  • 21. Data: 2010-02-16 13:35:02
    Temat: Re: Ale muszą mieć wszyscy lampy błyskowe!
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    > W Układzie Słonecznym gwiazdy nie są rozłożone równomiernie -- fakt. ;)
    >
    > To chyba oczywiste, że wszędzie znajdziesz jakąś nierównomierność.

    pisałem, że dla dużych wycinków jest równomierny.

    > Chodzi o coś innego -- gdyby wszechświat był nieskończenie wielki,
    > to albo zabrakłoby gwiazd, albo mielibyśmy wciąż jasność. :)

    przecież jest oczywiste że ma koniec. rozprzestrzenia się przez kilkanaście
    miliardów lat z prędkością światła więc nie ma go 20mld lat świetlnych od
    centrum.

    piszesz wcześniej że siła światła maleje nieliniowo wraz ze wzrostem
    odległości więc dlaczego teraz twierdzisz że niebo powinna rozjaśniać
    gwiazda oddalona o miliard lat świetlnych od nas (nawet odległe galaktyki
    nie rozjaśniają nieba ba nawet Galaktyka nie rozjaśnia nieba)

    > Z życia wzięte. Na zajęciach z astronomii nauczyciel pokazuje fotkę
    > galaktyki. Dziewczyna (studentka) pyta -- 'to nasza galaktyka'? :)

    z życia wzięte 2.

    dziewczyna (jeszcze nie studentka) na egzaminie wstępnym na historię
    odpowiada na pytanie dlaczego wybrała właśnie ten kierunek.
    - ostatnie wakacje spędziłam w Grecji i zachwycił mnie Asprokol
    Profesor:
    - proponuję spędzić następne wakacje w Egipcie i zachwycić się Piramidonem.

  • 22. Data: 2010-02-16 15:52:17
    Od: "Norbert" <...@h...spam>

    > To chyba oczywiste, że wszędzie znajdziesz jakąś nierównomierność.
    > Chodzi o coś innego -- gdyby wszechświat był nieskończenie wielki,
    > to albo zabrakłoby gwiazd, albo mielibyśmy wciąż jasność. :)

    Mowisz ze jesli wszechswiat jest nieskonczenie wielki i jest nieskonczenie
    wiele gwiazd i jest nieskonczenie stary to kazda prosta wyprowadzona z
    punktu obserwatora przetnie jakas gwiazde, czyli cale niebo bedzie jasne.
    Hmmm , to tak nie dziala, choc przepelnia wszechswiat promieniowanie o
    temperaturze 3K.

  • 23. Data: 2010-02-16 15:56:33
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <hle4ft$f5i$3@inews.gazeta.pl>,
    Eneuel Leszek Ciszewski nabazgrał:
    > To chyba oczywiste, że wszędzie znajdziesz jakąś nierównomierność.
    > Chodzi o coś innego -- gdyby wszechświat był nieskończenie wielki,
    > to albo zabrakłoby gwiazd, albo mielibyśmy wciąż jasność. :)

    Polecam poczytać czym różnią się ,,wszechświat'' oraz ,,obserwowalny
    wszechświat''. Daje do myślenia.

  • 24. Data: 2010-02-16 19:24:31
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "TheGuru" hle6tv$2gn1$...@o...icpnet.pl

    > przecież jest oczywiste że ma koniec. rozprzestrzenia się przez kilkanaście
    > miliardów lat z prędkością światła więc nie ma go 20mld lat świetlnych od centrum.

    Dość szybko. ;)

> [...]
    > gwiazda oddalona o miliard lat świetlnych od nas (nawet odległe galaktyki
    > nie rozjaśniają nieba ba nawet Galaktyka nie rozjaśnia nieba)

    Bo 10 razy dalsze gwiazdy świecą 100 razy słabiej, lecz jest ich 1000 razy
    więcej, czyli światła przybywa, jeśli nie liczyć pochłaniania przez jakieś
    ,,mgły'' znajdujące się po drodze, które z czasem też zaczną świecić, gdyż
    nie będą mogły w nieskończoność zbierać energii nie dając nic w zamian, na
    dodatek nieskończenie dużej energii, gdyż pochodzącej od nieskończenie
    dużej liczby gwiazd. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

    M@ile słane do mnie czytam, ale na razie nie odpowiadam
    na nie, gdyż ma popsuty notebook. Proszę o cierpliwość. :)

  • 25. Data: 2010-02-16 19:26:01
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Norbert" hleev5$nqu$...@s...man.poznan.pl

    > Mowisz ze jesli wszechswiat jest nieskonczenie wielki i jest nieskonczenie

    że gdyby był

    > wiele gwiazd i jest nieskonczenie stary to kazda prosta wyprowadzona z
    > punktu obserwatora przetnie jakas gwiazde, czyli cale niebo bedzie jasne.
    > Hmmm , to tak nie dziala, choc przepelnia wszechswiat promieniowanie o

    nie działa -- zgadza się :)

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 26. Data: 2010-02-16 19:28:46
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    <l...@l...localdomain> s...@l...localdomain

    > Polecam poczytać czym różnią się ,,wszechświat'' oraz ,,obserwowalny
    > wszechświat''. Daje do myślenia.

    Dowcip nie jest mojego autorstwa. :)
    Pochodzi z literatury fachowej/naukowej. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 27. Data: 2010-02-16 19:41:23
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    l...@l...localdomain pisze:
    > W poście <hle4ft$f5i$3@inews.gazeta.pl>,
    > Eneuel Leszek Ciszewski nabazgrał:
    >
    > Polecam poczytać czym różnią się ,,wszechświat'' oraz ,,obserwowalny
    > wszechświat''. Daje do myślenia.

    Ale wszechświat dąży do stanu jednorodności. Entropia wzrasta cały czas.

    wer

  • 28. Data: 2010-02-16 22:53:48
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    > Dość szybko. ;)

    No

    > Bo 10 razy dalsze gwiazdy świecą 100 razy słabiej, lecz jest ich 1000 razy
    > więcej, czyli światła przybywa,

    juz lepiej pisz o fotografi
    Wracając do początku dyskusji. dlaczego setk kompaktów na stadionie nie
    oślepiają zawodników?

    jeden samolot leci z warszawy do nowego jorku w 8h a ile godzin poleci tam
    8 samolotów....

  • 29. Data: 2010-02-17 00:50:21
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "TheGuru" hlf7m8$jvc$...@o...icpnet.pl

    > No

    > juz lepiej pisz o fotografi

    O fotografii? Więc jako fotograf powinieneś wiedzieć o tym, że szybkość światła
    (a piszesz o niej wyżej) zależy od optycznej gęstości ośrodka -- dzięki temu
    światło załamuje się na granicach ośrodków, czyli dzięki temu istnieją soczewki,
    z których budowane są obiektywy.

    > Wracając do początku dyskusji. dlaczego setk kompaktów na stadionie nie
    > oślepiają zawodników?

    > jeden samolot leci z warszawy do nowego jorku w 8h a ile godzin
    > poleci tam 8 samolotów....

    1000 identycznych gwiazd da 1000 razy więcej światła niż jedna taka gwiazda.
    Ilość docierającego światła rośnie wraz z odległością i nawet pochłanianie
    przez nieprzeźroczyste ośrodki nie może pokonać tego wzrostu.

    Jest to najprostszy argument przemawiający za tym, że wszechświat
    nie może być zarazem nieskończenie stary i nieskończenie wielki.

    Ale (skoro to dla Ciebie za trudne) wróćmy doi fotografii -- dwa razy
    już pytałem, ale nie dostałem odpowiedzi: dlaczego osoba idąca prosto
    na fotografa nie jest przepalana, gdy oświetlana jest światłem
    słonecznym, zaś oświetlenie jej fleszem zazwyczaj skutkuje przepaleniem?

    W obu przypadkach ta osoba jest źródłem światła odbieranego przez
    matrycę -- im bliżej od nas to źródło, tym światła więcej.

    Tu pochwal się swoimi ,,samolotami''. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 30. Data: 2010-02-17 06:55:03
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    >Ilość docierającego światła rośnie wraz z odległością

    !!!!!!!!!!!!!!!!!!

    > i nawet pochłanianie
    >przez nieprzeźroczyste ośrodki nie może pokonać tego wzrostu.

    ale możesz podejśc nocą do okna i zobaczyć że jest czarne.....
    a nawewt w TV możesz zobaczyć, że zawodnicy nie opalają się w świetle lamp
    błyskowych.

> [...]
    > temu
    > światło załamuje się na granicach ośrodków, czyli dzięki temu istnieją

    o jakich granicach ośrodków w kosmosie myślisz ??

    nie mylą się tobie soczewki optyczne z grawitacyjnymi?

    > Ale (skoro to dla Ciebie za trudne) wróćmy doi fotografii -- dwa razy
    > już pytałem, ale nie dostałem odpowiedzi: dlaczego osoba idąca prosto
    > na fotografa nie jest przepalana, gdy oświetlana jest światłem

    pewnie winne sa efekty relatywistyczne ;-D