    From: "TheGuru" <t...@w...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Ale muszą mieć wszyscy lampy błyskowe!
    Date: Tue, 16 Feb 2010 14:35:02 +0100

    > W Układzie Słonecznym gwiazdy nie są rozłożone równomiernie -- fakt. ;)
    >
    > To chyba oczywiste, że wszędzie znajdziesz jakąś nierównomierność.

    pisałem, że dla dużych wycinków jest równomierny.

    > Chodzi o coś innego -- gdyby wszechświat był nieskończenie wielki,
    > to albo zabrakłoby gwiazd, albo mielibyśmy wciąż jasność. :)

    przecież jest oczywiste że ma koniec. rozprzestrzenia się przez kilkanaście
    miliardów lat z prędkością światła więc nie ma go 20mld lat świetlnych od
    centrum.

    piszesz wcześniej że siła światła maleje nieliniowo wraz ze wzrostem
    odległości więc dlaczego teraz twierdzisz że niebo powinna rozjaśniać
    gwiazda oddalona o miliard lat świetlnych od nas (nawet odległe galaktyki
    nie rozjaśniają nieba ba nawet Galaktyka nie rozjaśnia nieba)

    > Z życia wzięte. Na zajęciach z astronomii nauczyciel pokazuje fotkę
    > galaktyki. Dziewczyna (studentka) pyta -- 'to nasza galaktyka'? :)

    z życia wzięte 2.

    dziewczyna (jeszcze nie studentka) na egzaminie wstępnym na historię
    odpowiada na pytanie dlaczego wybrała właśnie ten kierunek.
    - ostatnie wakacje spędziłam w Grecji i zachwycił mnie Asprokol
    Profesor:
    - proponuję spędzić następne wakacje w Egipcie i zachwycić się Piramidonem.