  • Data: 2010-07-06 18:24:39
    Temat: Re: Ada student contest
    Od: "Tadeusz Olszewski" <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>
    napisał w wiadomości news:i0kb1s$ghb$2@solani.org...
    > On 2010-07-02, Tadeusz Olszewski <o...@w...pl> wrote:
    [....]

    > No właśnie: to że współpracują z przemysłem jest zarzutem?

    W dziwny sposób "wcieło" :) [nie] z mojej wypowiedzi i całe zdanie straciło
    sens.

    [...]
    > Aha. Dobrze wiedzieć że tak się znasz na zarządzaniu finansami.

    Na zarządzaniu finansami znam się na tyle dobrze, aby bez większych
    problemów przewidzieć skutki idiotycznych wydatków.

    > Podaj proszę przykłady złego zarządzania finansami trzech wybranych
    > placówek.
    > Tylko dużo przykładów, bo potknięcie może się zdarzyć każdemu, a ty
    > chcesz pokazać trend.

    Trzech wybranych placówek? Musiałbym mieć dostęp do wyników kontroli, ja nie
    mam, ale NIK ma, Na stronie mają wyszukiwarkę, polecam hasło "szkolnictwo
    wyższe", "uczelnie", będziesz miał swój tręd.
    Polecam także lekturę: Ranking patologii akademickich
    http://www.nfa.alfadent.pl/news.php?id=5545, plus komentarze, artykuł ma
    prawie trzy lata, nadal jest aktualny.

    > Z dokładnością do tego że uczelnie są właśnie mocno odporne na naciski
    > państwowe. Przypomnij sobie czasy socjalizmu. Czemu władze tak nie
    > lubiły uczelni?

    Chyba gazet nie czytasz i nie oglądasz żadnych wiadomości.

> [...]
    > no i przede wszystkim takie szkody szybko zostają wykryte.
    > Uczelnia świadczy klientowi usługę, świadczy ją przez kilka lat, koszt
    > zakupu jest wysoki (tysiąc razy większy od kosztu zakupu bochenka
    > chleba, a to tylko jeden semestr), częstotliwość nawiązywania usług
    > mała, a szkody mogą znacznie większe niż w przypadku piekarni, ale
    > zobaczysz to dopiero po paru latach od zakończenia świadczenia usługi.
    >
    > Tak więc twoja analogia może i mogłaby być całkiem udana, ale ciężko to
    > ocenić, bo próbujesz porównać dwie mocno się różniące sytuacje.

    1. Przypominam Ci, że prywatyzacja handlu, gdyby komunistyczne ide i
    założenia były prawdziwe, w krótkim czasie powinna doprowadzić do głodu w
    skali kraju, więc zakres problemu, który miał wystąpić nie był mały.
    2. W Stanach i nie tylko, nie wiedzą tego co napisałeś i usiłują zarabiać na
    sprzedaży wiedzy na uczelniach. A skoro nie wiedzą to nawet im to się udaje
    i nie dokładają do swoich uczelni.
    3. Zastanów się, proszę, czy nie należałoby odebrać rodzicom prawa
    wychowania dzieci, przecież to jest jeszcze bardziej odpowiedzialne zadanie
    niż jakieś tam studia, wychowanie trwa też zdecydowanie dłużej od
    studiowania i o wiele trudniej naprawić błędy wychowawcze. Rozumując zgodnie
    z Twoją argumentacją, przedstawioną wyżej, państwo powinno to zrobić lepiej
    niż rodzice.

    > --
    > Secunia non olet.
    > Stanislaw Klekot