  • Data: 2010-07-10 11:16:16
    Temat: Re: Ada student contest
    Od: "Tadeusz Olszewski" <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    From: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Sent: Tuesday, July 06, 2010 10:50 PM
    Subject: Re: Ada student contest

    > Trend. Polecam słownik ortograficzny. To po pierwsze.

    Dziękuję za zwrócenie uwagi, postaram się pamiętać w przyszłości jak pisze
    się to słowo i przepraszam Cię za stres związany z czytaniem tekstów z
    błędami

    > Po drugie, ty miałeś coś dowodzić (konkretnie: dowodzić że jest jakiś
    > trend). Na razie rzuciłeś masą słów, pod którymi nie kryje się treść.
    > I jeszcze odsyłasz do przekopywania się przez setki megabajtów raportów
    > NIK-u. Trochę to niepoważne.

    Czego miałem Ci dowieść? Pokazać Ci na podstawie trzech wybranych uczelni,
    że uczelnie państwowe marnują pieniądze podatników?
    Wyraźnie Ci napisałem, że nie dysponuję takimi materiałami, a dysponuję nimi
    np. NIK, który kontroluje te instytucje i tworzy raporty z kontroli.
    Ja na podstawie, raportów NIK, artykułów prasowych, rozmów ze znajomymi
    twierdzę, że uczelnie państwowe źle gospodarują powierzonymi środkami.
    Setki megabajtów, o których sam napisałeś, nie wzięły się z chęci
    przyłożenia państwowym uczelniom (NIK opisuje swoją metodologię, o którą się
    upominasz) tylko z opisu chorych układów, marnotrawstwa pieniędzy,
    kolesiostwa i wielu innych nieprawidłowości.

    [....]

    > Eeee... To znaczy?

    Przykłady pierwsze z brzegu, bez szczególnego szukania:
    - sprawa Lecha Wałęsy po publikacji pracy Zyzaka, przypomnij sobie działania
    ministerstwa od edukacji
    - próby organizowania konferencji we Wrocławiu na temat polityki
    historycznej

    > Zwróć uwagę na pewien szczegół: twoja analogia absolutnie nie ma tu
    > zastosowania. Mogłaby mieć, gdyby rynek był podobny -- ale nie jest.
    > Różnice wykazałem.

    Nie ma znaczenia czy handlujesz pietruszką, czy handlujesz wiedzą na
    uniwersytecie, zasady ekonomiczne są te same, to, że czas zwrotu z
    inwestycji jest inny nie ma żadnego znaczenia.
    Rozumiem, że ci z uniwersytetu postrzegają swoją działalność, jako coś
    lepszego, jako misję, powodów, dla których tak postępują jest wiele.

    > Tak naprawdę ciężko powiedzieć czy będzie po twojemu, czy po mojemu,
    > chociaż ty próbujesz wyprowadzać analogie na podstawie rynku z zupełnie
    > innej bajki, a ja próbuję ekstrapolować obecne zachowanie rynku na
    > sytuację gdy usunie się z niego część graczy.

    > Do uczelni nie dokładają, ale poziom kształcenia to wygląda na trochę
    > kiepski, z pominięciem paru znanych uczelni (których jest daleko mniej
    > w przeliczeniu na liczbę mieszkańców niż odpowiedników w Polsce).

    Kiepskie uczelnie kształcą inżynierów, którzy mają najwięcej patentów na
    świecie...

    > Pójdźmy za tym co mówisz w tym punkcie. Rodzice najlepiej wykształcą
    > swoje dzieci, nie państwo. Niech każdy rodzic, na przykład magazynier,
    > wykształci sobie dziecko na inżyniera, lekarza czy kim tam dziecko
    > będzie chciało zostać.

    Zobacz, jakie to dziwne: magazynier potrafi wybudować dom, (jeżeli nie
    odbierzesz mu pieniędzy za pomocą podatków), magazynierowi powierzane są
    losy i przyszłość państwa podczas, głosowania (chyba, że jest to zabawa dla
    idiotów a wyniki są ustalanie gdzie indziej), równocześnie twierdzisz, że
    nie wykształci swoich dzieci odpowiednio. Wykształci, jeżeli nie będą mu
    przeszkadzać.

    > --
    > Secunia non olet.
    > Stanislaw Klekot

    Wydaje mi się, że ewentualną dyskusję powinniśmy przenieść na priv, zaraz
    skończy się komuś cierpliwość za off-topic.
    Pozdrawiam

    Tadeusz Olszewski