eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyAmsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowychRe: Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych
  • Data: 2020-01-06 21:20:42
    Temat: Re: Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu poniedziałek, 6 stycznia 2020 13:42:35 UTC-6 użytkownik Shrek napisał:
    > W dniu 06.01.2020 o 19:33, s...@g...com pisze:
    >
    > >> No dobra - ale w Warszawie masz naprawdę niezły układ drogowy
    > >
    > > No nie bardzo.
    >
    > Wiele miast zazdrości.
    >

    No moze wroclaw zazdrosci. Albo krakow. Ale to jak zazdrosc paraplegika do
    gluchoniemego.

    > >> - szerokie
    > >> ulice,
    > >
    > > nieistotne zbytnio.
    >
    > No jak nie, jak przed chwilą chwalono szerokie dwupasmówki.
    >

    Chwalono ze sa, zamiast krajowki, czy ulicy w miescie. Ale jako srodek do
    odkorkowania juz zakorkowanej wawy to tak srednio.

    > >> dość gęstą siatkę dwupasmówek, obecnie już obwodnicę (i to w
    > >> standardzie autostradowym)
    > >
    > > Ale to drogi ktore zaprojektowano z dupy do dupy.
    >
    > Aha - a ty skąd dokąd byś zaplanował i dlaczego?
    >

    W wawie?
    Po pierwsze wawa jest zaprojektowana zle i bez rozgrzebania jej mocno naprawic sie
    tego nie da.
    Ale jakbym mial poprawic to bym dodal laczniki:
    zabraniecka-wiatraczna
    zabraniecka strazacka i dalej do dwojki
    79-ke byl polaczyl z zwirki i wigury.
    Wszelkiej masci lady i dawidy bym podpial pod S2
    Lopuszanska/79 bym pociagnal do powstancow slaskich.

    Wiekszosc skrzyzowan powinna zostac zmieniona w bezkolizyjne.

    Do tego wiecej przejsc podziemnych czy na estakadach. Wiem ze to juz nie modne ale
    jednak skuteczne.

    Na arteriach w rodzaju grojeckiej to wlasnie przejscia generuja korki.

    > > Primo: W wawie jak wracasz do domu z roboty to masz do wyboru zazwyczaj jedna
    arterie.
    >
    > Nie wiem gdzie mieszkasz i pracujesz, ale mi google podpowiada trzy.
    >

    I jak jedziesz to masz srednia 60km/h? No moze chociaz 40?
    Ja wiem ze mozesz jechac nawet 10 alternatywami ale kazada bedzie powolna.

    Dajmy na to centrum - slask. Kiedys tylko raszyn, dzis w sumie tylko jerozolimskie.

    Alternatywnie, centrum - piaseczno. Pulawska, no od biedy s79 ale i tak szybciej nie
    bedzie.

    Inny wariant:
    mordor - targowek. Niby masz wybor ale kazda trasa albo zakorkowana albo musial bys
    nadlozyc 2x tyle zeby ekspresowka jakas dojechac.

    Podobnie mordor - ursus. sprawnej drogi brak.

    Jak patrze na prognozy guglowe to srednia predkosc to od 20 do 30km/h

    Jak se poklikalem dla slaska to te srednie sa konkretnie wyzsze. pi*ko 30-50km/h


    Jaka widze fundamentalna roznice miedzy wawa a slaskiem:
    Na slasku albo masz duzo alternatyw wiec i rozgrzebanie jednej nie zabija calego
    dojazdu albo droga ktora jedziesz jest bezkolizyjna albo skrzyzowania rzadkie.

    W wawie co chwila swiatla, bo ruch sie krzyzuje a do tego pomieszany jest z ruchem
    pieszym.

    Ostatnio sie poprawilo bo sporo tranzytu sie dalo wypchnac z miasta na obwodnice ale
    to tylko troche poprawia sytuacje.

    Na ruch pieszy pomoc mogly by przejscia podziemne, ale to sie ostatnio ludziom nie
    podoba...


    > > Problemem wawy jest wlasnie to ze nie ma wyboru a te obwodnice co sa to albo
    kieruja ruch na te zakorkowane arterie albo prowadza do miejsc bardzo specyficznych
    (autostrada).
    >
    > No a gdzie mają kierować obwodnice jak nie poza centrum. A że arterie
    > zakorkowane? No to już nie wina obwodnicy.
    >
    >

    Arterie w wawie zakorkowane bo koncza sie swiatlami albo skrzyzowaniem.

    Przerobienie tego na bezkolizyjne rozprowadzenie ruchu pomoglo by mocno.

    Tyle ze to pomoze moze na 10-15%. Sporo wiecej pomoglo by rozprowadzenie tego ruchu
    po calym miescie a nie kiszenie calosci aktywnosci w centrum, mordorze i paru
    dodatkowych punktach.

    I tu pole do popisu dla firm. Nie cisnac sie w te gorace punkty. Ale zeby to sie
    udalo to trzeba inwestycje i infrastrukture oferowac poza tymi goracymi punktami. A
    to juz domena miasta.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: