eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyAlternator KIA SPORTAGERe: Alternator KIA SPORTAGE
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Alternator KIA SPORTAGE
    Date: Thu, 9 Dec 2010 08:56:41 +0100
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 42
    Message-ID: <idq240$ls2$1@inews.gazeta.pl>
    References: <idlo7b$lv0$1@news.vectranet.pl>
    <4cff695d$0$22802$65785112@news.neostrada.pl> <idnq9n$b4c$1@news.onet.pl>
    <9...@4...com> <idnuil$sdl$1@news.onet.pl>
    <d...@4...com> <ido4ki$j7h$1@news.onet.pl>
    <u...@4...com> <idou8r$l8j$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: ajp232.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1291881408 22402 83.25.249.232 (9 Dec 2010 07:56:48 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 9 Dec 2010 07:56:48 +0000 (UTC)
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5994
    X-Priority: 3
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-User: cita
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2333026
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał w
    wiadomości news:idou8r$l8j$1@news.onet.pl...
    >
    > Ale o czym Ty mówisz?
    > Ja nic nie pisałem o mierzeniu alternatorów.
    > Czytaj na co odpowiadasz.

    Ty nie pisałeś ale do tego sie to sprowadza.
    Samo napięcie na akumulatorze przed odpaleniem to jedno, a sprawność
    akumulatora i napięcie pod obciążeniem to zupełnie coś innego i to dopiero
    obrazuje w jakim stanie jest akumulator.
    Bo to, ze będzie miał swoje >12V nie oznacza, ze odpalisz samochód, ponieważ
    pod obciążeniem może spaść grubo poniżej 10V. Stąd do sprawdzania stanu
    akumulatora mierniki mają spore obciązenie podłaczane do akumulatora i
    dopiero wtedy mierzy sie spadek napięcia. Inne pomiary są średnio
    wiarygodne. Oczywiście jak zmierzysz napięcie na akumulatorze przed
    odpaleniem auta i będzie ono poniżej 12V to wiesz, ze coś jest nie tak, ale
    nie wiesz ani tego, czy wynika to ze stanu akumulatora, czy stanu ładowania
    w samochodzie, czy wystarczy podładować, czy trzeba wymienić akumulator.
    Ponadto jak napięcie będzie nominalne dalej nie wiesz, czy odpalisz
    samochód.
    Mierzenie napięcia ładowania, jak wspomina J.F. za to daje konkretny obraz
    ładowania w samochodzie i choć o akulatorze nie mówi wiele, to daje zupełną
    wiedze na temat stanu ładowania i eliminuje/piotwierdza usterke auta.

    Teraz wiesz o czym mówi?
    Napięcie akululatora w spoczynku jest tylko jednym z parametrów i w zasadzie
    nie daje żadnego obrazu na temat stanu akumulatora.
    Kup sobie przyrząd do sprawdzania akumulatorów, ktory mierzy napięcie (a w
    zasadzie szybkość jego spadku) pod sporym obciążeniem a dopiero wtedy
    dowiesz sie czegoś o akumulatorze.
    Mierniczki z lampeczkami, czy też mierniki napięcia bez obciążenia mozesz
    wsadzić na półke w Auchanie między swiecącą na niebiesko antenke a
    pseudoaluminiowe pokrowce na siedzenia.


    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl
    Dwa ogony Irma i Myszka

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: