  • Data: 2013-05-28 15:44:19
    Temat: Re: Ależ po nim przejechał :(
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Michoo" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
    news:ko1q63$2kg$1@mx1.internetia.pl...

    > Przeczytaj art 14. Bardziej bezpośrednio to się już nie dało.

    Chyba mnie z kimś pomyliłeś?
    Kolego ja nie pochwalam zachowania tego pieszego i nie twierdzę, że nie
    popełnił on wykroczenia drogowego, bo popełnił.
    Stwierdzam tylko, że całkowite rozgrzeszanie kierowcy w tym przypadku
    jest kompletnie nieuzasadnione, ponieważ pieszy został przejechany na
    przejściu, w chwili, kiedy już się na tym przejściu znajdował.
    Ponadto pieszy nie zaszedł samochodu od tyłu, lecz wszedł na jezdnię
    przed samochodem w odległości 2 kroków od pasów, kiedy samochód do
    przejścia miał jeszcze kilka metrów. Ciężarówka dopiero wjeżdża na
    skrzyżowanie, kiedy pieszy wchodzi na jezdnię. Z takiej pozycji i
    odległości, kierowca ciężaróki powinien był zauważyć tego pieszego. Nie
    zauważył, bo naprawdopodobniej wpatrzony był w "dupy". Poza tym ruszył
    na tyle gwałtownie, że zmusił jedną z kobiet do przyspieszenia kroku.
    Reasumując: bezpośrednio winnym jest kierowca.

    > Do tego art 13. Kierujący pojazdem miał prawo oczekiwać, ze pieszy
    > pojawi się na przejściu na którymś z jego końców a nie na środku.

    Wskaż mi ten zapis, który daje kierowcy prawo oczekiwć, że pieszy pojawi
    się na jednym z końców przejścia.
    Poza tym wskaż zapis, który uprawnia kierowcę do przejechania pieszego,
    który nie wchodzi na przejście dokładnie w obrysie szerokości pasów.