  • 1. Data: 2010-06-19 20:30:18
    Temat: Ada student contest
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com>

    Organizacja Ada-Europe postanowiła od przyszłego roku organizować
    zawody zespołowe dla studentów w programowaniu w Adzie. Zasady są
    ciekawe, potencjalną nagrodą jest wyjazd na coroczną konferencję.

    Uwaga: studenci ani uczelnia nie muszą mieć jakiegokolwiek przedmiotu
    związanego z Adą, więc teoretycznie w konkursie udział mogą wziąć
    również studenci-samouki.

    Więcej:

    http://www.ada-europe.org/Press_releases/press-relea
    se-programming-contest-3.pdf

  • 2. Data: 2010-06-21 06:23:27
    Temat: Re: Ada student contest
    Od: Piotr <p...@e...pl>

    On 2010-06-19 22:30, Maciej Sobczak wrote:
    > Organizacja Ada-Europe postanowiła od przyszłego roku organizować
    > zawody zespołowe dla studentów w programowaniu w Adzie. Zasady są
    > ciekawe, potencjalną nagrodą jest wyjazd na coroczną konferencję.

    W końcu zajęli się promowaniem tego języka w środowisku akademickim.
    Jednak z moich obserwacji w Polsce Ada stanowi egzotykę - zarówno na
    uczelniach jak i w przemyśle.

    --
    Piotr Piwko
    http://www.embedded-engineering.pl/

  • 3. Data: 2010-06-25 06:34:07
    Od: Karol Y <k...@o...pl>

    > W końcu zajęli się promowaniem tego języka w środowisku akademickim.
    > Jednak z moich obserwacji w Polsce Ada stanowi egzotykę - zarówno na
    > uczelniach jak i w przemyśle.

    Na Politechnice Łódzkiej miałem w jednym semestrze parę lat temu.

    --
    Mateusz Bogusz

  • 4. Data: 2010-06-28 06:48:51
    Od: Piotr <p...@e...pl>

    On 2010-06-25 08:34, Karol Y wrote:

    > Na Politechnice Łódzkiej miałem w jednym semestrze parę lat temu.

    No tak, ale zapewne miało to charakter zapoznania się z "egzotycznym"
    językiem programowania, niż konkretnego oraz rzeczowego wprowadzenia.

    IMHO, spowodowane jest to brakiem profesjonalnego wykorzystania tego
    języka w polskich firmach (z małymi wyjątkami).

  • 5. Data: 2010-06-28 08:44:52
    Od: Karol Y <k...@o...pl>

> [...]
    >
    > IMHO, spowodowane jest to brakiem profesjonalnego wykorzystania tego
    > języka w polskich firmach (z małymi wyjątkami).

    Ale dlaczego tak ganić do jego szerszego wykorzystania? Wszak rynek mamy
    otwarty i gdyby było takie zapotrzebowanie, to i znajomość była by szersza.

    --
    Mateusz Bogusz

  • 6. Data: 2010-06-28 09:52:43
    Od: Piotr <p...@e...pl>

    On 2010-06-28 10:44, Karol Y wrote:
    > Ale dlaczego tak ganić do jego szerszego wykorzystania? Wszak rynek mamy
    > otwarty i gdyby było takie zapotrzebowanie, to i znajomość była by szersza.

    Otóż to - nie ma u nas zapotrzebowania na tego typu rozwiązania.

  • 7. Data: 2010-06-28 11:58:16
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com>

    On 28 Cze, 10:44, Karol Y <k...@o...pl> wrote:

    > Ale dlaczego tak ganić do jego szerszego wykorzystania? Wszak rynek mamy
    > otwarty i gdyby było takie zapotrzebowanie, to i znajomość była by szersza.

    Niezupełnie. To nie jest samoregulujący się automat.
    Albo raczej - w tym automacie jest jeszcze czynnik edukacyjny.
    Uczelnie w pewien sposób współtworzą technologiczny ekosystem poprzez
    oferowane przedmioty. Jeżeli uczelnie produkują np. wyłącznie
    programistów Javy, to rynek (tzn. producenci oprogramowania)
    wykorzysta ten fakt wybierając tą najbardziej dostępną (w sensie HR)
    technologię, pogłębiając tym samym postrzeganie tej technologii jako
    najbardziej potrzebnej. I w drugą stronę - skoro uczelnie nie krztałcą
    programistów np. Lispa, to rynek nie będzie robił takich projektów (bo
    nie ma kim), pogłębiając w ten sposób postrzegalny brak
    zapotrzebowania na tą technologię.

    Co ciekawe, rynek nie składa się tylko z uczelni produkujących zasoby
    ludzkie oraz istniejących już firm, które z tych zasobów korzystają -
    są przecież jeszcze nowe firmy zakładane przez samych absolwentów.
    Oczywiste jest, że absolwenci będą w swoich firmach posługiwać się
    tymi technologiami, których się nauczyli, cokolwiek by to nie było -
    wtedy już zupełnie dobrze widać, że uczelnie mają wpływ na kreowanie
    tego technologicznego ekosystemu i nie pełnią tylko roli służebnej
    wobec istniejących już wymagań rynku.

    To jest trochę problem jajka i kury a w tym całym konkursie dla
    studentów chodzi o próbę jego przerwania.

  • 8. Data: 2010-06-28 12:40:02
    Od: Karol Y <k...@o...pl>

    > To jest trochę problem jajka i kury a w tym całym konkursie dla
    > studentów chodzi o próbę jego przerwania.

    No tak, tylko teraz można dywagować. Czy taki student, któremu odmówiono
    przez całe studia C# i javy, a w zamian cały czas "tłuk" Ade i Lispa ma
    się tym faktem cieszyć, czy też wchodząc na aktualny rynek czuć
    skrzywdzonym?

    Jeżeli przy użyciu A i B w 99.9% zrobimy to samo, to chyba kwestią
    uczciwą zostaje, które z tych narzędzi *wybiło* się na starcie dalej od
    konkurenta i dlaczego.

    --
    Mateusz Bogusz

  • 9. Data: 2010-06-28 12:47:47
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>

    On 2010-06-28, Karol Y <k...@o...pl> wrote:

> [...]
    > przez całe studia C# i javy, a w zamian cały czas "tłuk" Ade i Lispa ma
    > się tym faktem cieszyć, czy też wchodząc na aktualny rynek czuć

    Jeśli "tłuk" Adę, to tak. Jeśli się *uczył* Ady, a nie jest tłukiem, to
    powinien się cieszyć. Dobry programista umie nieco więcej niż tylko
    znajomość języka i ewentualnie paru bibliotek.

    > Jeżeli przy użyciu A i B w 99.9% zrobimy to samo, to chyba kwestią
    > uczciwą zostaje, które z tych narzędzi *wybiło* się na starcie dalej od
    > konkurenta i dlaczego.

    Co to jest kwestia uczciwa?

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot

  • 10. Data: 2010-06-28 13:24:49
    Od: Karol Y <k...@o...pl>

    > Jeśli "tłuk" Adę, to tak. Jeśli się *uczył* Ady, a nie jest tłukiem, to
    > powinien się cieszyć. Dobry programista umie nieco więcej niż tylko
    > znajomość języka i ewentualnie paru bibliotek.

    No tu się nie zgodzimy. Bo ja uważam, że jeżeli ktoś idzie na studia,
    żeby tam nauczyć się programowania, to mimo wszystko będzie tłukł. Nie
    sądzę że ktoś idzie na studia informatyczne właśnie dlatego, że nagle
    zachciało mu się umieć pisać programy. Żeby nie *klepać* po prostu kodu,
    to trzeba to lubić, a wtedy dużo wcześniej samodzielnie zainteresuje się
    tematyką i nie będzie robiło tej osobie dużej różnicy jakie języki
    dominują na uczelni. Ale to moje zdanie oczywiście.

    > Co to jest kwestia uczciwa?

    Grupowicz Maciej i Piotr sugerują jakoby było coś nieuczciwego w tym, że
    Ady jest tak mało popularna na uczelniach. Java jak i C# pojawiły się
    znacznie później. Czy nie było tak, że na początku to właśnie
    przedsiębiorcy zdecydowali? Zakładam, że uczelnia się ( przynajmniej na
    początku ) dostosowała do rynku / zapotrzebowania.

    --
    Mateusz Bogusz