    From: "uzytkownik" <a...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    <knfs85$4q4$1@node1.news.atman.pl> <knftkd$ko1$1@mx1.internetia.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1305211922120.2788@quad>
    <kni2em$c22$3@node1.news.atman.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1305240004240.2776@quad> <knn6hr$2d6$1@mx1.internetia.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1305241129350.1872@quad> <knnosj$tpt$1@mx1.internetia.pl>
    <51a1f961$0$1216$65785112@news.neostrada.pl>
    <knu21h$kar$1@node1.news.atman.pl>
    <51a30044$0$26691$65785112@news.neostrada.pl>
    <ko0dc1$50u$2@node1.news.atman.pl>
    Subject: Re: Ależ po nim przejechał :(
    Date: Tue, 28 May 2013 06:45:45 +0200

    Użytkownik "Walkowicek" <l...@b...pl> napisał w wiadomości
    news:ko0dc1$50u$2@node1.news.atman.pl...

    > Ma to istotne znaczenie, bo z tego powodu zdarzył się wypadek.
    > Przepis zabrania wchodzenia na pasy bezpośrednio
    > przed jadącym samochodem.

    Kiedy pieszy wszedł przed pojazd to kierowca tego pojazdu przepuszczał
    pieszych.
    Tak więc nie ma tu naruszenia Art. 14 Pkt.1 polskiego PoRD.
    Jak jest w Rosji tego nie wiemy.
    Analizujemy ten film z pozycji polskiego prawa.

    > To obejrzyj jeszcze raz nagranie, ale uważnie.
    > Pieszy wszedł na pasy z ulicy a nie z chodnika, w miejscu gdzie
    > kierowca
    > nie mógł go widzieć.

    Obejrzałęm dokładnie i widziałem, ze pieszy wszedł na pasy z ulicy z
    boku samochodu i został rozjechany ma pasach.
    Jednak nie zmienia to faktu, że kiedy ten pieszy znalazł się na pasach
    to obowiązkiem kierowcy było udzielenie pierwszeństwa temu pieszemu.

    > Najprawdopodobniej to ty nie obejrzałes nagrania.

    Pieprzysz jak potłuczony.

    > Nie widział pieszego który wtargnął z jezdni na przejście idąc
    > z boku samochodu w martwym polu widzenia.

    Nie ma to nic do rzeczy. W chwili, kiedy kierowca samochodu postanowił
    ruszyć, pieszy znajdował się przed kabiną samochodu na przejściu dla
    pieszych, a kierowac nie upewniwszy się czy kogoś nie ma przed
    samochodem, gwałtownie ruszył.

    > Nie ma tu zadnego domniemania. Kierowca doskonale widział całe
    > przejście
    > dla pieszych.
    > Nie zauważył dorosłego tylko dlatego, że ten nie szedł po przejściu.
    > Wtargnął na przejście z ulicy z boku samochodu i to bezposrednio pod
    > jadacy
    > samochód.

    Sugerujesz, że kierowca widząc tego pieszego jak wchodzi przed maskę z
    boku, umyślnie go rozjechał, aby mu dać nauczkę?
    Kolego! Weź dokładniej obejrzyj ten film na pełnym ekranie, albo jeszcze
    lepiej poproś kogoś innego, aby obejrzał i Ci opowiedział co widział, bo
    obawiam się, że masz problem ze wzrokiem, albo z percepcją.