  • 11. Data: 2010-02-14 09:37:49
    Temat: Re: Ale muszą mieć wszyscy lampy błyskowe!
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <hl6sce$kdc$1@sunflower.man.poznan.pl>,
    Norbert nabazgrał:

    > Znaczy ze nie warto blyskac?
    > Powiedzmy z tym zestawem jaki mam, to na ISO 1600 zasieg obliczony mam ponad
    > 100m. Zdziwiony? Przy 3200 wystarczy na doswietlenie stadionu ;)

    Zakładając, że chcesz przymknąć obiektyw chociażby do f/2.8...
    Masz lampę z GN 70? W sumie największy młotek Metza tyle ma,
    ale on drogawy, więc trochę zdziwionym.

    No i czemu 100 metrów jeszcze nie, ale 141 już tak? Te 41m pozwala
    przekroczyć jakiś próg w wielkościach stadionów?

    --
    Ostatnio na http://blog.lrem.net/ wymajaczyłem:
    Spam na Joggerze

  • 12. Data: 2010-02-14 11:07:00
    Od: "Norbert" <...@h...spam>

    > No i czemu 100 metrów jeszcze nie, ale 141 już tak? Te 41m pozwala
    > przekroczyć jakiś próg w wielkościach stadionów?

    A ile te stadiony maja m? Nie interesuje sie pilka kopana ;)

  • 13. Data: 2010-02-14 11:10:11
    Od: "Norbert" <...@h...spam>

    > Policzmy, czy aby ;) nie kłamiesz... GN mojej lampy dla ISO 100 oraz
    > ogniskowej
    > 105 mm -- 58 metrów. :) Dla 3200 mamy 32*58 metrów --> 1856 metrów dla
    > jasności

    Blad w obliczeniach :) Nie moze byc 32. Jesli obiekt znajdzie sie 2 razy
    dalej to dostaje 4 razy mniej swiatla stad iso ze 100 na 400. Prosta
    matematyka. Dlatego policzny dla lampy jaka mam, a mam zwyklego Metza 48,
    uzywalny jasny obiektyw to Samyang 85/1.4. Wtedy mamy na ISO 400 zasieg
    lampy 96, potem znow odleglosc dwukrotnie zwiekszamy, ISO na 1600 i zasieg
    lampy 200m, czyli nawet na 1600 dzielac przez te 1.4 mamy zasieg 140m (ISO
    3600 to 200m), niezle, fakt ze powietrze troche pochlania, a jak jest chocby
    lekka mgielka to lampe trzeba by wyzwalac daleko od aparatu zeby nie
    zobaczyc bialej smugi na zdjeciu.

  • 14. Data: 2010-02-14 11:33:17
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Tym się udało
    http://www.youtube.com/watch?v=WwlNPhn64TA

  • 15. Data: 2010-02-14 18:17:07
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Norbert" hl8lmb$6nm$...@s...man.poznan.pl

    > Blad w obliczeniach :) Nie moze byc 32.

    I o to chodziło. Nie 32, ale 5.6 -- 16 to 4, a 4 razy pierwiastek
    z dwóch to 5.6 co szybko zostanie zniwelowane ;) przez ciemność
    obiektywu na 105 mm -- szybko okaze się, że lampa sięga nie
    dalej niż na 20 metrów... :) W budynku jest lepiej, bo światło
    odbija się od ścian, ale za to jest tam bardziej kolorowo -- fotki
    z fleszem w plenerze są mniej ,,kolorowe''. :)

    > Jesli obiekt znajdzie sie 2 razy
    > dalej to dostaje 4 razy mniej swiatla

    Gdyż powierzchnia sfery rośnie kwadratowo do promienia/odległości. :)
    Objętość kuli rośnie sześcianowo -- stąd wszechświat nie może być
    nieskończenie wielki z tym samym rozkładem przestrzennym gwiazd,
    gdyż liczba gwiazd na ,,firmamencie'' rosłaby szybciej niż malałby
    ich jasność i mielibyśmy dzień/jasno 24 godziny na dobę i 7 dni w tygodniu... ;)

> [...]
    > 3600 to 200m), niezle, fakt ze powietrze troche pochlania, a jak jest chocby

    1600

    > lekka mgielka to lampe trzeba by wyzwalac daleko od aparatu zeby nie
    > zobaczyc bialej smugi na zdjeciu.

    Dla obiektywu F1:1.4 -- owszem, ale jeśli masz obiektyw
    jasny ;) jak F1:5.6 to raczej lampa daleko nie sięga. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

    M@ile słane do mnie czytam, ale na razie nie odpowiadam
    na nie, gdyż ma popsuty notebook. Proszę o cierpliwość. :)

  • 16. Data: 2010-02-14 18:28:40
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Norbert" hl8lgd$6ev$...@s...man.poznan.pl

    > A ile te stadiony maja m? Nie interesuje sie pilka kopana ;)

    Po przekątnej mniej niż te 141 metrów, ;) jeśli wierzyć Wikipedii.

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Boisko

    sqrt(107*107+72*72)=128,968988520497
    Do oglądania *.SVG polecam Inkscape. :)

    http://www.google.pl/search?sourceid=navclient&hl=pl
    &ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=Inkscape

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 17. Data: 2010-02-14 21:00:15
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 13 Feb., 15:17, "ukk" <b...@g...com> wrote:
    > Skoro masowo wszyscy doświetlają sceny w ciemnej, ogromnej hali przy użyciu
    > błysku.

    to co ?

    skoro ... to co dalej ?

    wszyscy umieraja z ciekowosci - co dalej ??

    > Chyba, że działa to inaczej - kiedyklwiek nie cyknie sę zdjęcia, to w tym
    > czsie błyska właśnie sto-kilkadziesiąt lamp
    > i ich efekt kumuluje się ;-))

    tak to nie dziala .

  • 18. Data: 2010-02-16 09:05:54
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    > Tym się udało
    > http://www.youtube.com/watch?v=WwlNPhn64TA
    ciekawe jak ekranowali ten palnik ;-d

  • 19. Data: 2010-02-16 09:10:59
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    > Objętość kuli rośnie sześcianowo -- stąd wszechświat nie może być
    > nieskończenie wielki z tym samym rozkładem przestrzennym gwiazd,

    przecież wiadomo, że gwiazdy nie są równomiernie rozłożone nawet w
    galaktykach więc trudno żeby były w całym wszechświecie.

    natomiast galaktyki, patrząc w na duży kawałek nieba, już są równomiernie.
    nie widać obszarów zagęszczonych galaktykami.

  • 20. Data: 2010-02-16 12:52:30
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "TheGuru" hldnet$20o6$...@o...icpnet.pl

> [...]

    > natomiast galaktyki, patrząc w na duży kawałek nieba, już są równomiernie.
    > nie widać obszarów zagęszczonych galaktykami.

    W Układzie Słonecznym gwiazdy nie są rozłożone równomiernie -- fakt. ;)

    To chyba oczywiste, że wszędzie znajdziesz jakąś nierównomierność.
    Chodzi o coś innego -- gdyby wszechświat był nieskończenie wielki,
    to albo zabrakłoby gwiazd, albo mielibyśmy wciąż jasność. :)

    Z życia wzięte. Na zajęciach z astronomii nauczyciel pokazuje fotkę
    galaktyki. Dziewczyna (studentka) pyta -- 'to nasza galaktyka'? :)

    --