    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Akumulator - pojemnosc
    From: PiteR <e...@f...pl>
    Date: Mon, 07 Nov 2016 00:26:38 +0100

    na ** p.m.s ** Marcin pisze tak:

    > Przyszedl czas na wymiane akumulatora w aucie (takie zwyklego 12V
    > wspolpracujacego ze staromodnym silnikiem spalinowym, zadna
    > hybryda itp). Jako osoba nie znjaca sie specjalnie na autach ale
    > kiedys cos tam sie uczaca o pradzie, ladunku lektrycznym itp.
    > wydawalo mi sie, ze im wieksza pojemnosc akumulatora tym lepiej.
    > Ale w kilku miejscach w necie wyczytalem, ze nie nalezy kupowac
    > akumulatora o pojemnosci wiekszej niz fabryczny bo bedzie
    > niedoladowany.

    Niektórzy w zimie tak mało jeżdżą że każdy akumulator zniszczą duży czy
    mały. Jak nawet wsadzisz naładowany 100Ah to nic się nie stanie.

    Trzeba tylko sprawdzić ładowanie jak włożysz nowy akumulator
    żeby go nie zmarnować szybko słabym ładowaniem.

    zimny silnik, rano, mróz - 14.4v
    nagrzany silnik + światła, dmuchawa - 13.6v

    Jeśli jest stale mniej niż 13.6v to niebałdzo.

    --
    Ausfahrt. The biggest city in Germany.