  • 51. Data: 2019-12-30 14:21:33
    Temat: Re: Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2019-12-30 o 08:38, j...@j...org pisze:
    > Przez ostatnie pięć lat autostrad zbudowano okrągłe 0 kilometrów, inne inwestycje -
    również przyzerowe. No ale przynajmniej kasa której nie ma (bo wzięta z deficytu
    budżetowego) na socjal poszła, jest sukces!

    Nie wiesz, o czym piszesz. Najlepiej w takiej sytuacji milczeć i
    sprawiać wrażenie idioty niż się odezwać i rozwiać wszelkie wątpliwości.

    --
    MN

  • 52. Data: 2019-12-30 15:24:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 30.12.2019 o 06:07, Shrek pisze:
> [...]

    z wiki
    Population (2010)[2]
    - City 2,099,451
    - Urban 4,944,332 (7th U.S.)
    - Metro 6,997,384 (5th U.S.)

    Widac to ich "metropolitan" rozciaga sie na kilka hrabstw.

    Masz tu granice administracyjne:
    >https://www.google.com/maps/place/Houston,+Teksas,+
    Stany+Zjednoczone/@29.6058325,-95.8581558,9.75z/data
    =!4m5!3m4!1s0x8640b8b4488d8501:0xca0d02def365053b!8m
    2!3d29.7604267!4d-95.3698028

    >W środku tego żyje 2,3 miliona ludzi. Całe hrabstwo to 3,5.

    Ale z okolicznych 5 mln tez ktos przyjezdza i korki robi :-)

    J.

  • 53. Data: 2019-12-30 16:02:24
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.12.2019 o 15:24, J.F. pisze:

    > z wiki
    > Population (2010)[2]
    > - City    2,099,451
    > - Urban  4,944,332 (7th U.S.)
    > - Metro   6,997,384 (5th U.S.)
    >
    > Widac to ich "metropolitan" rozciaga  sie na kilka hrabstw.

    To raczej musi wystawać dość znacznie za ten drugi ring. Może liczą jak
    Warszawę - od Żyrardowa do Wyszkowa czyli 100 km średnicy;)

> [...]
    !3d29.7604267!4d-95.3698028

    > Ale z okolicznych 5 mln tez ktos przyjezdza i korki robi :-)

    Dobra - gdzie na zdjęciach widzisz te 7 milionów samochodów? Żeby to
    zaparkować to trzeba (w europejskich warunkach - drzwi w drzwi, a nie
    jakieś teksańskie pickupu) 17M*20m2=340km2. Po amerykańsku będzie jakieś
    450km2 - kółko o promieniu 12,5 km. I drugie taki na przedmieściach, bo
    przecież muszą się przemieszczać;) No i trochę dróg - gdzieś trzecie
    tyle. Razem 1350 km2 - ups powierzchnia całości to 1800;) Oczywiście są
    pewnie jakieś parkini trzypoziomowe, ale to będzie mniejszość. Tak czy
    inaczej ponad pół miasta musiałbyś przeznaczyć na parkingi i drogi.

    A jak to wszystko cię nie przekonuje, to którą połowę budynków we
    Wrocławiu chcesz wyburzyć, żeby porobić drogi i parkingi?

    W naszych warunkach to trzeba by takie miasto wybudować od początku.
    Tereny niby są, ale jakoś... takie nie powstają. Ludzie chcą jednak
    mieszkać w tych ciasnych?

    --
    Shrek

  • 54. Data: 2019-12-30 17:25:12
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 29-12-2019 o 20:04, J.F. pisze:

    > Co by nie mowic, to PiS mial szczescie i trafil w dobra konkiunkture,
    > a PO trafila na kryzys.
    > No coz - trzeba bylo wiecej przepraszac, ze "nie chcem, ale muszem",
    > moze narod by zrozumial :-)
    >
    > Ale Tusk glupio zrobil z tym OFE, niepolitycznie.
    >
    > No i jakos PiS znalazl pieniadze na 500+,

    Ale jak znalazł, w sensie że bardziej kraj zadłużył?
    To ma być na plus?

    W okresach boomu długi się spłaca, żeby można było je zaciągać jak
    będzie kryzys, a nie jeszcze bardziej powiększa.

  • 55. Data: 2019-12-30 17:42:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Ale jak znalazł, w sensie że bardziej kraj zadłużył?
    >To ma być na plus?

    Kraj sie zadluza od 1970.
    Na plus jest to, ze zadluzyl malo.

    >W okresach boomu długi się spłaca, żeby można było je zaciągać jak
    >będzie kryzys, a nie jeszcze bardziej powiększa.

    Niepolitycznie myslisz. Splacisz, opozycja obieca ze da, wygra, da,
    wygra nastepne.
    Trzeba zostawic zadluzony na maxa :-P

    J.

  • 56. Data: 2019-12-30 17:46:23
    Od: z <...@...pl>

> [...]
    również przyzerowe. No ale przynajmniej kasa której nie ma (bo wzięta z deficytu
    budżetowego) na socjal poszła, jest sukces!

    Gdybyś trochę zgłębił temat (albo posłuchał tokfm) to byś wiedział że
    nowych autostrad już nie będzie bo nie są potrzebne. Są potrzebne
    obwodnice i drogi ekspresowe.

    Ale co taki Runt może wiedzieć o świecie? ;-)

  • 57. Data: 2019-12-30 17:49:41
    Od: z <...@...pl>

    https://www.muratorplus.pl/biznes/wiesci-z-rynku/pla
    ny-na-ponad-4000-km-drog-ekspresowych-aa-Zkwr-QkVC-H
    bfM.html

  • 58. Data: 2019-12-30 17:59:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...
    W dniu 30.12.2019 o 15:24, J.F. pisze:
    [...]
    >A jak to wszystko cię nie przekonuje, to którą połowę budynków we
    >Wrocławiu chcesz wyburzyć, żeby porobić drogi i parkingi?

    Akurat we Wroclawiu to bylo sporo roznych placykow, zdaje sie spadek
    po wojnie.
    Juz nie ma - miasto sprzedalo na "plomby".

    A teraz czasem jezdze po okolicy i wypatruje wolnego miejsca ... i
    robie korki.

    Dodaj do tego urzednikow, ktorzy calkiem otwarcie mowia, ze chca
    przerobic Kazimierza Wielkiego na deptak - dla niewtajemniczonych -
    jedna z glownych arterii miasta, w zasadzie nie do zastapienia.

    Choc ostatnio jakos nie mowia. Ale ich chyba nie wyp* - wiec gdzies
    tam przyczajeni czekaja :-)

    >W naszych warunkach to trzeba by takie miasto wybudować od początku.
    >Tereny niby są, ale jakoś... takie nie powstają. Ludzie chcą jednak
    >mieszkać w tych ciasnych?

    Ale pamietasz, ze miasto ma tez plan zagospodarowania przestrzennego i
    uwalnia grunty stopniowo ?

    Ale nie wszyscy chca mieszkac w ciasnych, kupuja sobie dzialke za
    miastem ... a potem gnija w korku :-)

    I tu niestety masz racje - troche za pozno, zeby ulice poszerzyc.

    Ale nie zawsze jest za miastem - zobacz np ile lat Wroclaw czekal z
    obwodnica Lesnicy, mimo, ze coraz wiecej domow i mieszkan powstawalo w
    okolicy - o czym doskonale wiedzieli, bo i pozwolenia wydawali, i
    plany przygotowywali.

    Tylko u nas jakos wszystko na odwrot - najpierw plan, potem
    pozwolenia, potem droga, potem kanalizacja ...

    J.

  • 59. Data: 2019-12-30 18:16:27
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.12.2019 o 17:59, J.F. pisze:
> [...]
    > wojnie.
    > Juz nie ma - miasto sprzedalo na "plomby".

    Nigdy nie było tyle miejsca, żeby zbudować autostrady przez centrum i
    sześcipasmowe drogi "lokalne". Przynajmniej nie wtedy kiedy można było
    przewidzieć taki rozwój motoryzacji. Nie ważne. Obecnie się nie da bez
    zburzenia połowy miasta.

    > Dodaj do tego urzednikow, ktorzy calkiem otwarcie mowia, ze chca
    > przerobic Kazimierza Wielkiego na deptak - dla niewtajemniczonych -
    > jedna z glownych arterii miasta, w zasadzie nie do zastapienia.

    Nie wiem, nie znam. Ale wbrew pozorom może to mieć sens pod warunkiem że
    KM nie ucierpi. Nie chcę tu dyskutować, bo nie znam tematu.

    > Ale pamietasz, ze miasto ma tez plan zagospodarowania przestrzennego i
    > uwalnia grunty stopniowo ?

    Ale mówimy o miastach już istniejących i zabudowanych.

    > Ale nie wszyscy chca mieszkac w ciasnych, kupuja sobie dzialke za
    > miastem ... a potem gnija w korku :-)

    No właśnie.

    > I tu niestety masz racje - troche za pozno, zeby ulice poszerzyc.

    To nie jest kwestia szerokości. Przynajmniej nie tylko. Spójrz na most
    grota w DC - po 5/6 pasów w każdą stronę i stoi.

    > Tylko u nas jakos wszystko na odwrot - najpierw plan, potem pozwolenia,
    > potem droga, potem kanalizacja ...

    Przede wszystkim u nas najpierw były miasta a dopiero długo po
    motoryzacja. Więc nie ma tego porówywać do USA, gdzie miasta rozwijały
    się gdzieś tak ok lat 30/50.

    BTW - sprawdziłem te twoje 7M - cały teksas ma 28;)

    --
    Shrek

  • 60. Data: 2019-12-30 20:38:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

> [...]
    >sześcipasmowe drogi "lokalne". Przynajmniej nie wtedy kiedy można
    >było przewidzieć taki rozwój motoryzacji. Nie ważne. Obecnie się nie

    A w USA sie dalo.
    Moze dlatego, ze domy maja z dykty, to sie tanio wyburza :-)

    >Nie wiem, nie znam.

    Nie mieszkales we Wroclawiu ?

    >Ale wbrew pozorom może to mieć sens pod warunkiem że KM nie ucierpi.
    >Nie chcę tu dyskutować, bo nie znam tematu.

    Tramwaj tez tam biegnie. Deptak z szynami ? :-)

    Akurat we Wroclawiu dalo sie zrobic "autostrade" ... bo Rosjanie i
    Niemcy wyburzyli :-)

    https://wroclaw.wyborcza.pl/wroclaw/56,35771,2206584
    8,tak-zmieniala-sie-kazimierza-wielkiego-archiwalne-
    zdjecia.html

    >Ale mówimy o miastach już istniejących i zabudowanych.

    Akurat roznie z tym bywa. Centrum zabudowane, peryferia puste.
    We Wroclawiu polowa byla pusta.

    >Przede wszystkim u nas najpierw były miasta a dopiero długo po
    >motoryzacja. Więc nie ma tego porówywać do USA, gdzie miasta
    >rozwijały się gdzieś tak ok lat 30/50.

    >BTW - sprawdziłem te twoje 7M - cały teksas ma 28;)

    Teksas moze i ma 28 ( i jest ~2x wiekszy niz Polska), co nie zabrania
    cwierci mieszkac przy Houston :-)
    Wojewodztwo mazowieckie ma 5.3 mln mieszkancow.

    A propos - w 1930 Tekas mial 5.8mln mieszkancow, a Houston 292 tys.

    Wiec raczej ... dzieki samochodom miasto moglo sie rozbudowac wszerz,
    a biznesy ... powstaly dalej od centrum.

    w 1950 bylo 7.7mln / 596 tys.

    https://en.wikipedia.org/wiki/1950_United_States_Cen
    sus
    https://en.wikipedia.org/wiki/Demographics_of_Housto

    P.S. nie mozna wszerz, to trzeba wzwyz
    https://www.pond5.com/stock-footage/item/72090307-ae
    rial-shot-rush-hour-traffic-katy-freeway-houston-tex
    as

    https://www.pond5.com/stock-footage/item/86894120-ae
    rial-view-highway-road-interchange-busy-urban-traffi
    c-spee

    A potem ropa sie skonczy :-)

    J.