  • 21. Data: 2011-10-06 09:38:04
    Temat: Re: Ale chlew...
    Od: marek augustynski <m...@g...com>

    > Jest sporo ludzi (łącznie ze maną) którzy (...) nie trawią organicznie stron,
    reklam, zapraszania, wykluczania,
    > moderatorów, struktury "wladzy" opartej na moderacji i zwiazanego z tym
    > lizania po dupie, cenzury, rang, stawiania piw i oraz całego tego gówna
    > które automatycznie się tworzy po rozszerzaniu formalizacji i
    > hierarchizacji.

    Mam alergie dokładnie na to samo. Cenzura (w tym znajomi) wyklucza
    ostry spór. Usunięcie tej jednej rzeczy usztywnia całą resztę. Miałem
    moment, w którym myślałem, że można to przeskoczyć bo spór, nawet z
    wulgaryzmami, stał się czymś naturalnym i akceptowalnym. Ale jeśli
    wchodzą do tego argumenty merytoryczne, czyli ewentualnie naruszenie
    czyjegoś rozumu, wtedy czar pryska. Szczerość wchodzi grę w dwóch
    przypadkach: przyjaźni, brak cenzury.

    marek

  • 22. Data: 2011-10-06 11:59:46
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Jakub Roguski" <a...@s...maila.pl> wrote:

    [...]
    > Tych, których mam za "buców" i "łajzy", mam odfiltrowanych, więc
    > ich nie widzę. Mam ich odfiltrowanych na tyle dobrze, że nawet
    > odpowiedzi na ich teksty nie widzę :-)

    No właśnie, zainwestuj w KF. Ja w ogóle (no, prawie ;) nie widzę problemu...

    Dodatkowo polecam białą listę ulubionych autorów - nawet taki OE
    nieźle sobie z tym radzi (u mnie kolor niebieski). A KF nie musi od razu
    ukrywać - wystarczy wyszarzyć i zaznaczać jako przeczytane (kiedyś
    planowałem konwersję na bardziej dopracowane 40tude, ale zdaje się
    projekt upadł? Nawet do Thunderbirda się nie zmusiłem - za duża
    "wysługa lat" na OE. ;)

    A już po wycięciu kilku pierwszych "mędrców" średni poziom grupy
    rośnie no po prostu kapitalnie! Jak chcesz, to gotowe do użycia listy
    podrzucę na priva. :))

    Mariusz [mr.]

    PS.: No i zaraz przypomniał mi się Osiak, jak to od razu na początku
    jednego z pyryfycowych plenerów zaskoczył mnie spontanicznie zgłoszonym
    zdecydowanym zastrzeżeniem dotyczącym użytkownika "wielu ksyw"
    - widocznie nie ma wk... ludzi, tylko KF jest czasem źle ustawiony... :-/

  • 23. Data: 2011-10-06 12:24:26
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Gil wrote:
    > "Janko Muzykant" <j...@w...pl> wrote in message

    > Mój 12-sto letni syn spytany o facebooka zaśmiał się i powiedział, że
    > to obciach.
    > Nie ma żadnych inncyh kont społecznościowych co proponują dostawcy.
    > Tylko skype jak ktos chce coś powiedzieć.

    mądry chłopak... :)

  • 24. Data: 2011-10-06 12:26:14
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    marek augustynski wrote:

    > Mam alergie dokładnie na to samo. Cenzura (w tym znajomi) wyklucza
    > ostry spór. Usunięcie tej jednaj rzeczy usztywnia całą resztę i
    > niestety nie ma na to rady. Miałem moment, w którym myślałem, że
    > kiedyś się to przeskoczy bo spór, nawet z wulgaryzmami, stał się czymś
    > naturalnym i akceptowalny. Ale jeśli wchodzą do tego argumenty
    > merytoryczne, czyli ewentualnie naruszenie czyjegoś rozumu, wtedy czar
    > pryska. Szczerość wchodzi grę w dwóch przypadkach: w przyjaźni i w
    > miejscu wolnym od cenzury.

    po pierwsze kretyństwem jest że FB nie ma hasła NIELUBIĘ :) NIENAWIDZĘ!!!

  • 25. Data: 2011-10-06 13:34:22
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 05/10/2011 22:05, Janko Muzykant wrote:
    > Widzę, że banda zakompleksionych buców (nie przesadzajmy z tą
    > grzecznością, odpowiednie słowa służą odpowiednim okolicznościom) chce
    > koniecznie rozwalić resztki tej grupy. No ale takie są uroki demokracji,
    > łajzy nigdzie już nie mogą się realizować, to przylazły tu.
    >
    > W ramach odskoczni zapraszam całą resztę w Pasmo Radziejowej:
    > http://as.elte-s.com/patrz/1145/01.htm
    > http://as.elte-s.com/patrz/1144/01.htm
    >
    > A w ramach żartu (jakoś jestem pewien, że ktoś go nie zrozumie :)
    > zapraszam na plakat wyborczy:
    > http://as.elte-s.com/patrz/1143/01.htm

    To, że coś nie jest zabawne nie znaczy, że nikt nie zrozumiał. ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 26. Data: 2011-10-06 13:58:47
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Janko Muzykant" <j...@w...pl> wrote:

    [...]
    > PS. Zdjęcia zrobione są olkiem :)
    > Tylko nie ma to żadnego znaczenia, dokładnie takie same wyszłyby z
    > dowolnego współczesnego sprzętu o porównywalnych parametrach.

    Czy ja wiem...? ;-) http://as.elte-s.com/patrz/1144/10.jpg

    Łał! Myślałem, że Oly/Panas wymuszają prostowanie dystorsji?
    (kosztem rozdzielczości, pełnego pokrycia klatki i jednoznacznego
    kadrowania, szit!).

    To efekt obrabiania rawów w jakiejś "nielegalnej" rawiarce, czy
    szkło pozasystemowe? A może to owo wymuszanie jest już "urban legend"
    i nawet w jotpegach można to wyłączyć?

    OT: A ciekawe, jak się ma z kolei zapowiadane Panasonikowe
    przymuszanie do jedynie słusznych firmowych aku...

    Nb.: Plenerek bardzo sympatyczny, choć można też pomarudzić
    i powiedzieć, że pogoda za ładna; no za ślicznie wszystko to wyszło... ;-)

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 27. Data: 2011-10-06 14:14:11
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-10-06 15:58, Mariusz [mr.] pisze:
> [...]
    >
    > To efekt obrabiania rawów w jakiejś "nielegalnej" rawiarce, czy
    > szkło pozasystemowe? A może to owo wymuszanie jest już "urban legend"

    To samyang 7,5mm :)

    > Nb.: Plenerek bardzo sympatyczny, choć można też pomarudzić
    > i powiedzieć, że pogoda za ładna; no za ślicznie wszystko to wyszło... ;-)

    No za ładna. Ale ma się zmienić :)

    --
    pozdrawia Adam
    /często dostajemy niechciane prezenty, ale najczęściej nie dostajemy nic/

  • 28. Data: 2011-10-06 15:45:57
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Janko Muzykant" <j...@w...pl> wrote:

    [...]
    > To samyang 7,5mm :)

    A więc jednak... ;) THX.

    Czyli dla jakichś podstawowych w Olku 14 mm byłby to kadr
    zdecydowanie za trudny (pomijam zabawę z panoramkami).

    > No za ładna. Ale ma się zmienić :)

    Ech, mimo wszystko - nie ma jak jesienny plenerek... Oby jak
    najwięcej! :)

    ____

    A tak przy okazji: może ktoś kojarzy jakiś tekst (popularno)naukowy,
    w którym byłby przedstawiony typowy harmonogram jesiennych zmian
    w liściach w zależności od regionu? Np.:

    - Tatry - średnia data xx.xx;
    - Beskidy, Sudety + tydzień;
    - Suwalszczyzna + 2 tyg.;
    - Niziny Środkowopolskie + 3 tyg.;
    - Pas wyżyn pd. + 4 tyg.

    (i jeszcze odwrotny rozkład jazdy na wiosnę. ;)

    Hmm, tak właściwie to kojarzę w tej chwili mapkę przeciętnego okresu
    wegetacji w PL. Gdyby nie było nadmiernym uproszczeniem przyjęcie, że
    różnice pomiędzy regionami na wiosnę i jesień są dokładnie takie same,
    tylko w odwróconej kolejności; to dałoby się na tej podstawie stworzyć
    chociaż przybliżenie takiego "rozkładu jazdy".

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 29. Data: 2011-10-06 16:02:20
    Od: "m0w" <c...@g...pl>

    Niech zgadnę.
    Masz nowy monitor?
    Zdjęcia wreszcie nie są zabie saturacją :)

  • 30. Data: 2011-10-06 16:12:39
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-10-06 17:45, Mariusz [mr.] pisze:

    > A więc jednak... ;) THX.
    >
    > Czyli dla jakichś podstawowych w Olku 14 mm byłby to kadr
    > zdecydowanie za trudny (pomijam zabawę z panoramkami).

    No... wystarczyłoby się przesunąć w tył ze trzy metry.

    Rybie (takie dość umiarkowane, jakim jest ten obiektyw) jednak bywa dość
    ograniczone w zastosowaniach, ale w przyrodzie znajdzie się trochę
    kadrów, gdzie się przydaje bez narzucania swojej charakterystyki - byle
    nie było prostych typu budynki, drzewa itp. Bywa, że tak szeroki
    obiektyw z korekcją rysuje bardziej nienaturalnie.
    A tu przykład (z nieciekawym niestety kijem na pierwszym planie:
    http://as.elte-s.com/temp/ryba.jpg

    --
    pozdrawia Adam
    /autorytet? - no, nie wiem, zupełnie nic mi do głowy nie przychodzi.../