-
Data: 2010-12-09 08:56:41
Temat: Re: Alternator KIA SPORTAGE
Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]
Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał w
wiadomości news:idou8r$l8j$1@news.onet.pl...
>
> Ale o czym Ty mówisz?
> Ja nic nie pisałem o mierzeniu alternatorów.
> Czytaj na co odpowiadasz.
Ty nie pisałeś ale do tego sie to sprowadza.
Samo napięcie na akumulatorze przed odpaleniem to jedno, a sprawność
akumulatora i napięcie pod obciążeniem to zupełnie coś innego i to dopiero
obrazuje w jakim stanie jest akumulator.
Bo to, ze będzie miał swoje >12V nie oznacza, ze odpalisz samochód, ponieważ
pod obciążeniem może spaść grubo poniżej 10V. Stąd do sprawdzania stanu
akumulatora mierniki mają spore obciązenie podłaczane do akumulatora i
dopiero wtedy mierzy sie spadek napięcia. Inne pomiary są średnio
wiarygodne. Oczywiście jak zmierzysz napięcie na akumulatorze przed
odpaleniem auta i będzie ono poniżej 12V to wiesz, ze coś jest nie tak, ale
nie wiesz ani tego, czy wynika to ze stanu akumulatora, czy stanu ładowania
w samochodzie, czy wystarczy podładować, czy trzeba wymienić akumulator.
Ponadto jak napięcie będzie nominalne dalej nie wiesz, czy odpalisz
samochód.
Mierzenie napięcia ładowania, jak wspomina J.F. za to daje konkretny obraz
ładowania w samochodzie i choć o akulatorze nie mówi wiele, to daje zupełną
wiedze na temat stanu ładowania i eliminuje/piotwierdza usterke auta.
Teraz wiesz o czym mówi?
Napięcie akululatora w spoczynku jest tylko jednym z parametrów i w zasadzie
nie daje żadnego obrazu na temat stanu akumulatora.
Kup sobie przyrząd do sprawdzania akumulatorów, ktory mierzy napięcie (a w
zasadzie szybkość jego spadku) pod sporym obciążeniem a dopiero wtedy
dowiesz sie czegoś o akumulatorze.
Mierniczki z lampeczkami, czy też mierniki napięcia bez obciążenia mozesz
wsadzić na półke w Auchanie między swiecącą na niebiesko antenke a
pseudoaluminiowe pokrowce na siedzenia.
--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka
Następne wpisy z tego wątku
- 09.12.10 15:41 J.F.
- 09.12.10 15:45 Cavallino
- 13.12.10 22:33 Jaroslaw Berezowski
- 18.12.10 08:34 Adam Płaszczyca
- 18.12.10 08:35 Adam Płaszczyca
- 18.12.10 10:56 J.F.
- 18.12.10 19:59 Krzysztof 45
- 19.12.10 14:52 Adam Płaszczyca
- 19.12.10 16:27 J.F.
- 20.12.10 00:29 Adam Płaszczyca
Najnowsze wątki z tej grupy
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
Najnowsze wątki
- 2024-12-11 SEP 1 kV E
- 2024-12-11 DNS restrictions are on
- 2024-12-11 wielkie bu
- 2024-12-11 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-11 Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- 2024-12-11 Warszawa => Specjalista Bezpieczeństwa Informacji <=
- 2024-12-11 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-11 Warszawa => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-11 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-11 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-11 Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- 2024-12-11 Warszawa => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Powe