  • Data: 2010-07-06 20:50:24
    Temat: Re: Ada student contest
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    On 2010-07-06, Tadeusz Olszewski <o...@w...pl> wrote:
    > [....]

    > Na zarządzaniu finansami znam się na tyle dobrze, aby bez większych
    > problemów przewidzieć skutki idiotycznych wydatków.

    Tak? Jak długoterminowe skutki? Jakie wydatki uznawać za idiotyczne?

    > Trzech wybranych placówek? Musiałbym mieć dostęp do wyników kontroli, ja nie
    > mam, ale NIK ma, Na stronie mają wyszukiwarkę, polecam hasło "szkolnictwo
    > wyższe", "uczelnie", będziesz miał swój tręd.

    Trend. Polecam słownik ortograficzny. To po pierwsze.
    Po drugie, ty miałeś coś dowodzić (konkretnie: dowodzić że jest jakiś
    trend). Na razie rzuciłeś masą słów, pod którymi nie kryje się treść.
    I jeszcze odsyłasz do przekopywania się przez setki megabajtów raportów
    NIK-u. Trochę to niepoważne.

    > Polecam także lekturę: Ranking patologii akademickich
    > http://www.nfa.alfadent.pl/news.php?id=5545, plus komentarze, artykuł ma
    > prawie trzy lata, nadal jest aktualny.

    Artykuł nie mówi nic. Ani co to za ankieta (pytania? metodologia?
    zbiorcze wyniki?), ani kto przeprowadzał, ani wśród jakiej grupy, ani
    jakich uczelni dotyczył... A z komentarzami to ty się nie rozpędzaj. Na
    Interii czy forum Onetu nie takie się pojawiały.

    > Chyba gazet nie czytasz i nie oglądasz żadnych wiadomości.

    Eeee... To znaczy?

    > 1. Przypominam Ci, że prywatyzacja handlu, gdyby komunistyczne ide i
    > założenia były prawdziwe, w krótkim czasie powinna doprowadzić do głodu w
    > skali kraju, więc zakres problemu, który miał wystąpić nie był mały.

    Zwróć uwagę na pewien szczegół: twoja analogia absolutnie nie ma tu
    zastosowania. Mogłaby mieć, gdyby rynek był podobny -- ale nie jest.
    Różnice wykazałem.

    Tak naprawdę ciężko powiedzieć czy będzie po twojemu, czy po mojemu,
    chociaż ty próbujesz wyprowadzać analogie na podstawie rynku z zupełnie
    innej bajki, a ja próbuję ekstrapolować obecne zachowanie rynku na
    sytuację gdy usunie się z niego część graczy.

    > 2. W Stanach i nie tylko, nie wiedzą tego co napisałeś i usiłują zarabiać na
    > sprzedaży wiedzy na uczelniach. A skoro nie wiedzą to nawet im to się udaje
    > i nie dokładają do swoich uczelni.

    Do uczelni nie dokładają, ale poziom kształcenia to wygląda na trochę
    kiepski, z pominięciem paru znanych uczelni (których jest daleko mniej
    w przeliczeniu na liczbę mieszkańców niż odpowiedników w Polsce).

    > 3. Zastanów się, proszę, czy nie należałoby odebrać rodzicom prawa
    > wychowania dzieci, przecież to jest jeszcze bardziej odpowiedzialne zadanie
    > niż jakieś tam studia, wychowanie trwa też zdecydowanie dłużej od
    > studiowania i o wiele trudniej naprawić błędy wychowawcze. Rozumując zgodnie
    > z Twoją argumentacją, przedstawioną wyżej, państwo powinno to zrobić lepiej
    > niż rodzice.

    Pójdźmy za tym co mówisz w tym punkcie. Rodzice najlepiej wykształcą
    swoje dzieci, nie państwo. Niech każdy rodzic, na przykład magazynier,
    wykształci sobie dziecko na inżyniera, lekarza czy kim tam dziecko
    będzie chciało zostać.

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot