eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingAda student contest › Re: Ada student contest
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!uw.edu.pl!newsgate.cistron.nl!newsgate.
    news.xs4all.nl!194.109.133.84.MISMATCH!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed5.news.xs4all
    .nl!xs4all!feeder.news-service.com!weretis.net!feeder3.news.weretis.net!news.so
    lani.org!not-for-mail
    From: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Ada student contest
    Date: Fri, 2 Jul 2010 09:21:00 +0000 (UTC)
    Organization: solani.org
    Lines: 105
    Message-ID: <i0kb1s$ghb$2@solani.org>
    References: <3...@j...googlegroups.com>
    <hvn0gm$d9c$1@news.eternal-september.org>
    <i01ikv$t9n$2@node1.news.atman.pl>
    <i09gko$rsd$1@news.eternal-september.org>
    <i09ne4$7oi$1@node2.news.atman.pl>
    <8...@z...googlegroups.com>
    <i0a574$9td$1@node2.news.atman.pl>
    <b...@s...googlegroups.com>
    <i0c7at$h6i$1@node1.news.atman.pl>
    <a...@w...googlegroups.com>
    <i0cvs3$l0t$1@node1.news.atman.pl>
    <4...@5...googlegroups.com>
    <i0eqvm$ve1$1@node1.news.atman.pl> <op.ve4mn9ypm9t1qg@blackstar>
    <i0i66a$fn2$2@node1.news.atman.pl> <i0i88j$bhj$1@news.mm.pl>
    <i0in28$55d$1@solani.org> <i0k2pm$1of5$1@news.mm.pl>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: solani.org 1278062460 16939
    eJwFwYEBACAEBMCVCI9xSv3+I3QXBsWkI+DBIFxM/KI9hjWRSxYhatv4Ugubc1xP13Texw8C9xDb
    (2 Jul 2010 09:21:00 GMT)
    X-Complaints-To: a...@n...solani.org
    NNTP-Posting-Date: Fri, 2 Jul 2010 09:21:00 +0000 (UTC)
    X-User-ID: eJwNyMkRwEAIA7CWzGVmyyFs3H8JiZ6qoHE7WcxSCXIsGQGcM/svr6ks5RZOe9Gt8biD2/vgA/
    5lEFU=
    Cancel-Lock: sha1:/50i6kQAAuK3pNRj1/tTA8DcTsI=
    User-Agent: slrn/pre0.9.9-111 (Linux)
    X-NNTP-Posting-Host: eJwFwQkBwDAIA0BLDZRQ5PAM/xJ2Z0qw/dJ4bW2n0Sd8tNWEom8iMshduOQUEO8T
    4GjWlp8fFTsQyw==
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.programming:185929
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2010-07-02, Tadeusz Olszewski <o...@w...pl> wrote:
    >> Gdyby wszystkie studia były płatne, to najprawdopodobniej uczelnie
    >> ugięłyby się pod wymaganiami studentów. A studenci czego by wymagali?
    >> Dyplomu oczywiście, nie wiedzy. Wniosek: studenci uczyliby się jeszcze
    >> mniej i więcej czasu mieliby na picie.
    >>
    >
    > Paiętaj o tym, że student przychodzi studiować przez trzy lub cztery lata a
    > po tym czasie przez wiele lat świadczy o marce uczelni.
    > Więc opisane przez Ciebie zjawisko nie wystąpi (jak zwykle i od tego będą
    > wyjątki:-)), za dużo uczelnie będą miały do stracenia.

    E? A niby jak funkcjonują prywatne uczelnie? Na przykład informatyczne
    są kiepskie właściwie wszystkie (modulo PJWSTK, które faktycznie ma
    renomę). Czy taki wrocławski Copernicus, który 1) jest na rynku już dość
    długo i 2) kształci kiepsko, ma dużo do stracenia i wypuszcza wysokiej
    jakości specjalistów? Przecież ci wykształceni świadczą o poziomie
    (kiepskim) Copernicusa!

    >>> Krótki cytat za: http://www.bibula.com/?p=16306
    >>> [Nauki ścisłe, obliczone na rozwój nowych technologii, wymagają potężnego
    >>> finansowania. Jeżeli w czołówce najlepszych uczelni świata znajdują się
    >>> uczelnie amerykańskie, to nieprzypadkowo. Albowiem Stany Zjednoczone
    >>> postawiły na rozwój nauki i techniki w sposób zdecydowany. Ale uwaga!
    >>> Chodzi
    >>> tu przede wszystkim o szkolnictwo prywatne, a nie państwowe. Szkolnictwo
    >>> państwowe to jest socjalizm, a socjalizm oznacza obniżenie poziomu i
    >>> wyciek
    >>> funduszy poza właściwy obszar edukacji.
    >>>
    >>> W pierwszej dwudziestce omawianej listy znajduje się aż 17 uczelni
    >>> amerykańskich. Wszystkie uczelnie amerykańskiej poczynając od uznanego za
    >>> najlepszy Harvard University, to są uczelnie prywatne. System amerykański
    >>> chroni prywatne szkolnictwo, a polega to na tym, że opłaca się donatorom
    >>> i
    >>
    >> ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    >>> mecenasom przekazywać potężne, wielomilionowe środki na rozwój uczelni.
    >> ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    >>> Posiadanie własnych funduszy oznacza możliwość i wolność prowadzenia
    >>> badań.
    >>> Jeśli natomiast losy uczelni zależałyby co chwila od nastrojów urzędnika
    >>> państwowego, od ideologii nowej ekipy rządzącej, od nacisków
    >>> zewnętrznych,
    >>> to żadna instytucja nie jest w stanie prowadzić długofalowych badań
    >>> zakrojonych na szeroką skalę. Jest to po prostu niemożliwe. ....]
    >>
    >> OK. A z podkreślonego niby w jaki sposób wynika konieczność dla uczelni
    >> bycia jednostką prywatną? Bo na razie wychodzi że uczelnia może
    >> przyjmować środki od osób prywatnych i może nimi dysponować jak jej się
    >> podoba (wychodzi też że takiej osobie się to opłaca, ale to tu
    >> nieistotne). Uczelnia publiczna, zakładając że prawo pozwala przyjąć
    >> taką dotację, nie może jej przyjąć, ponieważ...?

    > Uczelnia państwowa, może przyjąć podrowane pieniądze, zastanów się dlaczego
    > takie uczelnie nie szukają sponsorów, dlaczego te uczelnie nie starają się
    > sprzedać wyników swoich badań, dlaczego te uczelnie wspólpracują z
    > przemysłem.

    No właśnie: to że współpracują z przemysłem jest zarzutem? A że nie
    próbują sprzedać wyników badań, to tak trochę bzdura na oko, chyba że
    różnie rozumiemy "sprzedawanie wyników". A sponsorzy w polskich
    warunkach trochę chyba słabe mają profity z racji sponsoringu. Czy może
    inaczej jest?

    > Uczelnia państwowa tak jak większość państwych firm ma w nosie sensowne
    > zarządzanie środkami, którymi dysponuje.

    Aha. Dobrze wiedzieć że tak się znasz na zarządzaniu finansami. Podaj
    proszę przykłady złego zarządzania finansami trzech wybranych placówek.
    Tylko dużo przykładów, bo potknięcie może się zdarzyć każdemu, a ty
    chcesz pokazać trend.

    > Uczelnie państwowe są podatne na naciski polityków i różnej maści proroków
    > od politycznej poprawności, niezależność finansowa od państwa, stawia
    > uczenię na zupełnie innej pozycji.

    Z dokładnością do tego że uczelnie są właśnie mocno odporne na naciski
    państwowe. Przypomnij sobie czasy socjalizmu. Czemu władze tak nie
    lubiły uczelni?

    > Przypomnę tylko z końca lat osiemdziesiątych (łatwe do adnalezienia w
    > archiwach) teksty z gazet, a wyglądały one mniej więcej tak: co ci idioci
    > robią, jak można pozwolić, aby piekarnie były prywatne, ludzie będą na
    > ulicach umierać a ci co będą mogli kupić chleb wydadzą na niego ostatni
    > ciężko zarobiony grosz. A teraz podobne pierdoły wypisuje się o uczelniach,
    > służbie zdrowia, ubezpieczeniach, wystarczy słowo piekarnie zamienić na
    > uniwersytet.

    Tylko widzisz, piekarnie to rynek z innymi warunkami. Sprzedawany jest
    przedmiot materialny, koszt zakupu jest niski, częstotliwość zakupu jest
    duża, ewentualne szkody wywołane wadami produktu są małe i krótkotrwałe,
    no i przede wszystkim takie szkody szybko zostają wykryte.
    Uczelnia świadczy klientowi usługę, świadczy ją przez kilka lat, koszt
    zakupu jest wysoki (tysiąc razy większy od kosztu zakupu bochenka
    chleba, a to tylko jeden semestr), częstotliwość nawiązywania usług
    mała, a szkody mogą znacznie większe niż w przypadku piekarni, ale
    zobaczysz to dopiero po paru latach od zakończenia świadczenia usługi.

    Tak więc twoja analogia może i mogłaby być całkiem udana, ale ciężko to
    ocenić, bo próbujesz porównać dwie mocno się różniące sytuacje.

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: