-
1. Data: 2010-12-07 17:43:20
Temat: Alternator KIA SPORTAGE
Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>
Kia Sportage 2,0 TD
Po włączeniu zimnego silnika na wolnych obrotach na klemach jest 12,5V
do momentu rozgrzania sie silnika. Potem jak uzyska +- 40-70st jest 14,3V
Auto było u elektryka, alternator wypieszczony za 250zł problem nie
zniknął, ponoć świece grzeją jeszcze tak długo, ponoć to, ponoć tamto
i takie tam teorie elektryka.
Na krótkich przebiegach koleś (bo to auto i problem kolesia) rozwala
akumulator.
Zna ktoś te Kianki i taki problem?
--
Krzysiek
-
2. Data: 2010-12-07 21:41:24
Temat: Re: Alternator KIA SPORTAGE
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Krzysztof 45" <m...@v...pl> napisał
> Kia Sportage 2,0 TD
> Po włączeniu zimnego silnika na wolnych obrotach na klemach jest
> 12,5V do momentu rozgrzania sie silnika. Potem jak uzyska +-
> 40-70st jest 14,3V
> Auto było u elektryka, alternator wypieszczony za 250zł problem
> nie zniknął, ponoć świece grzeją jeszcze tak długo, ponoć to,
> ponoć tamto i takie tam teorie elektryka.
> Na krótkich przebiegach koleś (bo to auto i problem kolesia)
> rozwala akumulator.
A na wiekszych obrotach ? Albo na wolnych obrotach, cieplym silniku
i swiatlach, dmuchawie i szybie ?
Ja mam tylko forda, u mnie faktycznie swiece sie grzeja jeszcze
kilkanascie sekund po zgasnieciu lampki.
A takich kilkadziesiat A moze przewyzszac mozliwosci sprawnego
alternatora na wolnych obrotach.
Z drugiej strony - moze mu sie po prostu jedna faza urwala.
A moze cos nie tak ze sterowaniem swiec - moze sie powinny znacznie
wczesniej wylaczac ?
J.
-
3. Data: 2010-12-07 22:03:31
Temat: Re: Alternator KIA SPORTAGE
Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>
J.F. napisał(a):
> A na wiekszych obrotach ?
Zimny silnik, bez względu na ilość włączonych odbiorników, na wolnych
obrotach 12,5V ale jak doda gazu wskakuje na 14V.
Na ciepłym silniku włączone światła, dmuchawa, na wolnych obrotach
jest 14 z hakiem.
Nie wiem czy jest tam dostęp do listwy zasilającej świece.
Najprościej byłoby sprawdzać napięcie na tej listwie po uruchomieniu
zimnego silnika, kiedy to napięcie zniknie
> Ja mam tylko forda, u mnie faktycznie swiece sie grzeja jeszcze
> kilkanascie sekund po zgasnieciu lampki.
Kilkanaście sekund. Ale nie aż do rozgrzania silnika.
Ale jak przekręcisz kluczyk na rozruch silnika, to automatycznie
świece jak jeszcze grzeją, wyłączają się. Tak?
> Z drugiej strony - moze mu sie po prostu jedna faza urwala. A moze
> cos nie tak ze sterowaniem swiec - moze sie powinny znacznie
> wczesniej wylaczac ?
I tu się zaczynają gdybania, podobne do elektryka.
Coś żre mu strasznie prąd tak długo, aż nie zagrzeje się silnik. Tak
na oko około 10 min.
--
Krzysiek
-
4. Data: 2010-12-07 22:17:09
Temat: Re: Alternator KIA SPORTAGE
Od: "Agent" <w...@o...pl>
?
Użytkownik "Krzysztof 45" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
news:idlo7b$lv0$1@news.vectranet.pl...
> Kia Sportage 2,0 TD
>
> Po włączeniu zimnego silnika na wolnych obrotach na klemach jest 12,5V do
> momentu rozgrzania sie silnika. Potem jak uzyska +- 40-70st jest 14,3V
> Auto było u elektryka, alternator wypieszczony za 250zł problem nie
> zniknął, ponoć świece grzeją jeszcze tak długo, ponoć to, ponoć tamto i
> takie tam teorie elektryka.
>
> Na krótkich przebiegach koleś (bo to auto i problem kolesia) rozwala
> akumulator.
>
Nie kijanka ale też diesel i też tak mam że dopóki świece grzeją to jest
tylko trochę ponad 12. Jak przestaną to już jest ok. Myśle że z twoim autem
jest wszystko w porządku.
-
5. Data: 2010-12-07 22:27:27
Temat: Re: Alternator KIA SPORTAGE
Od: " Wmak" <w...@g...pl>
Krzysztof 45 <m...@v...pl> napisał(a):
> Kia Sportage 2,0 TD
Sprawdź w dokumentacji modelu lub zapytaj w serwisie, czy tam nie ma grzałek w
układzie chłodzenia, przyspieszających nagrzewanie silnika i kabiny.
Patent spotykany w wysokosprawnych a przez to wolno rozgrzewających się
nowoczesnych silnikach diesla.
Niektórzy sami dorabiają takie urządzenia z kilkoma świecami żarowymi
omywanymi płynem chłodniczym.
W schematach od KIA CEED diesel znalazłem "PTC Heater" - wygląda na to, że
grzałkami są dużej mocy termistory, których oporność, na zimno mała, rośnie po
uzyskaniu odpowiedniej temperatury i dopiero wtedy przestają "żreć" prąd.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
6. Data: 2010-12-07 23:01:38
Temat: Re: Alternator KIA SPORTAGE
Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>
Agent napisał(a):
> Nie kijanka ale też diesel i też tak mam że dopóki świece grzeją to jest
> tylko trochę ponad 12. Jak przestaną to już jest ok.
Ale grzeją Ci 10 min i w czasie jazdy?
Też mam diesla, ale zaraz po uruchomieniu silnika na wolnych obrotach,
mam 14,4V na klemach bez względu na ilość włączonych odbiorników.
> Myśle że z twoim
> autem jest wszystko w porządku.
Nie z moim, tylko mojego kolesia. A w porządku nie jest, bo za długo
jest 12,5V tj. około 10 min
--
Krzysiek
-
7. Data: 2010-12-07 23:04:46
Temat: Re: Alternator KIA SPORTAGE
Od: " Wmak" <w...@g...pl>
Tutaj:
http://www.kiaownersclub.co.uk/models/Sportage/Kia_S
portage_Model_Specificatio
n.asp
jest wymieniony ten PTC heater przy silnikach diesla.
Nie przysięgnę się, czy podgrzewa płyn chłodzący, czy tylko np. filtr paliwa -
takie zastosowanie tych grzałek też jest spotykane.
Znalazłem twój pożeracz prądu.
Z nudów sprawdziłem w schematach CEEDa, Sportage używa tego samego silnika 2l,
więc musi być podobnie.
Jest dodatkowa skrzynka przekaźników dla silnika diesla:
Świece żarowe mają bezpiecznik 80A
Z tego samego bezpiecznika jest zasilany jakiś podgrzewacz powietrza.
Podgrzewacz filtra paliwa ma bezpiecznik 30A
Dodatkowo są 3 przekaźniki do zasilania 3 grzałek PTC - 3 bezpieczniki po 50A.
Grzałki nie muszą żreć 150A ale 80 - 100A prawdopodobnie zużywają, dopóki
silnik nie rozgrzeje się.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
8. Data: 2010-12-07 23:06:33
Temat: Re: Alternator KIA SPORTAGE
Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>
Wmak napisał(a):
> Sprawdź w dokumentacji modelu lub zapytaj w serwisie, czy tam nie ma grzałek w
> układzie chłodzenia, przyspieszających nagrzewanie silnika i kabiny.
> Patent spotykany w wysokosprawnych a przez to wolno rozgrzewających się
> nowoczesnych silnikach diesla.
To rocznik, nie pamiętam ale chyba około 97 i takiego patentu chyba
tam nie ma. Elektryk też tak stwierdził.
> Niektórzy sami dorabiają takie urządzenia z kilkoma świecami żarowymi
> omywanymi płynem chłodniczym.
Zrobiłem sobie kiedyś dawno temu taki w Kadeciku 1,6D :)
--
Krzysiek
-
9. Data: 2010-12-07 23:11:27
Temat: Re: Alternator KIA SPORTAGE
Od: " Wmak" <w...@g...pl>
Pogratuluj koledze, że ma takie luksusowe cieplutkie auto, bo bez
tych PTC Heaterów silnik rozgrzewałby się pewno z godzinę a stygłby
na postoju w korku.
No i niech sobie znajdzie elektryka co lepiej zna się na współczesnych autach.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
10. Data: 2010-12-07 23:14:00
Temat: Re: Alternator KIA SPORTAGE
Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>
Wmak napisał(a):
> Znalazłem twój pożeracz prądu.
> Z nudów sprawdziłem w schematach CEEDa, Sportage używa tego samego silnika 2l,
> więc musi być podobnie.
Tylko to Sportage z około 97, te patenty w tedy już montowali?
> Jest dodatkowa skrzynka przekaźników dla silnika diesla:
> Świece żarowe mają bezpiecznik 80A
> Z tego samego bezpiecznika jest zasilany jakiś podgrzewacz powietrza.
> Podgrzewacz filtra paliwa ma bezpiecznik 30A
> Dodatkowo są 3 przekaźniki do zasilania 3 grzałek PTC - 3 bezpieczniki po 50A.
> Grzałki nie muszą żreć 150A ale 80 - 100A prawdopodobnie zużywają, dopóki
> silnik nie rozgrzeje się.
Dzięki :)
Zapodam te informacje kolesiowi i niech drąży temat, i sprawdza co tak
długo żre mu prąd.
--
Krzysiek