i jest ~2x wiekszy niz Polska), co nie zabrania
    > cwierci mieszkac przy Houston :-)

    Tylko że podejrzane jest, że ponoć w Houston mieszka ponoć więcej ludzi
    niż w hrabstwie którego jest stolicą.

    Tak czy inaczej - wystarczy spojrzeć na street view, żeby zobaczyć że to
    całkiem nieporównywalne do europejskich miast.

    > Wiec raczej ... dzieki samochodom miasto moglo sie rozbudowac wszerz, a
    > biznesy ... powstaly dalej od centrum.

    Dokładnie tak.

    > w 1950 bylo 7.7mln / 596 tys.

    > https://en.wikipedia.org/wiki/1950_United_States_Cen
    sus
    > https://en.wikipedia.org/wiki/Demographics_of_Housto

    No i sam widzisz, że najpierw była motoryzacja a potem miasto. Także te
    amerykańskie są dość specyficzne. Po prostu baaardzzzoooooo młode.
    Młodsze niż masowa motoryzacja. Całkiem inaczej niż w Europie.

    Jeszcze raz - nic nie stoi na przeszkodzie, żeby sobie zbudowac miasto
    od nowa, ale dziwnym trafem ludzie chcą mieszkać w tych istniejących i
    zakorkowanych.

    --
    Shrek

  • 65. Data: 2019-12-30 21:21:48
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie sądzę. A jak by tak zrobili to dołożę siodełko i bedzie za rower biegowy robila.

  • 66. Data: 2019-12-30 21:37:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >A wiesz, że na zachodzie to żaden ewenement?

    We wrocku tez jest jeden taki, no i problem, bo piesi łażą :)

    >Jeszcze raz - nigdy nie było okazji w czasie, kiedy można było
    >przewidzieć rozwój motoryzacji. Dotyczy to w zasadzie całej Europy.

    A ponoc Drezno i Hamburg zniszczone byly mocno, i Berlin.
    I to juz byl czas, gdy bylo wiadomo, ze kazdego stac na Forda T :-)

    >Problem w tym, że prawie wszyscy chcą w stronę centrum:(

    A niektorzy dalej, a sie okazuje, ze jedyna droga to przez centrum.
    We wrocku szczegolnie.

    >Tylko że podejrzane jest, że ponoć w Houston mieszka ponoć więcej
    >ludzi niż w hrabstwie którego jest stolicą.

    Bo na Houston skladaja sie trzy hrabstwa :)

    W dodatku te 7mln to "metro area", czyli z przyleglosciami.

    > w 1950 bylo 7.7mln / 596 tys.

    sus

    >No i sam widzisz, że najpierw była motoryzacja a potem miasto. Także
    >te

    Ja tam raczej widze, ze miasto sie rozroslo 8 razy.
    Myslisz, ze ktos projektowal ulice na 8x wiekszy ruch ?

> [...]

    >Jeszcze raz - nic nie stoi na przeszkodzie, żeby sobie zbudowac
    >miasto od nowa, ale dziwnym trafem ludzie chcą mieszkać w tych

    Brasilia :-)
    Ale tam akurat o samochodach nie pomysleli.

    Teraz Chinczyki buduja ...

    J.

  • 67. Data: 2019-12-30 21:50:14
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.12.2019 o 21:37, J.F. pisze:

    > We wrocku tez jest jeden taki, no i problem, bo piesi łażą :)

    To przestaną.

    > A ponoc Drezno i Hamburg zniszczone byly mocno, i Berlin.
    > I to juz byl czas, gdy bylo wiadomo, ze kazdego stac na Forda T :-)

    Faktycznie.

    > A niektorzy dalej, a sie okazuje, ze jedyna droga to przez centrum.
    > We wrocku szczegolnie.

    Nie macie tam przypadkiem autostradowej obwodnicy?

    > Bo na Houston skladaja sie trzy hrabstwa :)
    >
    > W dodatku te 7mln to "metro area", czyli z przyleglosciami.

    Takie jak Warszawa do Radomia. Jeszcze raz - wystarczy spojrzeć na GM i
    street view, żeby zobaczyć, że ma się nijak do Europy.

> [...]
    >
    > Ja tam raczej widze, ze miasto sie rozroslo 8 razy.
    > Myslisz, ze ktos projektowal ulice na 8x wiekszy ruch ?

    Tak sądzę. W 50 miało 2,5k mieszkańców - nikt wtedy nie potrzebował
    miejskich autostrad i "lokalek" po 6 pasów.

    I też stoją pustawe.

    --
    Shrek

  • 68. Data: 2019-12-31 14:29:26
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-12-30 10:11, Zenek Kapelinder wrote:
    > Zdarzenie z jednego z łódzkich teatrów. Na scenie długi stół i krzesła. Na
    krzesłach siedza kandydaci na posłów. Wielu ich i każdy z innej partii. Na scenie
    wśród oglupialych ludzi klakierzy. Kandydaci tną się i harataja niczym nijaki Tusk w
    galę. Spotkanie konczy się i jeden z tych co je obsługiwali ze strony teatru opowiada
    jak poza sceną oni się kumplowali. Normalnie najlepsi przyjaciele chociaz kilka minut
    wcześniej byli wrogami na śmierć i życie. Podobno 250 miliardow z watu przekręciła
    POprzednia ekipa i nikt do pierdla nie trafił. Za to emeryt co zjadł cukierka w
    markecie mial sprawę o kradzież. Wychodzi ze jak by nie glosowac to rzadza zawsze ci
    sami, tylko raz siedza z lewej a raz z prawej. To kto ma kogo w takiej sytuacji
    rozliczyć?

    A my tutaj to wyglądamy inaczej?

  • 69. Data: 2019-12-31 15:07:03
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 30-12-2019 o 17:42, J.F. pisze:

    > Kraj sie zadluza od 1970.

    I co w związku z tym?
    Dopóki nie zbankrutuje, to konkretnie musi to robić?

    > Na plus jest to, ze zadluzyl

    Nie - to jest na minus.
    Tak jak mniejsze zło to nadal zło.

  • 70. Data: 2020-01-01 10:30:24
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Bo u nas się kretyńsko planuje dzielnicę mieszkalną na 200 tys. spaczy i dzielnicę
    przemysłową na drugim końcu miasta na 200 tys.
    korporobotów.
    Tak jakby nie dało się wrzucić w warunki zabudowy biurowej "nie mniej niż 20% p.u.
    mieszkalnej", a w warunki zabudowy osiedli "nie
    mniej niż 25% powierzchni usługowej".
    A autostrada przelotowa (w tym trasa AK) przez miasto to kolejny idiotyzm.

    -----