  • Data: 2012-07-09 18:41:44
    Temat: Re: Ada 2012 Rationale
    Od: Edek Pienkowski <e...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 09 Jul 2012 07:46:40 -0700, Roman W napisal:

    > Mozna rowniez wziac stadko swin i kazac nauczyc im sie latac.

    Ada przed Javowców?

    > No ale ktos musi te technologie wdrozyc.

    IMO to nawet nie o to chodzi. Większość projektów nie używa 10 języków,
    każdy do innego celu, sprawiałoby to organizacyjne trudności. Łatwiej mieć
    programistów, których można rzucić na inny front, no a tu znowu mało jest
    programistów, którzy znają wiele języków na tyle, żeby się nimi biegle
    posługiwać, a nie w ramach hobbystycznego zainteresowania. No i wybierając
    jeden góra dwa języki wybiera się popularne, bo skoro mają być do
    wszystkiego to muszą być dostępni programiści do wszystkiego.
    No i bez wartościowania, niektórzy nie są tylko programistami typu
    generic, są specjalistami w swoich dziedzinach i zdarza się im,
    że programistyczne umiejętności mają średnie, znają ledwo jeden czy dwa
    języki.

    > Chodzi o sceptycyzm wobec niszowych technologii.

    Tak to już jest, ale Python kiedyś też był językiem niszowym. Dzisiaj może
    nie jest tak popularny jak C czy Java, ale osiągnął już dawno masę
    krytyczną - jak to się stało?

    Edek