  • Data: 2010-07-10 12:04:56
    Temat: Re: Ada student contest
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    On 2010-07-10, Tadeusz Olszewski <o...@w...pl> wrote:

    > Czego miałem Ci dowieść? Pokazać Ci na podstawie trzech wybranych uczelni,
    > że uczelnie państwowe marnują pieniądze podatników?
    > Wyraźnie Ci napisałem, że nie dysponuję takimi materiałami, a dysponuję nimi
    > np. NIK, który kontroluje te instytucje i tworzy raporty z kontroli.
    > Ja na podstawie, raportów NIK, artykułów prasowych, rozmów ze znajomymi
    > twierdzę, że uczelnie państwowe źle gospodarują powierzonymi środkami.

    No i gut. To teraz wskaż dla tych trzech wybranych uczelni raporty
    mówiące o systematycznym marnowaniu środków. Chyba że, jak napisałeś,
    nie dysponujesz takimi materiałami.

    > Setki megabajtów, o których sam napisałeś, nie wzięły się z chęci
    > przyłożenia państwowym uczelniom (NIK opisuje swoją metodologię, o którą się
    > upominasz) tylko z opisu chorych układów, marnotrawstwa pieniędzy,
    > kolesiostwa i wielu innych nieprawidłowości.

    Nie. Te setki megabajtów wzięły się z rutynowych kontroli. Przejrzałem
    kilka i widziałem na przykład podsumowania "ocena wykorzystania środków
    państwowych: pozytywna". I owszem, w takim przykładowym raporcie było
    wskazanie nieprawidłowości (konkretnie: o 10% za mało funduszy zostało
    przeznaczone na statutową działalność naukową). Nieprawidłowości się
    zdarzają *wszędzie*.

    Ty twierdzisz, że to prawie czyste marnowanie środków, więc zapewne
    chodzi ci o *systematycznie* pojawiające się *rażące* nieprawidłowości.

    > [....]

    > Przykłady pierwsze z brzegu, bez szczególnego szukania:
    > - sprawa Lecha Wałęsy po publikacji pracy Zyzaka, przypomnij sobie działania
    > ministerstwa od edukacji

    Ministerstwa czy uczelni? Wydawało mi się że mówimy o uczelniach.

    > - próby organizowania konferencji we Wrocławiu na temat polityki
    > historycznej

    Przybliż temat, bo ja ani historyk, ani politolog, jeno techniczny.
    Data, temat, organizatorzy, żeby dało się toto wyszukać w internecie.

    > Nie ma znaczenia czy handlujesz pietruszką, czy handlujesz wiedzą na
    > uniwersytecie, zasady ekonomiczne są te same, to, że czas zwrotu z
    > inwestycji jest inny nie ma żadnego znaczenia.

    ROTFL. Nie ma znaczenia czy handlujesz pietruszką, nieruchomościami czy
    papierami wartościowymi. Tak? Oczywiście że ma znaczenie! Nieruchomość
    obywatel kupuje przeciętnie tylko kilka (<10) razy w życiu i zwyczajnie
    nie ma szansy dać po dupie koniunkturą nieuczciwemu sprzedającemu.
    W przypadku pietruszki jest dokładnie odwrotnie.

    > Kiepskie uczelnie kształcą inżynierów, którzy mają najwięcej patentów na
    > świecie...

    Na przykład patent na dwukliknięcie myszką. Albo patent na buty ze
    sprężynami w podeszwach, żeby zamortyzować upadek z wieżowca, ale żeby
    człowiek spadał nogami w dół, mają wkładki ołowiane.

    Amerykański urząd patentowy to jeden z gorzej działających urzędów na
    świecie. Żaden to argument.

    > Zobacz, jakie to dziwne: magazynier potrafi wybudować dom, (jeżeli nie
    > odbierzesz mu pieniędzy za pomocą podatków),

    Oczywiście. Potrafi! Zrobi sobie nadbudówkę, a co! Dołoży ze trzy
    piętra. I nagle się okazuje że po pierwszym podmuchu wiatru całość się
    składa jak domek z kart.

    Trzeba było od razu mówić że jesteś z frakcji anarchistów, i to tych
    głupio widzących świat.

    > magazynierowi powierzane są
    > losy i przyszłość państwa podczas, głosowania (chyba, że jest to zabawa dla
    > idiotów a wyniki są ustalanie gdzie indziej), równocześnie twierdzisz, że
    > nie wykształci swoich dzieci odpowiednio. Wykształci, jeżeli nie będą mu
    > przeszkadzać.

    A widzisz, nigdzie nie twierdziłem że obecna forma demokracji jest
    dobrym ustrojem. Na przykład obecnie wielu ludzi głosuje na XYZ, "bo
    jest za Kościołem". A co za różnica czy jest za Kościołem Katolickim,
    czy może za Kościołem Wiary W Konia Na Wrotkach? Ma sprawnie zarządzać
    państwem, a nie nawracać obywateli.

    > Wydaje mi się, że ewentualną dyskusję powinniśmy przenieść na priv, zaraz
    > skończy się komuś cierpliwość za off-topic.

    Od tego jest killfile.

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot