eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.pecetAlgorytmy gier na procesory wielordzeniowe - jak?Re: Algorytmy gier na procesory wielordzeniowe - jak?
  • Data: 2013-12-01 11:06:07
    Temat: Re: Algorytmy gier na procesory wielordzeniowe - jak?
    Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:529b0619$0$2169$65785112@news.neostrada.pl...
    >W dniu 2013-12-01 10:37, Ghost pisze:
    >>
    >> Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał w
    >> wiadomości news:529a2e82$0$2157$65785112@news.neostrada.pl...
    >>> W dniu 2013-11-30 16:07, Ghost pisze:
    >>>>
    >>>> Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał w
    >>>> wiadomości news:5291bfb1$0$2287$65785112@news.neostrada.pl...
    >>>>> Mamy nowe konsole i coraz więcej procesorów 6-8 rdzeniowych.
    >>>>>
    >>>>> Jak tworzy się algorytmy gier, które potrafią ogarnąć tyle rdzeni?
    >>>>> Nie potrafię sobie tego wyobrazić. Powiedzcie w skrócie, jaką drogą
    >>>>> idą te algorytmy.
    >>>>
    >>>> No ale jaki konkretnie masz problem?
    >>>>
    >>>> W grze masz tak, ze sporo rzeczy dzieje sie rownolegle, wiec podzial na
    >>>> watki jest naturalny.
    >>>> Mozna np. porozdzielac sztuczna postaci inteligencje na poszczegolne
    >>>> rdzenia.
    >>>
    >>> Mów dalej. Jakie wątki? Gdzie te równolegle dziejące się rzeczy na
    >>> przykład w FPS'ie?
    >>
    >> No przeciez np. AI przeciwnikow pracuje jendoczesnie. To akurat
    >> naturaclny podzial. A jest jeszcze sporo robotek dla procesora,
    >> zajmujacych mu mniej czasu i normalnie odpalanych co jakis interwal, w
    >> tym momecie te zadania moga tez byc rozdzielane na kolejne procesory.
    >>
    >> Programowales cos kiedykolwiek? Bo ja naprawde nie widze problemu, malym
    >> problemem moze byc idealnie rownomierne obciazenie procesorow, ale to
    >> jest problem sztuczny. Trzeba zdawac sobie sprawe, ze cztery procesory
    >> nie oznacza cztery razy szybciej, nie tylko ze wzgledu na nieoczywistosc
    >> podzialu.
    >
    > Programowałem w czasach, gdy istniał tylko jeden rdzeń.
    > Czemu poruszam ten temat? Bo przewagą nowych procesorów nad starymi jest
    > głównie liczba rdzeni. Trudno mi uwierzyć, żeby 8 rdzeniowiec był wyraźnie
    > szybszy od 4, bo jakoś nie umiem sobie wyobrazić algorytmów pozwalających
    > na niezależne prowadzenie obliczeń aż w tylu grupach.

    A zastanawiales ile rdzeni ma karta graficzna od wieeeelu lat?

    > Nie wiem, czy to kompilatory próbują przydzielać zadania rdzeniom, czy to
    > wyłącznie rola programisty.

    Zadania moega byc przydzialane na krotki okres czasu i tu raczej bedzie
    przydzielal OS a nie kompilator. Reszta to raczej programista.

    > Tak sobie rozmyślam, gdy czytam o nowych 8 rdzeniowych konsolach do
    > gier...

    Nie widze problemu.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: