eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.pecetAlgorytmy gier na procesory wielordzeniowe - jak?Re: Algorytmy gier na procesory wielordzeniowe - jak?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!goblin2!goblin.stu.neva.ru!news-hub.siol.net!nx02.iad01.newshosting.co
    m!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-
    01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Sun, 01 Dec 2013 10:49:17 +0100
    From: Marcin N <m...@o...pl>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:24.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/24.1.1
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Algorytmy gier na procesory wielordzeniowe - jak?
    References: <5291bfb1$0$2287$65785112@news.neostrada.pl>
    <5299ff49$0$2278$65785112@news.neostrada.pl>
    <529a2e82$0$2157$65785112@news.neostrada.pl>
    <529b0373$1$2183$65785112@news.neostrada.pl>
    In-Reply-To: <529b0373$1$2183$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 48
    Message-ID: <529b0619$0$2169$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 89-71-75-200.dynamic.chello.pl
    X-Trace: 1385891353 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 2169 89.71.75.200:54068
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.pecet:1231510
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2013-12-01 10:37, Ghost pisze:
    >
    > Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał w
    > wiadomości news:529a2e82$0$2157$65785112@news.neostrada.pl...
    >> W dniu 2013-11-30 16:07, Ghost pisze:
    >>>
    >>> Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał w
    >>> wiadomości news:5291bfb1$0$2287$65785112@news.neostrada.pl...
    >>>> Mamy nowe konsole i coraz więcej procesorów 6-8 rdzeniowych.
    >>>>
    >>>> Jak tworzy się algorytmy gier, które potrafią ogarnąć tyle rdzeni?
    >>>> Nie potrafię sobie tego wyobrazić. Powiedzcie w skrócie, jaką drogą
    >>>> idą te algorytmy.
    >>>
    >>> No ale jaki konkretnie masz problem?
    >>>
    >>> W grze masz tak, ze sporo rzeczy dzieje sie rownolegle, wiec podzial na
    >>> watki jest naturalny.
    >>> Mozna np. porozdzielac sztuczna postaci inteligencje na poszczegolne
    >>> rdzenia.
    >>
    >> Mów dalej. Jakie wątki? Gdzie te równolegle dziejące się rzeczy na
    >> przykład w FPS'ie?
    >
    > No przeciez np. AI przeciwnikow pracuje jendoczesnie. To akurat
    > naturaclny podzial. A jest jeszcze sporo robotek dla procesora,
    > zajmujacych mu mniej czasu i normalnie odpalanych co jakis interwal, w
    > tym momecie te zadania moga tez byc rozdzielane na kolejne procesory.
    >
    > Programowales cos kiedykolwiek? Bo ja naprawde nie widze problemu, malym
    > problemem moze byc idealnie rownomierne obciazenie procesorow, ale to
    > jest problem sztuczny. Trzeba zdawac sobie sprawe, ze cztery procesory
    > nie oznacza cztery razy szybciej, nie tylko ze wzgledu na nieoczywistosc
    > podzialu.

    Programowałem w czasach, gdy istniał tylko jeden rdzeń.
    Czemu poruszam ten temat? Bo przewagą nowych procesorów nad starymi jest
    głównie liczba rdzeni. Trudno mi uwierzyć, żeby 8 rdzeniowiec był
    wyraźnie szybszy od 4, bo jakoś nie umiem sobie wyobrazić algorytmów
    pozwalających na niezależne prowadzenie obliczeń aż w tylu grupach.

    Nie wiem, czy to kompilatory próbują przydzielać zadania rdzeniom, czy
    to wyłącznie rola programisty.

    Tak sobie rozmyślam, gdy czytam o nowych 8 rdzeniowych konsolach do gier...

    --
    MN

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: