eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.pecetAlgorytmy gier na procesory wielordzeniowe - jak?Re: Algorytmy gier na procesory wielordzeniowe - jak?
  • Data: 2013-12-01 10:49:17
    Temat: Re: Algorytmy gier na procesory wielordzeniowe - jak?
    Od: Marcin N <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2013-12-01 10:37, Ghost pisze:
    >
    > Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał w
    > wiadomości news:529a2e82$0$2157$65785112@news.neostrada.pl...
    >> W dniu 2013-11-30 16:07, Ghost pisze:
    >>>
    >>> Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał w
    >>> wiadomości news:5291bfb1$0$2287$65785112@news.neostrada.pl...
    >>>> Mamy nowe konsole i coraz więcej procesorów 6-8 rdzeniowych.
    >>>>
    >>>> Jak tworzy się algorytmy gier, które potrafią ogarnąć tyle rdzeni?
    >>>> Nie potrafię sobie tego wyobrazić. Powiedzcie w skrócie, jaką drogą
    >>>> idą te algorytmy.
    >>>
    >>> No ale jaki konkretnie masz problem?
    >>>
    >>> W grze masz tak, ze sporo rzeczy dzieje sie rownolegle, wiec podzial na
    >>> watki jest naturalny.
    >>> Mozna np. porozdzielac sztuczna postaci inteligencje na poszczegolne
    >>> rdzenia.
    >>
    >> Mów dalej. Jakie wątki? Gdzie te równolegle dziejące się rzeczy na
    >> przykład w FPS'ie?
    >
    > No przeciez np. AI przeciwnikow pracuje jendoczesnie. To akurat
    > naturaclny podzial. A jest jeszcze sporo robotek dla procesora,
    > zajmujacych mu mniej czasu i normalnie odpalanych co jakis interwal, w
    > tym momecie te zadania moga tez byc rozdzielane na kolejne procesory.
    >
    > Programowales cos kiedykolwiek? Bo ja naprawde nie widze problemu, malym
    > problemem moze byc idealnie rownomierne obciazenie procesorow, ale to
    > jest problem sztuczny. Trzeba zdawac sobie sprawe, ze cztery procesory
    > nie oznacza cztery razy szybciej, nie tylko ze wzgledu na nieoczywistosc
    > podzialu.

    Programowałem w czasach, gdy istniał tylko jeden rdzeń.
    Czemu poruszam ten temat? Bo przewagą nowych procesorów nad starymi jest
    głównie liczba rdzeni. Trudno mi uwierzyć, żeby 8 rdzeniowiec był
    wyraźnie szybszy od 4, bo jakoś nie umiem sobie wyobrazić algorytmów
    pozwalających na niezależne prowadzenie obliczeń aż w tylu grupach.

    Nie wiem, czy to kompilatory próbują przydzielać zadania rdzeniom, czy
    to wyłącznie rola programisty.

    Tak sobie rozmyślam, gdy czytam o nowych 8 rdzeniowych konsolach do gier...

    --
    MN

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: