-
51. Data: 2019-12-30 14:21:33
Temat: Re: Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych
Od: Marcin N <m...@o...pl>
W dniu 2019-12-30 o 08:38, j...@j...org pisze:
> Przez ostatnie pięć lat autostrad zbudowano okrągłe 0 kilometrów, inne inwestycje -
również przyzerowe. No ale przynajmniej kasa której nie ma (bo wzięta z deficytu
budżetowego) na socjal poszła, jest sukces!
Nie wiesz, o czym piszesz. Najlepiej w takiej sytuacji milczeć i
sprawiać wrażenie idioty niż się odezwać i rozwiać wszelkie wątpliwości.
--
MN
-
52. Data: 2019-12-30 15:24:50
Temat: Re: Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:5e098700$0$539$6...@n...neostrada.
pl...
W dniu 30.12.2019 o 06:07, Shrek pisze:
> W dniu 30.12.2019 o 00:21, J.F. pisze:
>>>> 1351/km2. Warszawa 3432/km2 (łacznie z wawrami i innymi zadupiamu
>>>> które
>>>> warszawą być nie powinny). Więc jak słusznie dalej zaważasz nie
>>>> ma czego
>>
>>> Ale tu sie zaczyna wlasnie niewiadoma - co oni licza i jak.
>>>
>>> https://www.google.com/maps/@29.757499,-95.3530229,1
1z
>>> ten wiekszy ring ma 40km srednicy, mniejszy 20 - czyli chyba z
>>> grubsza tyle co Warszawa.
>
>> No i co z tego - wewnątrz tego większego ringu jest cały czas
>> miasto. Tylko rozlazłe.
>
>>> Pytanie ilu ludzi wewnatrz mieszka.
>>> A przeciez ci z zewnatrz tez moga miec interes w centrum ... a
>>> tych
>>> ludzi w szerokim obszarze to 7 mln.
>
>> Skąd te dane? Na wiki piszą, że całe hrabstwo ma 3,5 miliona?
z wiki
Population (2010)[2]
- City 2,099,451
- Urban 4,944,332 (7th U.S.)
- Metro 6,997,384 (5th U.S.)
Widac to ich "metropolitan" rozciaga sie na kilka hrabstw.
Masz tu granice administracyjne:
>https://www.google.com/maps/place/Houston,+Teksas,+
Stany+Zjednoczone/@29.6058325,-95.8581558,9.75z/data
=!4m5!3m4!1s0x8640b8b4488d8501:0xca0d02def365053b!8m
2!3d29.7604267!4d-95.3698028
>W środku tego żyje 2,3 miliona ludzi. Całe hrabstwo to 3,5.
Ale z okolicznych 5 mln tez ktos przyjezdza i korki robi :-)
J.
-
53. Data: 2019-12-30 16:02:24
Temat: Re: Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 30.12.2019 o 15:24, J.F. pisze:
>>> Skąd te dane? Na wiki piszą, że całe hrabstwo ma 3,5 miliona?
>
> z wiki
> Population (2010)[2]
> - City 2,099,451
> - Urban 4,944,332 (7th U.S.)
> - Metro 6,997,384 (5th U.S.)
>
> Widac to ich "metropolitan" rozciaga sie na kilka hrabstw.
To raczej musi wystawać dość znacznie za ten drugi ring. Może liczą jak
Warszawę - od Żyrardowa do Wyszkowa czyli 100 km średnicy;)
> Masz tu granice administracyjne:
>> https://www.google.com/maps/place/Houston,+Teksas,+S
tany+Zjednoczone/@29.6058325,-95.8581558,9.75z/data=
!4m5!3m4!1s0x8640b8b4488d8501:0xca0d02def365053b!8m2
!3d29.7604267!4d-95.3698028
>>
>
>> W środku tego żyje 2,3 miliona ludzi. Całe hrabstwo to 3,5.
>
> Ale z okolicznych 5 mln tez ktos przyjezdza i korki robi :-)
Dobra - gdzie na zdjęciach widzisz te 7 milionów samochodów? Żeby to
zaparkować to trzeba (w europejskich warunkach - drzwi w drzwi, a nie
jakieś teksańskie pickupu) 17M*20m2=340km2. Po amerykańsku będzie jakieś
450km2 - kółko o promieniu 12,5 km. I drugie taki na przedmieściach, bo
przecież muszą się przemieszczać;) No i trochę dróg - gdzieś trzecie
tyle. Razem 1350 km2 - ups powierzchnia całości to 1800;) Oczywiście są
pewnie jakieś parkini trzypoziomowe, ale to będzie mniejszość. Tak czy
inaczej ponad pół miasta musiałbyś przeznaczyć na parkingi i drogi.
A jak to wszystko cię nie przekonuje, to którą połowę budynków we
Wrocławiu chcesz wyburzyć, żeby porobić drogi i parkingi?
W naszych warunkach to trzeba by takie miasto wybudować od początku.
Tereny niby są, ale jakoś... takie nie powstają. Ludzie chcą jednak
mieszkać w tych ciasnych?
--
Shrek
-
54. Data: 2019-12-30 17:25:12
Temat: Re: Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 29-12-2019 o 20:04, J.F. pisze:
> Dnia Sun, 29 Dec 2019 19:54:08 +0100, z napisał(a):
>> W dniu 2019-12-29 o 19:39, J.F. pisze:
>>> Eee, teraz sie powie "skoro tak robimy, to suweren tak chce" :-)
>> Ale chyba gorzej jest jak się mówi w kampanii o obniżaniu podatków, o
>> podatku liniowym, uproszczeniu a robi coś zupełnie innego.
>> Abonament rtv, OFE, VAT...
>
> Co by nie mowic, to PiS mial szczescie i trafil w dobra konkiunkture,
> a PO trafila na kryzys.
> No coz - trzeba bylo wiecej przepraszac, ze "nie chcem, ale muszem",
> moze narod by zrozumial :-)
>
> Ale Tusk glupio zrobil z tym OFE, niepolitycznie.
>
> No i jakos PiS znalazl pieniadze na 500+,
Ale jak znalazł, w sensie że bardziej kraj zadłużył?
To ma być na plus?
W okresach boomu długi się spłaca, żeby można było je zaciągać jak
będzie kryzys, a nie jeszcze bardziej powiększa.
-
55. Data: 2019-12-30 17:42:56
Temat: Re: Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:qud8d7$qt5$1$C...@n...chmurka.net...
W dniu 29-12-2019 o 20:04, J.F. pisze:
>> Co by nie mowic, to PiS mial szczescie i trafil w dobra
>> konkiunkture,
>> a PO trafila na kryzys.
>> No coz - trzeba bylo wiecej przepraszac, ze "nie chcem, ale
>> muszem",
>> moze narod by zrozumial :-)
>
>> Ale Tusk glupio zrobil z tym OFE, niepolitycznie.
>> No i jakos PiS znalazl pieniadze na 500+,
>Ale jak znalazł, w sensie że bardziej kraj zadłużył?
>To ma być na plus?
Kraj sie zadluza od 1970.
Na plus jest to, ze zadluzyl malo.
>W okresach boomu długi się spłaca, żeby można było je zaciągać jak
>będzie kryzys, a nie jeszcze bardziej powiększa.
Niepolitycznie myslisz. Splacisz, opozycja obieca ze da, wygra, da,
wygra nastepne.
Trzeba zostawic zadluzony na maxa :-P
J.
-
56. Data: 2019-12-30 17:46:23
Temat: Re: Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych
Od: z <...@...pl>
W dniu 2019-12-30 o 08:38, j...@j...org pisze:
> Przez ostatnie pięć lat autostrad zbudowano okrągłe 0 kilometrów, inne inwestycje -
również przyzerowe. No ale przynajmniej kasa której nie ma (bo wzięta z deficytu
budżetowego) na socjal poszła, jest sukces!
>
Gdybyś trochę zgłębił temat (albo posłuchał tokfm) to byś wiedział że
nowych autostrad już nie będzie bo nie są potrzebne. Są potrzebne
obwodnice i drogi ekspresowe.
Ale co taki Runt może wiedzieć o świecie? ;-)
-
57. Data: 2019-12-30 17:49:41
Temat: Re: Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych
Od: z <...@...pl>
https://www.muratorplus.pl/biznes/wiesci-z-rynku/pla
ny-na-ponad-4000-km-drog-ekspresowych-aa-Zkwr-QkVC-H
bfM.html
-
58. Data: 2019-12-30 17:59:33
Temat: Re: Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:5e0a117f$0$17349$6...@n...neostrad
a.pl...
W dniu 30.12.2019 o 15:24, J.F. pisze:
[...]
>A jak to wszystko cię nie przekonuje, to którą połowę budynków we
>Wrocławiu chcesz wyburzyć, żeby porobić drogi i parkingi?
Akurat we Wroclawiu to bylo sporo roznych placykow, zdaje sie spadek
po wojnie.
Juz nie ma - miasto sprzedalo na "plomby".
A teraz czasem jezdze po okolicy i wypatruje wolnego miejsca ... i
robie korki.
Dodaj do tego urzednikow, ktorzy calkiem otwarcie mowia, ze chca
przerobic Kazimierza Wielkiego na deptak - dla niewtajemniczonych -
jedna z glownych arterii miasta, w zasadzie nie do zastapienia.
Choc ostatnio jakos nie mowia. Ale ich chyba nie wyp* - wiec gdzies
tam przyczajeni czekaja :-)
>W naszych warunkach to trzeba by takie miasto wybudować od początku.
>Tereny niby są, ale jakoś... takie nie powstają. Ludzie chcą jednak
>mieszkać w tych ciasnych?
Ale pamietasz, ze miasto ma tez plan zagospodarowania przestrzennego i
uwalnia grunty stopniowo ?
Ale nie wszyscy chca mieszkac w ciasnych, kupuja sobie dzialke za
miastem ... a potem gnija w korku :-)
I tu niestety masz racje - troche za pozno, zeby ulice poszerzyc.
Ale nie zawsze jest za miastem - zobacz np ile lat Wroclaw czekal z
obwodnica Lesnicy, mimo, ze coraz wiecej domow i mieszkan powstawalo w
okolicy - o czym doskonale wiedzieli, bo i pozwolenia wydawali, i
plany przygotowywali.
Tylko u nas jakos wszystko na odwrot - najpierw plan, potem
pozwolenia, potem droga, potem kanalizacja ...
J.
-
59. Data: 2019-12-30 18:16:27
Temat: Re: Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 30.12.2019 o 17:59, J.F. pisze:
> Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:5e0a117f$0$17349$6...@n...neostrad
a.pl...
> W dniu 30.12.2019 o 15:24, J.F. pisze:
> [...]
>> A jak to wszystko cię nie przekonuje, to którą połowę budynków we
>> Wrocławiu chcesz wyburzyć, żeby porobić drogi i parkingi?
>
> Akurat we Wroclawiu to bylo sporo roznych placykow, zdaje sie spadek po
> wojnie.
> Juz nie ma - miasto sprzedalo na "plomby".
Nigdy nie było tyle miejsca, żeby zbudować autostrady przez centrum i
sześcipasmowe drogi "lokalne". Przynajmniej nie wtedy kiedy można było
przewidzieć taki rozwój motoryzacji. Nie ważne. Obecnie się nie da bez
zburzenia połowy miasta.
> Dodaj do tego urzednikow, ktorzy calkiem otwarcie mowia, ze chca
> przerobic Kazimierza Wielkiego na deptak - dla niewtajemniczonych -
> jedna z glownych arterii miasta, w zasadzie nie do zastapienia.
Nie wiem, nie znam. Ale wbrew pozorom może to mieć sens pod warunkiem że
KM nie ucierpi. Nie chcę tu dyskutować, bo nie znam tematu.
>> W naszych warunkach to trzeba by takie miasto wybudować od początku.
>> Tereny niby są, ale jakoś... takie nie powstają. Ludzie chcą jednak
>> mieszkać w tych ciasnych?
>
> Ale pamietasz, ze miasto ma tez plan zagospodarowania przestrzennego i
> uwalnia grunty stopniowo ?
Ale mówimy o miastach już istniejących i zabudowanych.
> Ale nie wszyscy chca mieszkac w ciasnych, kupuja sobie dzialke za
> miastem ... a potem gnija w korku :-)
No właśnie.
> I tu niestety masz racje - troche za pozno, zeby ulice poszerzyc.
To nie jest kwestia szerokości. Przynajmniej nie tylko. Spójrz na most
grota w DC - po 5/6 pasów w każdą stronę i stoi.
> Tylko u nas jakos wszystko na odwrot - najpierw plan, potem pozwolenia,
> potem droga, potem kanalizacja ...
Przede wszystkim u nas najpierw były miasta a dopiero długo po
motoryzacja. Więc nie ma tego porówywać do USA, gdzie miasta rozwijały
się gdzieś tak ok lat 30/50.
BTW - sprawdziłem te twoje 7M - cały teksas ma 28;)
--
Shrek
-
60. Data: 2019-12-30 20:38:10
Temat: Re: Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:5e0a30e9$0$558$6...@n...neostrada.
pl...
W dniu 30.12.2019 o 17:59, J.F. pisze:
> Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup [...]
>>> A jak to wszystko cię nie przekonuje, to którą połowę budynków we
>>> Wrocławiu chcesz wyburzyć, żeby porobić drogi i parkingi?
>
>> Akurat we Wroclawiu to bylo sporo roznych placykow, zdaje sie
>> spadek po wojnie.
>> Juz nie ma - miasto sprzedalo na "plomby".
>Nigdy nie było tyle miejsca, żeby zbudować autostrady przez centrum i
>sześcipasmowe drogi "lokalne". Przynajmniej nie wtedy kiedy można
>było przewidzieć taki rozwój motoryzacji. Nie ważne. Obecnie się nie
>da bez zburzenia połowy miasta.
A w USA sie dalo.
Moze dlatego, ze domy maja z dykty, to sie tanio wyburza :-)
>> Dodaj do tego urzednikow, ktorzy calkiem otwarcie mowia, ze chca
>> przerobic Kazimierza Wielkiego na deptak - dla niewtajemniczonych -
>> jedna z glownych arterii miasta, w zasadzie nie do zastapienia.
>Nie wiem, nie znam.
Nie mieszkales we Wroclawiu ?
>Ale wbrew pozorom może to mieć sens pod warunkiem że KM nie ucierpi.
>Nie chcę tu dyskutować, bo nie znam tematu.
Tramwaj tez tam biegnie. Deptak z szynami ? :-)
Akurat we Wroclawiu dalo sie zrobic "autostrade" ... bo Rosjanie i
Niemcy wyburzyli :-)
https://wroclaw.wyborcza.pl/wroclaw/56,35771,2206584
8,tak-zmieniala-sie-kazimierza-wielkiego-archiwalne-
zdjecia.html
>>> W naszych warunkach to trzeba by takie miasto wybudować od
>>> początku. Tereny niby są, ale jakoś... takie nie powstają. Ludzie
>>> chcą jednak mieszkać w tych ciasnych?
>
>> Ale pamietasz, ze miasto ma tez plan zagospodarowania
>> przestrzennego i uwalnia grunty stopniowo ?
>Ale mówimy o miastach już istniejących i zabudowanych.
Akurat roznie z tym bywa. Centrum zabudowane, peryferia puste.
We Wroclawiu polowa byla pusta.
>> Tylko u nas jakos wszystko na odwrot - najpierw plan, potem
>> pozwolenia, potem droga, potem kanalizacja ...
>Przede wszystkim u nas najpierw były miasta a dopiero długo po
>motoryzacja. Więc nie ma tego porówywać do USA, gdzie miasta
>rozwijały się gdzieś tak ok lat 30/50.
>BTW - sprawdziłem te twoje 7M - cały teksas ma 28;)
Teksas moze i ma 28 ( i jest ~2x wiekszy niz Polska), co nie zabrania
cwierci mieszkac przy Houston :-)
Wojewodztwo mazowieckie ma 5.3 mln mieszkancow.
A propos - w 1930 Tekas mial 5.8mln mieszkancow, a Houston 292 tys.
Wiec raczej ... dzieki samochodom miasto moglo sie rozbudowac wszerz,
a biznesy ... powstaly dalej od centrum.
w 1950 bylo 7.7mln / 596 tys.
https://en.wikipedia.org/wiki/1950_United_States_Cen
sus
https://en.wikipedia.org/wiki/Demographics_of_Housto
n
P.S. nie mozna wszerz, to trzeba wzwyz
https://www.pond5.com/stock-footage/item/72090307-ae
rial-shot-rush-hour-traffic-katy-freeway-houston-tex
as
https://www.pond5.com/stock-footage/item/86894120-ae
rial-view-highway-road-interchange-busy-urban-traffi
c-spee
A potem ropa sie skonczy :-)
J.