    From: "uzytkownik" <a...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    <knfs85$4q4$1@node1.news.atman.pl> <knftkd$ko1$1@mx1.internetia.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1305211922120.2788@quad>
    <kni2em$c22$3@node1.news.atman.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1305240004240.2776@quad> <knn6hr$2d6$1@mx1.internetia.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1305241129350.1872@quad> <knnosj$tpt$1@mx1.internetia.pl>
    <51a1f961$0$1216$65785112@news.neostrada.pl>
    <knu21h$kar$1@node1.news.atman.pl>
    <51a30044$0$26691$65785112@news.neostrada.pl>
    <ko0dc1$50u$2@node1.news.atman.pl>
    <51a43673$0$1253$65785112@news.neostrada.pl>
    <ko34ug$3u7$3@node1.news.atman.pl>
    <51a52bc9$0$1266$65785112@news.neostrada.pl>
    <ko4ghr$f3b$2@node1.news.atman.pl>
    <51a5fef0$0$1266$65785112@news.neostrada.pl>
    <ko54th$694$1@node1.news.atman.pl>
    Subject: Re: Ależ po nim przejechał :(
    Date: Wed, 29 May 2013 20:31:06 +0200

    news:ko54th$694$1@node1.news.atman.pl...

    > Nie miał takiego obowiązku.

    Wskaż zapis prawny, który "mówi", że nie miał takiego obowiązku.
    Jest natomiasy zapis, który "mówi"
    Art. 26. 1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejścia dla pieszych,
    jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa
    pieszemu znajdującemu się na przejściu.

    Jak widzisz nie ma żadnych warunków zwalniających kierowcę od ustąpienia
    pierwszeństwa pieszemu.
    Jest pieszy na przejściu -> kierowca MUSI USTĄPIĆ, bo jest do tego
    OBOWIĄZANY.
    Prawodawca nie wnika czy kierowca zobaczy czy też nie zobaczy pieszego
    na przejściu, NAKAZUJE kierowcy USTĄPIĆ PIERWSZEŃSTWA pieszemu.
    Aby kierowca mógł pieszemu ustąpić to musi wiedzieć, że pieszy znajduje
    się na tym przejściu.
    Żeby wiedzieć, że na przejściu znajduje się pieszy to MUSI go widzieć.

    > A możesz się powołać na paragraf mówiący że kierowca ma obowiązek
    > ustąpić komuś kogo nie widzi ?

    A możesz się powołać na paragraf "mówiący", że kierowca ma prawo
    przejechać pieszego na przejściu dla pieszych pod warunkiem, że go nie
    zauważy?
    Twoje tłumaczenia są tak absurdalne, że szkoda gadać.

    > Nie bardzo. Akcja dzieje się przed przejściem. Przez przejście
    > pieszy jest tylko przepychany.

    Ty chyba jesteś ślepy?
    Obejrzyj dokładnie ten film, klatka po klatce, a przestaniesz wypisywać
    takie bzdury.
    O czasie 22:28:50 już idzie po przejściu i znajduje się dokładnie przed
    białym pasem, po którym później przejadą prawe koła samochodu. Wchodzi
    czy też raczej zostaje zmuszony przez kierowcę ciężarówki aby wejść na
    przejście w chwili, kiedy zasłania go idąca kobieta z prawej strony na
    lewą.

    > Ty jesteś pewien że rozmawiamy o tym samym zdarzeniu ?
    > To które ja widziałem jest z linku założyciela wątku, tam
    > pieszy szedł sobie na skos przez jezdnie.

    Tak, dokładnie o tym przypadku piszę. Tyle, że ja ten film obejrzałem na
    pełnym ekranie, klatka po klatce.

    > Przecież ten idiota wlazł na jezdnię za kierowcą i w miejscu
    > którego kierowca z kabiny nie miał możliwości zobaczyć.

    Za jakim kierowcą?
    Powtarzam już kolejny raz, że kierowca nie mnógł zobaczyć, ponieważ nie
    zatrzymał się w dostatecznej odległości przed pasami tak, aby mógł
    widzieć co się dzieje na pasach i kto po nich przechodzi.
    Kiedy się zbliżył do pasów nie mógł ich widzieć. Widział tylko głowy
    osób, które przechodziły po pasach w pewnej odległości od krawędzi tych
    pasów.
    Najogólniej mówiąc "jechał na czuja".

    > A pieszy łażący po jezdni nie jest zobowiązany do tego samego ?
    > Od kiedy ?

    Do czego zobowiązany?

    > Nie ma technicznej możliwości zauważyć idioty który wychodzi mu przed
    > maskę z prawej strony zza kabiny.

    Technicznej możliwości nie ma tylko kretyn siedzący za kierownicą, tak
    jak w tym przypadku.

    > Kierowca zatrzymał się, przepuścił pieszych a potem ruszył.

    Nie zatrzymał się ani na chwilę.
    Zaczął zwalniać, prawie się zatrzymał, a następnie przyspieszył
    przejeżdżając po pieszym.